آغاز به کار بیست و پنجمین نمایشگاه فرهنگی و رزمی دفاع مقدس/ استاندار: لزوم اصلاح نظام‌اداری و عملیاتی‌شدن روش مدیریتی شهدا

استاندار آذربایجان شرقی گفت: هر سال، هفته مقدس آن سال را هفته ی بررسی مدیریت سال گذشته قرار خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که به روش مدیریتی شهدا نزدیک‌تر شویم؛ باید روش مدیریت شهدای بزرگوار علی‌الخصوص روش مدیریتی آقا مهدی باکری را تدوین کرده و به مرحله ی اجرا بیاوریم. به گزارش اعتدال پرس، […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان شرقی گفت: هر سال، هفته مقدس آن سال را هفته ی بررسی مدیریت سال گذشته قرار خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که به روش مدیریتی شهدا نزدیک‌تر شویم؛ باید روش مدیریت شهدای بزرگوار علی‌الخصوص روش مدیریتی آقا مهدی باکری را تدوین کرده و به مرحله ی اجرا بیاوریم.

به گزارش اعتدال پرس، جبارزاده در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که به مناسبت افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس تبریز در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شده بود، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاههای سراسری دفاع مقدس این است که یاد و خاطره ارزشهای انقلابی و اسلامی فراموش نشود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: از یاد نخواهیم برد وقتی که دشمن حمله اش را شروع کرد، بنی صدر ملعون عملا اجازه‌ی مقاومت اصولی و علمی را به ارتشیان و سپاهیان نمی داد. اعتقاد بنی صدر این بود که اجازه بدهید تا دشمن وارد خاک شود بعدا ما آنها را قیچی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: جنگ روز به روز پیشرفت کرد و با فرماندهی امام و تلاش نیروهای مسلح بدون اینکه یک وحب از خاکمان را واگذار کنیم، صدامیان تسلیم شدند و در مجامع بین‌المللی هم ایران مدافع و حق شناخته شد.

روش مدیریتی دفاع‌مقدس، رمز پیروزی است
استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: جنگ ما با استکبار جهانی ادامه دارد اما شکل متفاوتی پیدا می کند؛ اگر امروز بخواهیم در برابر هجمه‌ی دشمن در قالب های فرهنگی و علمی و اقتصادی بایستیم، شیوه ی مدیریتی دوران دفاع مقدس خواهد توانست مزدم را در برابر دشمنان محفوظ بدارد. اگر رهبری می فرمایند که نگذارید فرهنگ جهاد و شهادت به فراموشی سپرده شود علت این است که روش های مدیریتی آن دوران رمز پیروزی است.

جبارزاده متذکر شد: اگر آن راه و روش را فراموش نکنیم، قطعا موفقیت نصیب ما خواهد بود؛ اما اگر روش مدیریتی دفاع مقدس را فراموش کنیم قطعا پیروز میدان ها نخواهیم بود. ما در زمان شروع کار استانداری با خود عهد بستیم که روش شهدا را به کار ببندیم، ما در طول دو سال گذشته بیشترین همایش ها را در رابطه با شهدا برگزار کردیم.

باید روش مدیریتی شهدای بزرگوار خصوصا آقا مهدی باکری را اجرایی کنیم

وی افزود: هر سال، هفته ی مقدس آن سال را هفته ی بررسی مدیریت سال گذشته قرار خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که به روش مدیریتی شهدا نزدیک‌تر شویم. باید روش مدیریت شهدای بزرگوار علی‌الخصوص روش مدیریتی آقا مهدی باکری را تدوین کرده و به مرحله ی اجرا بیاوریم. آقا مهدی نسبت به بیت‌المال حساسیت فوق العاده‌ای داشتند، هرکس مدیر است باید بیت المال را امانتی از طرف مردم بداند و خدمت کند، حفظ کرامت انسانی یکی دیگر از آموزه های شهداست.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: رفتار نیک با زیر دستان شاخص دیگر مدیریتی آقا مهدی بود، دهها روش مدیریتی دیگر از این قبیل را باید استخراج کرده و عمل کنیم. از معاونت توسعه انسانی میخواهم که کمیته‌ای را برای پیگیری روش های مدیریتی شهدا و اصلاح نظام اداری تشکیل دهند. در این صورت اگر روز قیامت منِ جبارزاده مورد مواخذه قرار بگیرد حجت بر من تمام خواهد بود زیرا که روش های مدیریتی شهدا را دیدم.

ما مدیران استان، بسیجیان لشگر عاشوراییم

جبارزاده گفت: اگر استکبار جهانی پای میز مذاکره می نشیند میدانند که ملت ایران درس ایستادگی را از امام حسین آموخته و در میدان جنگ خواهد ایستاد. به نظامیان قول میدهم اگر روزی کسی نگاه چپ به کشور نگاه کند همان پوتین های نظامی را خواهم پوشید و در خدمت فرماندهان نظامی خواهم بود. ما مدیران استان، همان بسیجیان لشگر عاشورا هستیم.

آذربایجان‌شرقی، امن‌ترین استان کشور

وی یادآور شد: طبق ارزیابی شورای امنیت کشور، استان آذربایجان‌شرقی از بین ۳۱ استان کشور، امن ترین استان شناخته شده که در این راستا از ۳ نفر از مدیران امنیتی استان تجلیل به عمل آمد.
فرمانده سپاه عاشورا : دشمنان آرزوی از هم پاشاندن ایران را به گور خواهند برد

سردار غلام‌عسگر کریمیان نیز در این مراسم با بیان اینکه داشتن روحیه جهادی علاج دردهای کشور است، اظهار داشت: این روحیه موجب شد تا کشور در مقطع مهم دفاع مقدس سربلند ظاهر شود و اگر این روحیه در دفاع مقدس نبود دچار آسیب‌های بزرگی می‌شدیم.

فرمانده سپاه عاشورا یادآور شد: هر چند در ابتدای جنگ ارتش و نیروهای شهربانی و ژاندارمری حضور داشتند اما اگر نیروهای بسیجی حضور نداشتند در جنگ موفق نبودیم.

وی با بیان اینکه دایره دفاع مقدس فراتر از کشور ایران و سرزمین خوزستان بود، گفت: در دوران دفاع مقدس از ارزش‌های اسلامی و ملی دفاع کردیم و این دفاع از ارزش‌ها به برکت دفاع مقدس بوده و مدیون خون شهدا هستیم.

کریمیان تاکید کرد: جنگ بین حق و باطل همچنان ادامه دارد و از آذربایجان‌شرقی چندین فرمانده در محور مقاومت به شهادت رسیده‌‌اند و دشمن از همین مسئله در هراس است.

وی یادآور شد: دشمن تلاش دارد تا کشور را از درون تهی کرده و ارکان نظام را با تلنگری از هم بپاشاند که این آرزو را به گور خواهد برد چرا که این کشور متعلق به امام حسین (ع) و اهل بیت است.

فرمانده سپاه عاشورا تلاش و کوشش و نهضت نرم‌افزاری را موجب موفقیت در جبهه‌های مختلف دانست و اضافه کرد: خدمتگزاران به نظام اسلامی در جبهه‌های مختلف تلاش و کوشش دارند تا کشورمان سربلند ظاهر شود.

گفتنی است، همزمان با برگزاری نشست شورای اداری استان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز و با حضور استاندار، فرمانده سپاه عاشورا استان و مسئولین ارشد نظامی و دستگاههای اجرایی استان، نمایشگاه فرهنگی رزمی دفاع مقدس با محوریت نقش آذربایجان شرقی در دفاع مقدس در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز با حضور 170 غرفه آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه جذاب و قابل توجه که تا 6 مهر ماه در سالن امیر کبیر نمایشگاه بین المللی تبریز دایر خواهد بود، توانمندی های فنی، مهندسی و دفاعی نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی در قالب یگان‌های مختلف زرهی، پدافندی، موشکی و پیاده و صحنه های یادآور دفاع مقدس به همراه دست آوردهای فرهنگی و علمی بسیجیان استان به نمایش عموم گذاشته شده است.

نمایشگاه نظامی

نمایشگاه تجهیزان نظامی موشک

انتهای خبر