محکومیت رسانه منتسب به پزشکیان توسط دادگاه مطبوعات/ شرق و انصاف نیوز مجرم شناخته شدند

هیات منصفه دادگاه مطبوعات، روزنامه شرق و سایت انصاف نیوز را مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست.  به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات افزود: دادگاه مطبوعات امروز(یکشنبه) برای رسیدگی به پرونده روزنامه شرق و سایت های انصاف نیوز و صراط نیوز در شعبه ۶ کیفری یک به ریاست قاضی […]

image_pdfimage_print

هیات منصفه دادگاه مطبوعات، روزنامه شرق و سایت انصاف نیوز را مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست.

 به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا، سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات افزود: دادگاه مطبوعات امروز(یکشنبه) برای رسیدگی به پرونده روزنامه شرق و سایت های انصاف نیوز و صراط نیوز در شعبه ۶ کیفری یک به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی برگزار شد.
علی اکبر کساییان گفت: اتهام سایت انصاف نیوز نقض مصوبات شورای امنیت ملی عنوان شد که این سایت خبری با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و هیات منصفه مطبوعات آن را مستحق تخفیف ندانست.

وی همچنین اتهام سایت صراط نیوز را نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی عنوان کرد و ادامه داد: ریاست دادگاه در ابتدای جلسه اعلام کرد شاکی این پرونده یعنی وزارت آموزش و پرورش بصورت کتبی از شکایت خود انصراف داده است.
سخنگوی هیات منصفه مطبوعات افزود: پرونده روزنامه شرق با دو اتهام افترا و نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر تشکیل شد که این روزنامه در هر دو مورد با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.
وی گفت: در ضمن هیات منصفه دادگاه مطبوعات با اکثر آرا متهم را مستحق تخفیف ندانست.

 

رسانه منسوب به پزشکیان در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد

 گفتنی است، پایگاه خبری ائل با درج خبری در این خصوص نوشت: انصاف نیوز که فعالیت خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و به عنوان بازوی رسانه ای مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هشتم و نهم در صورت نهایی شدن نامزدی اش، آغاز کرده بود و نام خود را نیز از شعار انتخاباتی پزشکیان گرفته بود؛ پس از انتخابات نیز در قالب یک رسانه اصلاح طلب فعالیت می کرد و ارتباط خود را نیز تا حدی با پزشکیان حفظ کرده بود.

این پایگاه خبری در نخستین روزهای اردیبهشت ماه ۹۴ و پس از آنکه اعلام شد با دستور قضائی از دسترس مخاطبان خارج شده است؛ از فضای رسانه ای محو شده و دیگر به فعالیت خود ادامه نداد. 

علی اصغر شفیعیان مدیر مسئول انصاف نیوز است. مهدی پزشکیان، فرزندمسعود پزشکیان پیش از این  در گفتگو با ائل پرس گفته بود: انصاف نیوز زمان انتخابات ریاست جمهوری برای پدر من کار می کردند.

وی البته تداوم این ارتباط را رد کرده و اظهار داشته بود: دکتر پزشکیان در سیاست گذاری و انتخاب مطالب انصاف نیوز هیچ نقشی ندارند. اینگونه نیست که انصاف نیوز وابسته به دکتر پزشکیان باشد.  قاطعانه می گویم پدر هیچ اطلاعی ندارند که انصاف نیوز چگونه کار می کند. تعدادی از بچه های انجمن اسلامی هستند.

این در حالی است که شواهد نشانگر تداوم این ارتباط بود.

انتهای خبر