خبرهای جدید از احتمال افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارمندان/ وعده وزیر برای افزایش حقوق فرهنگیان تا ۲۵درصد

رئیس کل بانک مرکزی حداقل افزایش حقوق و دستمزد در سال ۹۲ را ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: اگرچه میزان افزایش نرخ دستمزد بستگی به نظر رئیس‌جمهور، هیات دولت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دارد، اما حداکثر افزایش حقوق در سال جاری ۳۰ درصد است. به گزارش آناج به نقل از مهر، محمود […]

image_pdfimage_print
رئیس کل بانک مرکزی حداقل افزایش حقوق و دستمزد در سال ۹۲ را ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: اگرچه میزان افزایش نرخ دستمزد بستگی به نظر رئیس‌جمهور، هیات دولت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دارد، اما حداکثر افزایش حقوق در سال جاری ۳۰ درصد است.

به گزارش آناج به نقل از مهر، محمود بهمنی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: حداقل افزایش حقوق در سال جاری ۲۰ درصد است؛ اما حداکثر افزایش حقوق، بستگی به تصمیم رئیس‌جمهور، هیئت‌دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری دارد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: اینکه بودجه تا چه میزان اجازه افزایش حقوق را می‌دهد، هنوز مشخص نیست؛ اما احتمال افزایش حقوق حداکثر تا سقف ۳۰ درصد است.

وی تصریح کرد: تأثیر نرخ نقدینگی بر میزان تورم ۵ تا ۶ ماه بعد مشخص می‌شود؛ اما تصور می‌رود که با توجه به کاهش نرخ نقدینگی، رقم تورم از میزان پیش‌بینی شده در سال جاری که ۳۲ درصد در نظر گرفته شده است، پایین تر باشد.

بهمنی با اعلام نارضایتی نسبت به میزان نقدینگی و تورم خاطرنشان کرد: دولت برای کاهش میزان نقدینگی برنامه ریزی کرده است که از جمله آن می‌توان به پیش‌فروش سکه اشاره کرد که توانسته نرخ رشد نقدینگی را به ۳۰ درصد برساند.

وی همچنین از انتشار اسکناس‌های درشت در سال جاری خبرداد و اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه چاپ اسکناس در خصوص ارقام ۵۰ تومانی، ۱۰۰تومانی، ۵۰۰ تومانی و یک هزارتومانی بیش از ارزش آن است؛ بانک مرکزی به دنبال چاپ اسکناس‌‎های درشت در سال جاری است.

احتمال افزایش حقوق فرهنگیان تا ۲۵درصد/احکام معلمان صادر شد
حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های فراوان این وزارتخانه و ردیف‌های اعلام شده از سوی دولت، احتمال افزایش حقوق فرهنگیان تا ۲۵ درصد وجود دارد.

 حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های فراوان این وزارتخانه و ردیف‌های اعلام شده از سوی دولت، احتمال افزایش حقوق فرهنگیان تا ۲۵ درصد وجود دارد.

وحید کیارشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش، پنجم فروردین امسال طی بخشنامه‌ای، صدور احکام جدید فرهنگیان و پرداخت مطالبات گذشته فرهنگیان را به ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ کرد.

تعیین ضریب حقوق سال ۹۲ مشمولین قانون خدمات کشوری، ۹۶۶ ریال است؛ بر این اساس ادارات آموزش و پرورش موظفند ترتیبی اتخاذ کنند تا مطالبات استحقاقی حکم افراد نظیر ارتقای رتبه و طبقه شغلی را قبل از اجرای افزایش ضریب حقوق آنان صادر کنند.

انتهای خبر