حذف دو کاندیدای احتمالی بدنبال انتصابات جدید در دانشگاههای استان

معرفی روسای جدید نهاد رهبری دانشگاه تبریز و آزاد اسلامی استان

با انجام دو انتصاب جدید در مجموعه نهاد رهبری دانشگاه تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی استان، دو تن از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس از دور رقابتها در تبریز کنار رفتند.

image_pdfimage_print
با انجام دو انتصاب جدید در مجموعه نهاد رهبری دانشگاه تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی استان، دو تن از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس از دور رقابتها در تبریز کنار رفتند.

سید شهاب‌الدین حسینی سرپرست نهاد رهبری دانشگاه آزاد تبریز شد

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی به عنوان سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.
سیدجواد انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در مراسم تکریم ومعارفه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه دانشگاه بسترساز آینده کشور است، گفت: براساس بیانات مقام معظم رهبری برای داشتن کشوری مستقل و آزاد، داشتن دانشگاهی سالم که بسترساز آینده کشور است مورد نیاز است.

سید جواد انگجی دراین مراسم افزود: توجه به شتاب علمی و توجه به مباحث فرهنگی در کشورکه از دغدغه های مقام معظم رهبری است ، دانشگاهها نیز برای رفع دغدغه های ایشان اقدام به برنامه ریزی نموده وبا وفاق وهمدلی به فعالیت بپردازند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تأکیدکرد: دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای شتاب علمی درکشور به گسترش وتوسعه تحصیلات تکمیلی،تأسیس پارکهای علم وفناوری وفعالیت درحوزه دانش بنیان توجه وتأکید دارد ونیز توجه به مسائل فرهنگی و قرآنی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی سابقه ای به اندازه تأسیس آن یعنی بیش از ۳۳سال دارد.

در بخش دیگرحجت الاسلام علی خدیوی رئیس دفاتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه حضور دفاتر نهاد و روحانیت در دانشگاه ها عملا نشانگر وحدت حوزه و دانشگاه است، اظهار امیدواری کرد با تغییر ریاست دفتر نهاد در دانشگاه آزاد اسلامی استان مطالبات مقام معظم رهبری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته وپیگیری شود.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام حسین فرج زاده از همراهی وهمکاری کلیه روسا ومدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان در طول ریاست خود در نهاد تقدیر و تشکر نمود وبرگزاری کارگاه های معرفت افزایی برای بیش از ۱۳۵۰ استاد و بصیرت افزایی برای ۳۲ هزار دانشجو را بخشی از فعالیت های نهاد در این دوره ذکر کرد.

گفتنی است، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی پیش از این مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اذربایجان شرقی بود که چند ماه پیش به قصد حضور در انتخابات از سمت خود استعفاء داده بود و بعد از مدتی لقای انتخابات را به بازگشت دوباره به مسند اجرایی بخشید.

حجت الاسلام محمد انوری مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه تبریز شد

امروز همچنین، با برگزاری مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، حجت الاسلام محمد انوری به عنوان مسئول جدید این حوزه معرفی شد.

در این آیین حجت الاسلام سید مجید قریشی معاون فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با ایراد سخنانی عنوان کرد: در شکل گیری و تثبیت تمدن نوین اسلامی، دانشگاهیان و تشکل های دانشجویی دانشگاه ها به ویژه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، نقش تعیین کننده‌ای دارند که با تربیت نیروهای متعهد و متخصص باید نقش راهبردی خود را ایفا نمایند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاههای کشور افزود: فعالیت‌ها و توسعه امور فرهنگی در دانشگاه‌ها باید در اولویت کارها قرار گیرد، فعالیت های فرهنگی جزو فعالیت‌هایی هستند که نمی‌شود آن را از یک معاونت یا دفتر خاص انتظار داشت و این تصور که با ایجاد یک معاونت فرهنگی، مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام خواهد شد صحیح نیست، زیرا کار فرهنگی یک کار جمعی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید کار فرهنگی در دانشگاه های کشور را به عنوان یک کار دسته دوم و فعالیتی فوق برنامه در نظر گرفت، افزود: باید بپذیریم در سال های گذشته توفیق کامل در حوزه فرهنگ در دانشگاه نداشته‌ایم و اگر مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی همواره دغدغه فرهنگ را نداشته باشند، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام قریشی افزود: مهمترین بخش فرهنگی که در گذشته، از آن غفلت شده است، اهتمام به مسایل اعضای هیات علمی دانشگاه ها بوده است چرا که در حوزه دانشجویی دانشگاه‌ها، معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی داریم اما برای هزاران عضو هیات علمی دانشگاه ها هیچ گونه معاونتی در نظر گرفته نشده است که در حوزه فرهنگی فعالیت کنند.

گفتنی است، حجتالاسلام انوری پیش از این مسئولیت‌هایی از قبیل معاونت سیاسی فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی سهند، معاونت نهاد رهبری در دانشگاه تبریز، معاونت استانی نهاد رهبری در دانشگاههای استان و همچنین مدیریت سایت خبری اهراب نیوز را برعهده داشت.

پیش از این مسئولیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز بر عهده حجت السلام علی خدیوی بود که وی هم اکنون ریاست دفاتر نهاد رهبری در دانشگاههای استان آذربایجان شرقی را برعهده دارند.

خاط نشان می شود، حجت السلام علی خدیوی چندی پیش عزم جدی خود را برای حضور در انتخابات مجلس جزم کرده و حتی خبرهایی مبنی بر استعفاء وی از سمت خود نیز منتشر شده بود که اخبار و تحولات منتشر شده امروز نشان می دهد وی همچنان در سمت خود باقی مانده و قید حضور در انتخابات را زده است.

معرفی مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز

گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) همچنین حاکی است، امروز طی آیینی با عنوان همایش «علمداران ولایت» با موضوعیت گردهمایی دانشجویان بسیجی دانشگاه تبریز  مسئول جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه معرفی شد.

 

در این همایش که با حضور سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا، رئیس دانشگاه تبریز و مسئول دفتر نهاد رهبری در این داشگاه برگزار شد، هادی فکوری به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز معرفی شد و از خدمات مهدی حسن زاده مسئول سابق بسیج دانشجویی این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم، با تشریح دستاوردهای انقلاب در دهه های اخیر در عرصه های مختلف گفت: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا به امروز با ترفندهای مختلف در صدد نفوذ و ضربه زدن به این نظام است، ولی تا به حال به خاطر هوشیاری ملت ایران همه نقشه های شوم آنها نقشه بر آب شده است.

سردار غلام عسگر کریمیان، در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون نظام سلطه با تدوین برنامه های مختلف از جمله جنگ نرم به دنبال نفوذ در بین جوانان و خانوادهای ایرانی است، یادآور شد: شما نخبگان جامعه و افسران جنگ نرم با تولید علم و دانش و تحصیل و تهذیب بهتر، به راحتی می توانید در مقابل توطئه آنها ایستادگی کنید.

 

انتهای خبر