توجیح عجیب معاون استاندار جهت استفاده مجدد نیروگاه حرارتی تبریز از سوخت آلاینده مازوت

پور مهدی: قطع مصرف مازوت در نیروگاه، موجب بیکاری کارکنان پالایشگاه تبریز می شود!

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: رفع پلمپ و فعالیت مجدد نیروگاه برق تبریز از طریق گرفتن سهمیه گاز و گرفتن مجوز استفاده از مازوت در حال پی گیری است. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، محمد صادق پور مهدی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: تصمیم قطع سهمیه گاز نیروگاه تبریز کشوری است و توسط وزارت […]

image_pdfimage_print

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: رفع پلمپ و فعالیت مجدد نیروگاه برق تبریز از طریق گرفتن سهمیه گاز و گرفتن مجوز استفاده از مازوت در حال پی گیری است.

پورمهدیبه گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، محمد صادق پور مهدی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: تصمیم قطع سهمیه گاز نیروگاه تبریز کشوری است و توسط وزارت نفت و نیرو اتخاذ شده است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از مازوت باید محدود به ساعات خاصی از شبانه روز باشد ، اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده مازوت مورد استفاده در نیروگاه تبریز از پالایشگاه تبریز تامین می شود، قطع مصرف مازوت این نیروگاه ، موجب توقف تولید مازوت در پالایشگاه تبریز و در پی آن بیکاری عده ای از کارکنان این واحد پالایشی می شود .
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه تخصیص سهمیه گاز به نیروگاه حرارتی تبریز بر عهده وزارت نفت است و برنامه ریزی در این خصوص توسط دیسپاچینگ ملی متشکل از وزارت نیرو و نفت صورت می گیرد ، گفت: درصدد گرفتن سهمیه گاز هستیم .
مجید پاشایی با اشاره به اینکه توقف فعالیت این نیروگاه می تواند در تامین برق شهر تبریز و تعدادی دیگر از شهرهای استان مشکل ایجاد کند ، اظهار کرد: به دلیل فرا رسیدن فصل سرما و کاهش استفاده از وسایل سرمایشی ، استفاده از برق کاهش یافته است و کسری تولید این نیروگاه از طریق شبکه سراسری تامین می شود.
مدیر روابط عمومی این شرکت هم با اعلام اینکه یکی از واحدهای نیروگاه تبریز به خاطر تعمیرات اساسی از ۴۵ روز گذشته متوقف شده است و انجام تعمیرات سه ماه دیگر ادامه خواهد داشت ، افزود: فعالیت واحد دوم به دلیل استفاده از مازوت متوقف شده است .
سرمست با بیان اینکه با حکم دادستانی خط لوله ورودی مازوت به نیروگاه پلمپ شده است، گفت: اگر استفاده از مازوت ممنوع است باید تولید این فراورده نفتی در پالایشگاه نیز متوقف شود.

نیروگاه آلودگی هوا دودقطع سهمیه گاز نیروگاه تبریز در حالی صورت گرفته است که بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی مشکلی برای تامین گاز واحدهای صنعتی و نیروگاهی استان وجود ندارد .
فعالیت نیروگاه حرارتی تبریز از بیست و پنجم مهر ماه جاری به دلیل آلایندگی زیست محیطی و به دستور مرجع قضایی متوقف شده است.
نیروگاه گازی حرارتی تبریز در جنوب غربی شهر این کلانشهر در فاصله ۱۶ کیلومتری جاده تبریز – آذرشهر واقع شده و دارای ۲ واحد بخار و ۲ واحد گازی می باشد .
دو واحد بخار نیروگاه تبریز با قدرت اسمی ۳۶۸ مگاوات و قدرت تولیدی ۳۵۰ مگاوات بوده و پیمانکار اصلی سازنده آن شرکت آلستوم فرانسه است.
واحد یک بخار این نیروگاه در سال ۱۳۶۵ و واحد دوم در سال ۱۳۶۸ راه اندازی شده است .
نیروگاه تبریز بخش عمده ای از برق کلان شهر تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی را تامین می کند.

انتهای خبر