انتقاد شدید رحمانی از رفتار رئیس سازمان خصوصی سازی در قبال واگذاری ماشین سازی تبریز

اجازه نخواهیم داد کارخانه ماشین سازی تبریز واگذار شود/ در آقای پوری حسینی سر سوزنی حسن نیّت دیده نمی شود/ برای اولین بار در طول دوران نمایندگی از یک مدیر آذربایجانی نزد وزیر شکایت بردم

استاندار آذربایجان شرقی هم در این رابطه موضع گیری کرده و خواستار حل مشکلات ماشین سازی شده، اما سازمان خصوصی سازی به صحبت های استاندار هم توجهی نکرده است و آقای پوری حسینی می گوید الا و بلا به هر طریق ممکن می خواهد ماشین سازی تبریز را بفروشد!

image_pdfimage_print

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کشوری که به سمت توسعه صنعتی حرکت می کند، به صنعت مادری به مانند ماشین سازی تبریز نیاز دارد و توسعه صنعتی ایران بدون ماشین سازی تبریز قابل تصور نیست.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، “رضا رحمانی” در گفتگو با نصر به شدت از عملکرد سازمان خصوصی سازی انتقاد کرد و گفت: ما در رابطه با واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز به وزیر اقتصاد نامه نوشتیم و خواستیم این شرکت از لیست واگذاری ها خارج شود.

وی افزود: بنده حضوراً نزد وزیر اقتصاد رفته ام و با توضیح دادن شرایط خاص ماشین سازی تبریز و اهمیت استراتژیک آن برای توسعه صنعتی کشور، خواسته ام این شرکت از لیست واگذاری ها خارج شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با انتقاد شدید از رفتار رئیس سازمان خصوصی سازی در قبال ماشین سازی تبریز، تاکید کرد: در رفتار آقای پوری حسینی سر سوزنی حسن نیّت دیده نمی شود و من برای اولین بار در طول دوران نمایندگی مجلس از یک مدیر آذربایجانی نزد وزیر شکایت بردم.

رحمانی ادامه داد: استاندار آذربایجان شرقی هم در این رابطه موضع گیری کرده و خواستار حل مشکلات ماشین سازی شده، اما سازمان خصوصی سازی به صحبت های استاندار هم توجهی نکرده است و آقای پوری حسینی می گوید الا و بلا به هر طریق ممکن می خواهد ماشین سازی تبریز را بفروشد!

وی تاکید کرد: ما از این رفتار غیر منطقی رئیس سازمان خصوصی سازی نخواهیم گذشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در ادامه با تاکید بر اهمیت استراتژیک شرکت مادر صنعتی ماشین سازی تبریز در توسعه صنعتی کشور، گفت: کشوری که به سمت توسعه صنعتی حرکت می کند، به صنعت مادری به مانند ماشین سازی تبریز نیاز دارد و توسعه صنعتی ایران بدون ماشین سازی تبریز قابل تصور نیست.

رحمانی گفت: کشور ما یک کشور نوظهور در عرصه صنعت است و متاسفانه عملکرد حال و گذشته سازمان خصوصی سازی در جهت تخریب زیرساخت های صنعتی ایران است.

او گفت: ما این نکات را به وزیر صنعت هم یادآور شده ایم و و حتما می بایست ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری ها خارج شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با واگذاری این کارخانه مادر علاوه بر اینکه چند هزار فرصت شغلی را از دست خواهیم داد، صنعت مادر تولید ماشین افزار را هم از دست رفته خواهیم دید. ما تجربه های تلخی در گذشته از عملکرد سازمان خصوصی سازی در واگذاری دیگر کارخانه های بزرگ و مادر دولتی داریم و هنوز آن ها را از یاد نبرده ایم.

رحمانی تاکید کرد: اصولا خصوصی سازی باید زمانی صورت گیرد که سه سال از سود دهی کارخانه گذشته باشد، اما در شرایطی که سازمان خصوصی سازی ماشین سازی تبریز سال هاست محاصره کرده، این شرکت در حال حاضر شرایط واگذاری را ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه وزارت اقتصاد و در راس آن سازمان خصوصی سازی فقط به این بهانه که این کارخانه باید خصوصی شود و بدون در نظر گرفتن شرایط این شرکت، قصد نابودی صنعت مادر صنعت را دارند. البته تا زمانی که ما هستیم اجازه نخواهیم داد این واگذاری صورت پذیرد.

رحمانی گفت: آقای نعمت زاده وزیر صنعت هم در نامه ای به وزیر اقتصاد با یاد آوری عواقب خطرناک این واگذاری مخالفت خود را با این واگذاری ابراز داشته است.

وی افزود: ماشین سازی تبریز جزو مذاکرات هیات های اقتصادی اروپایی برای سرمایه گذاری بوده و اهمیت این صنعت در پسابرجام بسیار بیشتر از گذشته نمایان خواهد شد. حال که کشور به دنبال استفاده از ظرفیت دوران پسابرجام است ما باید این کارخانه را با سرمایه گذاری مشترک خارجی توسعه دهیم نه اینکه با خصوصی سازی بد موقع فاجعه دیگری به بار آوریم.

انتهای خبر