تکمیلی: شایعه بمب گذاری در بازار تبریز و واکنش متفاوت مقامات استان به آن/ دستگیری دو هزار تبعه خارجی در آذربایجانشرقی

ظهر روز پنجشنبه به سرعت خبری مبنی بر شایعه بمب گذاری توسط عناصر داعش در بازار تبریز در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها منتشر شد که با واکنش  متفاوت و بعضا متضاد مقامات مختلف استان همراه شد. به گزارش اعتدال پرس، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی ساعاتی پس از انتشار این […]

image_pdfimage_print

ظهر روز پنجشنبه به سرعت خبری مبنی بر شایعه بمب گذاری توسط عناصر داعش در بازار تبریز در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها منتشر شد که با واکنش  متفاوت و بعضا متضاد مقامات مختلف استان همراه شد.

به گزارش اعتدال پرس، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی ساعاتی پس از انتشار این خبر اعلام کرد : هیچ گونه بمب و یا حادثه بمب گذاری در بازار تبریز در کار نبوده ، بلکه آن چه عنوان شده بسته  بی صاحب رها شده ی بود که برخی به تصور اینکه بمب است بدان مشکوک شده بودند.

سعید شبستری خیابانی افزود: در بررسی بسته مذکور از سوی ماموران ویزه خنثی سازی بمب مشخص شده بسته خالی بوده  و هیچ گونه موردی برای نگرانی وجود نداشته است .

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز نیز با تکذیب خبر بمب گذاری در بازار تبریز، گفت: بسته مشکوکی که در قسمتی از بازار امیر تبریز به پلیس گزارش شده بود، حاوی بمب نبوده است.

“سعید برزگر” در اظهاراتی متفاوت با معاون سیاسی استاندار افزود: پس از حضور و بررسی تیم ویژه پلیس در محل، شبستری دکترمشخص شد داخل این بسته یک گوشی موبایل که چراغ آن در حالت چشمک زن بود، قرار دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز با رد هر گونه خبر بمب گذاری در بازار تبریز، اذعان داشت: متاسفانه برخی از سایت های خبری بدون کسب اطلاع از صحت و سقم این خبر، نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام کرده بودند که باعث نگرانی شهروندان شده بود.

برزگر با بیان اینکه این موضوع در دست بررسی بیشتر قرار دارد، گفت: هر گونه اطلاع رسانی در این خصوص از طریق مراجع رسمی صورت می گیرد و رسانه ها از انتشار شایعات خودداری کنند.

همچنین در ادامه معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی نیز گفت: بسته مشکوک متعلق به یکی از زرگران بازار و حاوی فلز سرب بوده است.

 سرهنگ «علی اسمعیل پور» در توضیحات خود گفت: یک آقا در محوطه بازار امیر کبیر به یک بسته سنگین مشکوک می شود و در پرس و جو از کسبه محل نیز صاحب آن پیدا نمی شود، سپس این موضوع با پلیس در میان گذاشته شده و یک افسر جوان پلیس پس از حضور در محل، بسته را مشکوک اعلام می کند و بلافاصله تیم خنثی سازی بمب به محل اعزام می شود.

سرهنگ اسمعیل پور در ادامه گفت: بسته سنگین مشکوک به محلی خارج از شهر انتقال داده می شود و پس از بررسی مشخص می شود داخل بسته فلز سنگین سرب قرار داد.

وی با بیان اینکه فلز سرب در صنایع زرگری کاربرد دارد. افزود: در بررسی های بیشتر متوجه شدیم این بسته متعلق به یکی از زرگران محل است که به علت عجله برای انتقال همسر خود به بیمارستان، بسته حاوی سرب را داخل مغازه نمی گذارد و بسته در بیرون می ماند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه با انتقاد از عملکرد غیر حرفه ای برخی سایت ها، گفت: متوجه چرایی تلاش برخی سایت ها برای نا امن نشان دادن آذربایجان شرقی نمی شوم.

سرهنگ اسمعیل پور در ادامه با خنده دار دانستن برخی شایعات در خصوص حضور گروه تروریستی داعش در تبریز و تلاش برای بمب گذاری، گفت: داعش ابتدا باید از مرز بگذرد تا به تبریز و آذربایجان شرقی برسد!

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی امن ترین استان ایران است، گفت: همه نیروهای انتظامی، نظامی و اطلاعاتی استان بر امور اشراف دارند و اجازه نمی دهند کوچکترین نا امنی در استان به وجود بیاید.

این مقام نیروی انتظامی در ادامه به بازداشت ۲ هزار نفر تبعه خارجی در استان اشاره کرد و گفت: برخی اتباع خارجی مجوز حضور در آذربایجان شرقی را ندارند و حضور آن ها در استان غیر قانونی است و نیروی انتظامی استان به طور قاطع با حضور غیر قانونی اتباع بیگانه در استان برخورد می کند.

اسمعیل پور افزود: افراد بازداشت شده ملیت‌های بنگلادشی، پاکستانی و افغانستانی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بین دستگیرشدگان زن، کودک و سالمند نیز وجود دارد که بیشتر برای کار، این مناطق و کشورهای همسایه را انتخاب کرده‌اند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهر تبریز از گذشته به شهر بدون گدا معروف بوده است، گفت: برخی این افراد نیز برای تکدگری به تبریز می آیند.

سرهنگ اسمعیل پور گفت: اتباع خارجی به دلیل موقعیت آذربایجان‌شرقی  برای کسب کار در کشورهای اروپایی از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شوند به سمت مرزهای غربی می‌روند.

انتهای خبر