پزشکیان در دور انتقاد؛ اینبار بازهم وزیر بهداشت/ دریافتی های میلیونی برخی پزشکان با عدالت سازگار نیست؛۹۰ میلیون تومان دریافتی ماهانه یک پزشک در علوم پزشکی تبریز

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقاد کرد. به گزارش اعتدال پرس، دکتر پزشکیان که این روزها در دور انتقاد قرار گرفته است، در ادامه اعتراضات تند خود به سیاست های وزیر بهداست در اجرای طرح سلامت در نطق امروز خود در مجلس بازهم وزیر بهداشت […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقاد کرد.

به گزارش اعتدال پرس، دکتر پزشکیان که این روزها در دور انتقاد قرار گرفته است، در ادامه اعتراضات تند خود به سیاست های وزیر بهداست در اجرای طرح سلامت در نطق امروز خود در مجلس بازهم وزیر بهداشت را مورد انتقاد شدید قرار داد.

وی هفته پیش نیز عملکرد مدیران ستاد احیاء دریاچه ارومیه را مورد انتقاد قرار داده و آنها را متهم به سیاسی کاری و ناکارآمدی کرده بود.

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۴ شهریور پس از ارائه گزارش حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان از ۴۶۵ روز اجرای طرح تحول سلامت گفت: ما از ابتدا نسبت به اظهارات آقای وزیر نقد داشتیم و الان هم معتقدیم که خلاف قانون صورت می‌گیرد.

 پزشکیان پس از ارائه گزارش وزیر بهداشت در صحن علنی پشت تریبون آمد و گفت: ما قادر نیستیم با ولخرجی ها نظام بهداشت کشور را اداره کنیم و این روند را ادامه دهیم چرا که به کسری بودجه منجر می شود.
وی افزود: ما اجرای قانون را انتظار داریم و این وزارتخانه باید نظام سطح بندی ، ارجاع و پزشک خانواده را اجرا کند و اگر خارج از قانون عمل کند خلاف است.

پزشکیان گفت:‌ بی عدالتی بی نظمی ایجاد می کند و اگر هزینه ها اینگونه باشد مجلس و دولت هر قدر بودجه داشته باشند و به این بخش اختصاص دهند باز با کسری بودجه مواجه می شوند.
وی با اشاره به بخشی از سخنان قاضی زاده هاشمی درباره کسب سود در نظام بهداشت و درمان کشور با استفاده از بخش خصوصی افزود: در نظام پزشکی سود وجود ندارد بلکه اثربخشی مهم است.
پزشکیان گفت: در حالی که در مناطق بالای شهر تهران عمل تعویض زانو انجام می شود اما در مناطق محروم و دور افتاده خدمات درمانی ارائه نمی شود.

پزشکیان افزود: اکنون تعرفه و ویزیت بیماران سه تا چهار برابر شده و از ۲۰ هزار تومان به صد هزار تومان افزایش یافته است.

پزشکیان با انتقاد از بی عدالتی در پرداخت ها در وزارت بهداشت گفت: در کجای جهان در نظام دولتی یک نفر از اعضای هیئت علمی ۶۰ میلیون تومان دریافتی دارد و فرد دیگری ۵ میلیون تومان؟
وی با بیان این که بی عدالتی غلط است ، افزود: پزشکی دریافت ماهیانه ۲ میلیون تومان دارد اما برخی ۹۰ میلیون تومان درآمد دارند.

پزشکیان در ادامه گفت: در دانشگاه خود ما ۴۸ نفر از اساتید تمام وقت را پاره وقت کردند که یکی از آنها در همان سیستم ماهی ۹۰ میلیون تومان درآمد داشت. یعنی پرداختی در سیستم دولتی برایش کم بود و برای درآمد بیشتر به بخش خصوصی رفت.

وی با اشاره به اینکه اکنون پزشکان متخصصی هستند که ماهی یک میلیون تومان هم درآمد ندارند، اظهار داشت: میانگین درآمد اعضای هیأت علمی در خارج از کشور ۱۰ هزار دلار است در حالیکه سرانه درآمد در آنجا ۴ هزار دلار است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما مصوب کردیم که به مناطق محروم بودجه اختصاص داده شود اما تعرفه‌ها و هزینه‌ها افزایش یافت؛ ما قادر نیستیم با این ولخرجی‌ها نظام بهداشت و درمان کشور را اداره کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با اختصاص ۴ دستگاه پزشکی به مناطق محروم مشکل حل نمی‌شود، توقع نمایندگان از وزیر بهداشت را اجرای قانون عنوان کرد و افزود: هر کار خوبی که خلاف قانون باشد غیرقابل قبول است؛ کجای دنیا یک پزشک در هیأت علمی صد میلیون حقوق می‌گیرد و پزشک دیگر در هیأت علمی دیگر ۵ میلیون حقوق می‌گیرد؟

پزشکیان از این رویه به عنوان بی‌عدالتی و بی‌انصافی نام برد و گفت: در بخش خصوصی ببینید چند میلیون تومان می‌گیرند تا بیمار را عمل کنند؟

وی با یادآوری اینکه وزیر رفاه گفته است از بانک وام گرفته است تا پول بیمارستان‌ها را پرداخت کند، خاطرنشان کرد: ما اساسا در بخش بهداشت و درمان سود نداریم بلکه اثربخشی کارایی داریم و بر اساس پول‌مان باید سفره پهن کنیم و رهبری هم در بند ۵ سیاست‌های کلی گفتند خارج از چهارچوب پول پرداخت نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعضی مسئولین با صداوسیما صحبت کردند که ما به این سازمان نرفته و درباره این وضع بهداشت و درمان صحبت نکنید و دست‌اندرکاران برنامه «نبض» را هم عوض کردند.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از ۴ الی ۵ برابر شدن ویزیت‌های سرپایی سخن گفت و خطاب به وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر معتقدید راهی که می‌روید درست است ادامه  دهید اما ۶ ماه دیگر که پول کم آوردید نیایید به مجلس بگویید پول بده.

وی گفت: اکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه به وزارت بهداشت تزریق شده است و اگر فکر می کنید این عملکرد درستی است آن را ادامه دهید.

انتهای خبر