زمزمه های تغییر شهردار، نوین را به واکنش واداشت/ موضعگیری تند شهردار تبریز به انتقادهای اعضای جدید شورای شهر تبریز

شهردار تبریز که این روزها با برخی انتقادات اعضای جدید شورای شهر شانس ابقای خود را کمرنگ و در خطر می بیند، واکنش تندی به این اظهارات نشان داده و منتقدین خود را خائن و دروغگو خواند! وی همچنین مخالفت خود با بحث انتخاب سرپرست برای شهرداری تا زمان انتخاب قطعی شهردار را اعلام کرده […]

image_pdfimage_print

شهردار تبریز که این روزها با برخی انتقادات اعضای جدید شورای شهر شانس ابقای خود را کمرنگ و در خطر می بیند، واکنش تندی به این اظهارات نشان داده و منتقدین خود را خائن و دروغگو خواند!

وی همچنین مخالفت خود با بحث انتخاب سرپرست برای شهرداری تا زمان انتخاب قطعی شهردار را اعلام کرده و تلویحا زمان پایان دوره فعالیت خود را  منوط به انتخاب قطعی و نهایی شهردار نموده است. امری که احتمال می رود به علت عدم اجماع نسبی اعضای شورا زمانبر و طولانی شود!

گفتنی است احتشام حاجی پور و اسوتچی از جمله منتخبین جدید شورای شهر هستند که در گفتگو با رسانه ها به عملکرد نوین انتقادات جدی داشته و خواستار تغییر وی شده بودند.

به گزارش اعتدال پرس، نوين در نشست امروز صبح خود با معاونين و مديران ارشد شهرداري با اعلام اين كه حاشيه‌سازي برخي افراد نا‌آگاه ، هيچ خللي در راه تداوم خدمت‌رساني به شهر و شهروندان ايجاد نخواهد كرد خاطرنشان كرد: شهرداري امروز به قدري قوي ، كارآمد و توانمند شده است كه حاشيه‌سازي و سنگ‌اندازي‌ها نمي‌تواند مانع خدمات‌رساني و موفقيت اين مجموعه و مديران خدوم آن شود و ما بدون توجه به جوسازي‌هاي اين افراد با قدرت و جديت تمام به كار خود كه همان تعهد خدمت شبانه‌روزي به مردم و گره‌گشايي از مشكلات آنان است ادامه مي‌دهيم.

شهردار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز تأسف از اقدامات تفرقه‌افكنانه و نسنجيده يكي از مدعيان عمران و آباداني كلان‌شهر تبريز ، خواستار پرهيز افراد از اظهارات تنش‌زا كه زمينه‌ساز ايجاد جنجال در فضاي آرام خدمت‌رساني مي‌شود شد و تصريح كرد: اداره شهر با شعار عملي نيست ؛ چراكه تحقق اين امر در گرو كار و تلاش شبانه‌روزي است و مديريت شهري تبريز همچون 8 سال گذشته با تكيه بر اين رويه ، به رسالت خود تا آخرين دقايق مسووليت عمل خواهد كرد و يقينا عملكرد تيمي شهرداري در شوراي دوم و سوم و نقش شهرداران دهه 80 بر كسي پوشيده نيست و خاطره تاريخي تبريز به هيچ عنوان خدمات و يا انحرافات و خيانت‌هاي افراد را فراموش نكرده و نخواهد كرد.

نوين در ادامه با تأكيد بر اين كه نبايد تصور يا شايعه تغيير مديريت‌ها سستي و خللي در روند خدمت و كار مديران و كاركنان مجموعه شهرداري ايجاد كند افزود: فضاي خدمتي در شهرداري به جهت ضرورت‌ها و الزامات اين حوزه تعطيل‌بردار نيست و نبايد تحت تأثير اين مسايل بود.

وي با اعلام اين كه روند توسعه و عمران شهري تبريز بايد تداوم يابد ، ارايه مستمر گزارش‌هاي عملكردي از سوي مديران ارشد شهرداري را بهترين پاسخ به جوسازي‌هاي اخير دانست و خواستار توجه بيش از پيش مديران شهرداري به اين اصل شد.

شهردار تبريز همچنين با اشاره به در پيش بودن زمان استقرار رسمي شوراي چهارم و طرح برخي اظهارنظرها در خصوص انتخاب شهردار جديد از سوي اين مجموعه خاطرنشان كرد: اميدواريم شوراي چهارم پس از انتخاب هيأت رييسه قوي و كارآمد براي خود ، نسبت به انتخاب و معرفي شهردار مورد نظر خود نيز در اسرع وقت اقدام نمايد ؛ چراكه معتقديم شهر تبريز با حجم بالايي از كارها و پروژه‌هاي در دست اجرا و مطالبات حداكثري شهروندان ، با انتخاب سرپرست براي شهرداري نمي‌تواند اداره شود و لازم است با انتخاب قطعي شهردار زمينه را براي تداوم توسعه شهري و جلوگيري از ركود و بلاتكليفي فراهم آورد.

نوين در عين حال با انتقاد از نامه‌نگاري اخير يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر و طرح ادعاي هزينه‌هاي 250 ميليارد ريالي شهرداري در حوزه فوتبال طي سه سال گذشته گفت: اين رفتارها براي مديريت شهري تبريز تازگي ندارد و طرح اين قبيل دروغ‌ها در قالب شب‌نامه‌هاي تكراري ديگر براي مردم كهنه شده است.

وي در خاتمه با تأكيد بر اين كه دژهاي شهرداري مستحكم و نفوذناپذير شده‌اند ، عزل و نصب مديران را حق و وظيفه شهردار تبريز دانست و تصريح كرد: جاي تعجب است كه برخي افراد و جريان‌ها حتي به خود اجازه مي‌دهند در مورد عزل و نصب مديران كه از حقوق قانوني شهردار تبريز است از وي رنجيده خاطر شوند كه اين رويه در نوع خود تأسف‌بار و تعجب‌برانگيز است.

*

انتهای خبر