آخرین خبر از جزئیات قتل پزشک اردبیلی/ شایعات منتشرشده صحت ندارد+عکس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: حادثه قتل پزشک سرطان‌شناس اردبیلی که دیروز اتفاق افتاد، ربطی به رابطه پزشک و بیمار ندارد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، از اردبیل فرهاد پورفرضی در حاشیه تشییع پیکر این پزشک مردمی در اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال وقوع حادثه دلخراش دیروز در دانشگاه علوم […]

image_pdfimage_print

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: حادثه قتل پزشک سرطان‌شناس اردبیلی که دیروز اتفاق افتاد، ربطی به رابطه پزشک و بیمار ندارد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، از اردبیل فرهاد پورفرضی در حاشیه تشییع پیکر این پزشک مردمی در اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال وقوع حادثه دلخراش دیروز در دانشگاه علوم پزشکی پیگیری‌ها برای یافتن علل و عوامل این حادثه آغاز شد و در ۲۴ ساعت گذشته به این نتیجه رسیدیم که اصلاً این حادثه ربطی به مباحث پزشکی همچون دریافت زیرمیزی و یا برخورد نامناسب پزشک با همراهان بیمار نداشته است.

وی افزود: این حادثه خارج از قاعده کاری یک پزشک و در یک منزل مسکونی رخ داده که دادستان اردبیل موضوع را پیگیری کرده و با دستگیری قاتل تحقیقات پیرامون این حادثه ادامه دارد.

وی با تکذیب برخی از شایعات مبنی بر اینکه این حادثه در مطب پزشک و یا مجموعه بیمارستانی اتفاق افتاده است، گفت: هنوز اطلاعات دقیقی به‌دست نیامده است که علت مراجعه پزشک مرحوم پیرزاده به واحد مسکونی که در آن به قتل رسیده چه بوده است و به چه دلیل فرد ضارب با ضربات چاقو پزشک سرطان‌شناس اردبیلی را از پای درآورده است.

وی گفت: حتی فرد ضارب با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و در انتقال پزشک به بیمارستان این مجموعه را همراهی کرده است، ولی اینکه به چه دلیل این دعوا و درگیری رخ داده است هنوز به‌صورت روشن مشخص نیست، ولی حادثه رخ‌داده هیچ ربطی به مسائل پزشکی ندارد.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت قرار نیست به خاطر این حادثه به اردبیل سفر کند، بلکه در اجلاس مقامات بهداشت جهانی حضور دارد، گفت: بنده از طرف وزیر بهداشت مأمور شده‌ام تا این موضوع را پیگیری کرده و نتایج به‌دست آمده را به وزیر اعلام کنم که امروز برای این مراسم مدیرکل ارزشیابی و حراست وزارت بهداشت نیز حاضر شدند.

وی به اصحاب رسانه قول داد تا در اولین فرصت بعد از جمع‌بندی مسائل اطلاعات دقیق‌تر را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و از دستگاه قضا نیز خواست تا روند سیر پرونده را در مراحل مختلف به مردم اطلاع‌رسانی کند.

دادستان اردبیل: هیچ نوع مسائل درمانی و پزشکی وجود نداشته

ناصر عتباتی در این خصوص اظهار کرد: مسئله قتل پزشک اردبیلی مربوط به رابطه پزشک و بیمار نیست بلکه قاتل دانشجوی پسر ۲۳ ساله‌ای است که به خاطر ارتباط نزدیک با این پزشک حاذق با دعوت از او در منزلش درگیر شدند که این جوان ۲۳ ساله پزشک را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

وی تصریح کرد: دادستان مسئولیت پیگیری این پرونده را عهده‌دار است و در روزهای آینده جزئیات بیشتری از علل و عوامل این قتل را بیان می‌کند اما برای روشن شدن اذهان مردم باید اعلام کنیم که بین این دانشجوی پسر و پزشک سرطان‌شناس اردبیلی ارتباط دوستانه‌ای برقرار بوده و صبح امروز در مراجعه این پزشک به منزل این پسر دانشجو چه اتفاقاتی رخ داده باید مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: مردم نباید به شایعات توجه کنند چراکه این اتفاق ناگوار به دنبال رابطه دوستانه دانشجو و پزشک اتفاق افتاده و معلوم نیست هنوز علت این حادثه چه بوده است.

عتباتی در انتها با تأیید اینکه این پزشک با ضربات چاقو به قتل رسیده است، افزود: ما قاتل این پزشک را دستگیر کرده‌ایم.

پیام اینستاگرامی وزیر بهداشت پس از قتل پزشک اردبیلیپیام اینستاگرامی وزیر بهداشت پس از قتل پزشک اردبیلی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، امروز در صفحه اینستاگرامی خود، با انتشار تصویری از پزشک فوت شده ی اردبیلی، از پیگیری های وزارت بهداشت در این باره خبر داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، امروز در صفحه اینستاگرامی خود، با انتشار تصویری از پزشک فوت شده ی اردبیلی، از پیگیری های وزارت بهداشت در این باره خبر داد. متن کامل پیام حسن هاشمی به شرح زیر است:

این تصویر غم انگیز، در یکی از گروه های اجتماعی مربوط به همکاران پزشک منتشر شده بود. خبر درگذشت همکارمان، دکتر اصغر پیر زاده، به اندازه کافی تاسفبار هست. چه برسد که این اتفاق، به دست جوانی بیست و چند ساله افتاده و…

تا وقتی روابط اجتماعی نظام مند و مبتنی بر گفتگو شکل نگیرد، خشونت جای منطق می نشیند و آنگاه باید نگران بود که چنین فجایع تاثر برانگیزی، تکرار شود.

این حادثه تلخ و غیر انسانی که باید تقبیح شود، یک زنگ خطر جدی است. اما فراموش نکنیم که این حادثه، نتیجه بی توجهی به زنگ خطرهای جدی فراوانی است که چه بسا همه ما به آن کم توجه بوده ایم. اخلاق که بر زمین افتد، خشونت قد می کشد.

بعد از این حادثه تاسف بار، قضاوت شتاب زده برخی اشخاص و گروه ها؛ طرح شایعاتی که ممکن است رسیدگی را از روال قانونی و مسیر حقیقت منحرف کند، ربط دادن حادثه به فرایند حرفه ای “بیمار – پزشک” و توسعه یک درگیری شخصی (بنا به اظهارات دادستان محترم) به ناهنجاری صنفی و عمومی نیز چیزی جز “قتل اخلاق” نیست.
یقین دارم همکاران فهیم من که درد را خوب می شناسند، در تشخیص ریشه های این بلیه اجتماعی نیز به خطا نمی روند.

ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم دکتر پیر زاده، همکاران و دوستان ایشان و همه پزشکان خدوم این مرز و بوم، به اطلاع می رسانم تیم بازرسی وزارت بهداشت برای پیگیری ماجرا هم اکنون در اردبیل حاضر است و مقرر شده در اسرع وقت، گزارش کامل را به من ارائه کنند.

انتهای خبر