انتقاد تند جبارزاده از مهری

جهادکشاورزی ۶۰ روز مهلت دارد/ چرا باید منتظر تصمیم‌ وزرا باشیم

استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد شدید از مدیرکل جهادشکاورزی در شورای برنامه ریزی استان به دلیل روند طولانی واگذاری زمین توسط جهادکشاورزی برای احداث گلخانه در شهرستان ملکان گفت: جهادکشاورزی برای واگذاری ۲۰ هکتار زمین گلخانه ملکان ۶۰ روز مهلت دارد. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در جمع مدیران استان […]

image_pdfimage_print
استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد شدید از مدیرکل جهادشکاورزی در شورای برنامه ریزی استان به دلیل روند طولانی واگذاری زمین توسط جهادکشاورزی برای احداث گلخانه در شهرستان ملکان گفت: جهادکشاورزی برای واگذاری ۲۰ هکتار زمین گلخانه ملکان ۶۰ روز مهلت دارد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: احداث گلخانه در شهرک کشاورزی ملکان منجر به ایجاد ۳۰۰ شغل می‌شود که با توجه به شرایط کنونی جامعه ما بسیار با اهمیت است؛ در حالی که هنوز منتظر تصمیم‌گیری وزارتخانه‌های مربوطه در واگذاری ۲۰ هکتار زمین هستیم.

وی با بیان اینکه این پروژه باید در قالب واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود، افزود: زمانی که شورای برنامه‌ریزی استان فعال بوده و قدرت تصمیم‌گیری دارد چرا باید منتظر تصمیم‌گیری وزرا باشیم.

اگر زمین مفت به سرمایه‌گذاران بدهیم باز به نفع دولت است

جبارزاده اذعان داشت: وظیفه ما و شورای برنامه‌ریزی است که پروژه‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کند و اگر ما در راستای انجام این وظیفه حتی زمین مفت هم به سرمایه‌گذاران واگذار کنیم به سود دولت خواهد بود و نباید نگران مواخذه شدن باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود قدم اول توسعه استان را توسعه IT و ICT دانست و افزود: باید تمام زیرساخت‌های لازم این عرصه را فراهم کنیم چرا که مطمئنا با انجام توافقات هسته‌ای شرکت‌های بسیاری داوطلب سرمایه‌گذاری در کشور خواهند بود که برای جذب ایشان به شبکه ارتباطات پیشرفته نیاز داریم.

این مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات را از مهم‌ترین زمینه‌های توسعه پایدار عنوان و تاکید کرد: مراکز بزرگ خدماتی، تجاری و اداری باید به خدمات هوشمند و زیرساخت‌های ارتباطی روز مجهز شوند.

اقتصاد از بدنه دولت جدا شود به سمت مردم برود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این زمینه با اشاره به واگذاری طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای استان، ابراز داشت: پارادایم غالبی که در ذهن داریم باید عوض شود تا منابع تحت اختیار دولت بازآرایی شوند.

داوود بهبودی یادآور شد: لازم است اقتصاد از بدنه دولت جدا و به سمت اقتصاد مردمی برود ولی اتفاقات باید مرحله به مرحله پیش روند.

وی خاطرنشان کرد: در استان هم در خصوص واگذاری سیلوی ملکان و چندین پروژه دیگر فرآیند آغاز شده و امید است با مرور مستمر بحث، در این زمینه به بهره‌برداری و تامین منابع مناسب و به نتیجه رساندن پروژه‌ها دست یابیم.

انتهای خبر