گزارش ویژه: اعتراض نمایندگان استان به کابینه روحانی شدت گرفت/ همصدایی نماینده اصلاح طلب تبریز با نمایندگان اصولگرا در انتقاد از وزرای پیشنهادی

درحالیکه ازهفته آینده کار بررسی صلاحیت وزرا در صحن مجلس آغاز خواهد شد، نماینگان آذربایجان شرقی نارضایتی خود را از حضور برخی گزینه ها در ترکیب کابینه پیشنهادی رئیس جمهور اعلام کردند. به گزارش اعتدال پرس، در کنار انتقاد برخی نمایندگان اصولگرای استان از کابینه روحانی، اعتراض شدید نماینده معروف اصلاح طلب تبریز به یکی […]

image_pdfimage_print

درحالیکه ازهفته آینده کار بررسی صلاحیت وزرا در صحن مجلس آغاز خواهد شد، نماینگان آذربایجان شرقی نارضایتی خود را از حضور برخی گزینه ها در ترکیب کابینه پیشنهادی رئیس جمهور اعلام کردند.

به گزارش اعتدال پرس، در کنار انتقاد برخی نمایندگان اصولگرای استان از کابینه روحانی، اعتراض شدید نماینده معروف اصلاح طلب تبریز به یکی از وزرا نیز جالب توجه بود.

روحانی در کابینه اعتدال را رعایت نکرد

نماینده مردم مرند و جلفا  با بیان اینکه اعتدال در کابینه یازدهم رعایت نشده است، گفت: برای جمعیت 25 میلیونی آذری زبان تنها دو وزیر آذری انتخاب شده که‌ البته بنای گله‌گذاری در ابتدای دولت را ندارم.

حسن‌نژاد، خطاب به رئیس‌جمهور منتخب یادآور شد: آقای روحانی وعده‌های خود را در جمع مردم پرشور تبریز یک بار دیگر مرور کنید چراکه اعتدال را در کابینه رعایت نکردید و برای جمعیت 25 میلیونی آذری زبان تنها دو وزیر آذری لحاظ کردید. البته بنای گله‌گذاری در ابتدای دولت را ندارم اما امیدوارم در آینده به معضلاتی نظیر نجات دریاچه ارومیه جامه عمل بپوشاند.

 انتقاد پزشکیان از وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در کابینه یازدهم

وزیر سابق بهداشت و درمان معتقد است، گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان نمی تواند از پس مسئولیت سنگینی چون هدایت وزارت بهداشت و درمان برآید.

 

به گزارش آناج، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت و گویی در ارزیابی از وزیر بهداشت پیشنهادی کابینه دکتر روحانی تاکید کرد: گزینه پیشنهادی در مغایرت با ویژگی های فردیست که قرار است در تحقق اجرای قوانین کشور گام بردارد.

 

پزشکیان ابراز عقیده کرد: این فرد به واقع قانون گریز بوده و از اجرای قوانین سر باز می زند و در مقاطعی هم حتی پول های اضافه ای بر تعرفه ها از بیماران دریافت می کند.

 

وی یکی از مهمترین ویژگی های وزیر بهداشت بعدی را تمام وقت بودن حضور وزیر در این وزارتخانه دانست و افزود: گزینه احتمالی به هیچ وجه زمان شناسی نبوده و این خود جای سؤال دارد که وی چگونه می تواند از پس مسئولیت سنگینی چون هدایت وزارت بهداشت و درمان برآید.

 

وزیر سابق بهداشت و درمان با بیان اینکه گزینه پیشنهادی “سید حسن هاشمی ” به نظر می رسد از سوی جناحی که به فعالیت های خصوصی سازی گرایش دارد به دولت معرفی شده است در رابطه با اعمال اقدامات صرفاً خصوصی در راستای هدایت این وزارتخانه گفت: این امر خلاف قوانین ارزیابی می شود و اگر دکتر روحانی قصد دارد در تحقق اجرای قوانین در دولت خود گام بردارد نباید میدان را به کسانی دهد که پایبند به قوانین نبوده و در شرایط فعلی هم در چارچوب های نظام حرکت نمی کنند که این خود مغایر بااعتدال گرایی ست.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همواره قانون و قانون گرایی باید محور تشکیل کابینه یازدهم قرار گرفته که بی توجهی به آن می تواند کابینه دکتر روحانی را از مفهوم شعار اعتدال گرایی دور کند.

گفتنی است دکتر روحانی در مراسم تحلیف خود “سید حسن هاشمی” را برای تصدی وزارت بهداشت و درمان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

  اجازه ورود فتنه گران به کابینه را نمی دهیم/ برخی از وزرای پیشنهادی در عیار وزارتخانه نیستند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ اعضای دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان اجازه ورود افراد دخیل در فتنه 88 را به کابینه دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نخواهند داد.

 

 

به گزارش اعتدال پرس، محمد اسماعیل سعیدی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که کابینه پیشنهادی رییس جمهور به مجلس در کل مطلوب و تنها در خصوص برخی گزینه‌ها بحث‌هایی وجود دارد، اظهار داشت: این‌که رییس جمهور لیست وزرای پیشنهادی خود را بلافاصله بعد از مراسم تحلیف به مجلس ارایه کرد، را به فال نیک می گیریم.

 

 

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که هر یک از وزرای پیشنهادی در کمسیون های تخصصی به ارائه برنامه می پردازند، تصریح کرد: اعتقاد بر این‌ است که برخی از گزینه‌های پیشنهادی به مجلس دارای سوابق اجرایی و عملکرد مطلوب در دوران مسؤولیت خود بودند، اما در خصوص تعداد محدودی ابهاماتی وجود دارد.

 

سعیدی یادآور شد: یک اصل مسلم میان نمایندگان به ویژه اصولگرایان مجلس وجود دارد و آن عدم اجازه ورود افراد دخیل در فتنه 88 به کابینه دولت نظام مقئس جمهوری اسلامی ایران است، اعضای دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان بر این موضع بسیار مصمم و جدی عمل خواهد کرد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس با استعلام از مراجع رسمی و با تعمق در موضع گیری های برخی وزرای پیشنهادی در فتنه 88 تصمیم گیری خواهد کرد، افزود: فتنه 88 خط قرمز مجلس برای عدم ورود فتنه‌گران به دولت و کابینه قوه اجرایی نظام است.

 

وی با بیان این‌که برخی از وزرای پیشنهادی نیز کم‌تجربه و در عیار وزارتخانه نیستند، گفت: در عین حال برخی دیگر از گزینه های معرفی شده به مجلس سوابق خوبی و توان اجرایی بالایی دارند، که نمایندگان مجلس طی روزهای آینده به صورت دقیق در خصوص سوابق و عملکرد آنان بررسی هایی خواهند داشت.

تایید 2 وزیر کابینه دولت یازدهم در مجلس جای بحث و مناقشه دارد

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: تایید 2 وزیر کابینه یازدهم در مجلس جای بحث و مناقشه دارد و دلیل آن ورود این افراد در بحث فتنه 88 است.

علی علیلو اظهار کرد: نفراتی را که حسن روحانی به عنوان کابینه یازدهم انتخاب کرده با اعتقادی که با آنها دارد همراه است.

علیلو در رابطه با پیش‌بینی رای آوردن اعضای معرفی شده گفت: پیش‌بینی می‌کنم اکثریت معرفی شده نظر مثبت مجلسی‌ها را جلب کنند به جز دو مورد که جای بحث و مناقشه است.

علیلو ورود این افراد در بحث فتنه سال 88 را دلیل این مناقشه اعلام کرد و گفت: این نفرات در فتنه 88 عمل کرد مناسبی نداشته و در مسائلی که از خطوط قرمز نظام محسوب می‌شوند ورود داشتند.

این نماینده مجلس نهم در عین حال مابقی نفرات را دارای نقاط ضعف و قوت دانست و گفت: مجلس بنا را برای تعامل با دولت جدید گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه از دوشنبه هفته آینده بررسی وزرا در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، گفت: بررسی زودتر از موعد منوط به قرار گرفتن این بحث در دستور کار فوق‌العاده است که با توجه به مشخص شدن برنامه کاری مجلس برای این هفته غیرممکن است.

انتهای خبر