آخرین آمار داوطلبان نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی/ ثبت‌نام ۲۳ نفر از حوزه انتخاببه تبریز +آمار شهرستان ها

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از افزایش شمار داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان به ۵۸ نفر تا پایان روز شنبه خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳ نفر از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ثبت نام کرده اند. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، دکتر سعید شبستری با اعلام این […]

image_pdfimage_print

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از افزایش شمار داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان به ۵۸ نفر تا پایان روز شنبه خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳ نفر از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ثبت نام کرده اند.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، دکتر سعید شبستری با اعلام این خبر تصریح کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان در روز نخست نام نویسی، ۳ نفر از حوزه انتخابیه ورزقان، ۵ نفر از مراغه و عجب شیر، ۲ نفر از اهر و هریس، ۲ نفر از میانه، یک نفر از شبستر، ۲ نفر از ملکان، ۳ نفر از کلیبر، خداآفرین و هوراند، ۷ نفر از سراب، ۵ نفر از بناب، ۳ نفر از مرند و جلفا و ۲ نفر بستان آباد بوده اند.

وی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان ۳ نفر خانم از شهرهای تبریز و اهر و ۳ نفر نیز روحانی بودند که متعلق به شهرستان های تبریز، میانه و بناب هستند.

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی افزود: غالب گروه سنی ثبت نام کنندگان در اولین روز ثبت نام ۴۱ تا ۵۰ سال گزارش شده است.

در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آیین نامه اجرایی آن، داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه(۲۸ آذر ماه) به مدت یک هفته(تا چهارم دی ماه سالجاری) فرصت دارند که نسبت به ثبت نام در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامیف ثبت نام کنند.

داوطلبان می توانند در مدت های تعیین شده با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری های مراکز حوزه انتخابی، سفارتخانه ها، کنسولگری ها و یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام از داوطلبین کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی عبارت است از:  اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر از آن، اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن، ۱۰ قطعه عکس سه در چهار با زمینه روشن،اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یامدرک معادل معتبر، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی،اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی (برادران).

انتهای خبر