هیچ مجوزی برای تجمع اعتراض آمیز در تبریز صادر نشده است/ شایعات تجمع در تبریز و آنچه که واقعیت نداشت

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به پخش برنامه موهن فیتیله از شبکه دو صدا و سیما، گفت: هیچ درخواستی مبنی بر صدور مجوز تجمع به فرمانداری تبریز واصل نشده و بالطبع مجوزی هم صادر نشده است.

image_pdfimage_print
فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به پخش برنامه موهن فیتیله از شبکه دو صدا و سیما، گفت: هیچ درخواستی مبنی بر صدور مجوز تجمع به فرمانداری تبریز واصل نشده و بالطبع مجوزی هم صادر نشده است.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، رحیم شهرتی فر در گفت و گو با ایرنا با اشاره به واکنش به موقع مسئولان استانی نسبت به پخش این برنامه، افزود: سازمان صدا و سیما نیز مسئولانه عمل و با عوامل و تولید کنندگان برنامه برخورد کرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه مسئولان صدا و سیما وعده دادند که ضمن برخورد با عاملان این برنامه، علت خطای رخ داده را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در آینده ریشه یابی کنند.
شهرتی فر با اشاره به عذرخواهی صریح و رسمی مسئولان صدا و سیما و وعده رسیدگی فوری به این موضوع گفت: بر این اساس برپایی هیچ گونه تجمع اعتراض آمیز لازم نیست.
گفتنی است در بخشی از اجرای جمعه گذشته برنامه تلویزیونی ‘فیتیله’ اشتباهی رخ داد که موجب آزردگی خاطر آذری زبانان کشورمان شد.

بعد از پخش برنامه توهین آمیز فیتیله و تمسخر مردم آذربایجان موجی از اعتراضات نسبت به این برنامه شروع شد. در این میان علی رغم عذرخواهی رئیس سازمان صدا و سیما، توقف پخش برنامه فیتیله و برخورد با خاطیان، جریان‌های خاص شروع به هوجی گری کرده و سعی در تحریک عواطف مردم دارند.

این در حالی است که در پی توهین برنامه فیتیله به مردم ‌آذربایجان جریان‌های قوم گرا سعی در تحریک مردم داشتند در حال توسل به دروغ و فتوشاپ کاری هستند.

این جریان‌ها که اهداف شوم آنان بر کسی پوشیده نیست ابتدا با پخش اعلامیه مردم را به تظاهرات خیابانی فرا خواندند که الفاظ به کار برده شده در اعلامیه نشان از حرکتی آشوب گرانه داشت.

این افراد با پخش تصاویری مدعی شدند در دانشگاه‌های استان تجمع شده و دانشجویان شعارهای تندی علیه نظام سر می‌دهند و دانشگاه‌های آزاد و شهید مدنی در آستانه انفجار است، اما با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این تصاویر مربوط به سال‌های گذشته است. همچنین فیلم‌هایی نیز در این رابطه پخش شد که مربوط به سال‌های قبل و راجع به موضوعاتی دیگری می‌باشد.

برای نمونه یکی از این عکس‌ها را در ذیل مشاهده می‌کنید که منتشرکنندگان آن مدعی شده‌اند این عکس مربوط به تظاهرات امروز دانشگاه آزاد تبریز است، این در حالیست که علاوه بر واضح بودن مکان تصویر آسمان صاف آن با وضعیت جوی امروز تبریز به هیچ وجه مطابقت ندارد. !

یکی از مسئولین دانشگاه‌ آزاد اسلامی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران با انتقاد از فضاسازی‌های جریانهای معاند، تاکید کرد: در دانشگاه آزاد دانشجویان از دیروز با صدور بیانیه‌ای توهین به مردم غیور آذربایجان را محکوم کرده و امروز هیچ گونه تجمعی برگزار نشده است.

 

 

همچنین فیلم هایی از شعارهای تجمع دانشجویان دانشگاه تبریز پخش می شود که آنهم متعلق به دانشگاه ارومیه می باشد.

انتهای خبر