نتایج قطعی شمارش آرا/ نمایندگان ۱۲ حوزه استان آذربایجان‌شرقی مشخص شد +گرایش سیاسی و میزان آرا منتخبان

ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی نتایج قطعی و نهایی به دست آمده از حوزه‌های انتخابیه استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

image_pdfimage_print
با نهایی شدن نتایج آراء دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح استان آذربایجان شرقی، نفرات منتخب حوزه‌های انتخابیه در شهرستان ها مشخص شد.
نتایج قطعی انتخابات مجلس در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی نتایج قطعی و نهایی به دست آمده از حوزه‌های انتخابیه استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.
نتایج نهایی آرا و نفرات منتخب در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی به شرح زیر است:

۱- از حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند از مجموع ۶۲ هزار و ۴۸۰ رای ماخوذه، ۶۱ هزار و ۷۱۱ رای صحیح و آقای قلی‌الله قلی‌زاده با ۳۶ هزار و ۹۴۶ رای حائز اکثریت آرا شد.

در این رقابت، علی فخر آذر رقیب اصلی قلی زاده تنها ۱۸۹۱۴ رأی معادل ۳۰٫۶۴ آراء را به خود اختصاص داد. پیش از این فتحی پور وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشت.

۲- از حوزه انتخابیه مرند و جلفا از مجموع ۱۶۴ هزار و ۶۰۳ رای ماخوذه، ۱۵۸ هزار و ۳۲۴ رای صحیح و آقایان کریم شافعی با ۲۹ هزار و ۶۷۲ رای و دکتر محمد حسن‌نژاد با ۲۹ هزار و ۶۳ رای به دور دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه مرند و جلفا که کاندیداهای بیشتری در مقایسه با سایر شهرستان ها وجود داشتند، معصومه پاشایی با ۱۶هزار و ۲۹۰ رای سوم و علی شیاری عضو شورای شهر تبریز که از این حوزه کاندیدا شده بود با ۱۳ هزار و ۳۴۷ رأی در جایگاه پنجم قرار گرفت و علی مجیدی کاندیدای دیگر اصلاح طلبان و برادر زن دکتر پزشکیان با ۱۱ هزار ۴۴۶ رای پنجم شد.

پیش از این دکتر حسن نژاد وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشت.

۳- از حوزه انتخابیه شبستر از مجموع ۷۸ هزار و ۸۴۴ رای ماخوذه، ۷۶ هزار و ۲۲۵ رای صحیح و خانم معصومه آقاپور با ۱۲ هزار و ۳۱۴ رای و آقای علی علیلو با ۸ هزار و ۵۱۱ رای به دور دوم راه یافتند.

پیش از این علیلو وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشت.

۴- از حوزه انتخابیه ورزقان از مجموع ۴۹ هزار و ۵۹۴ رای ماخوذه، ۴۹ هزار و ۸۱ رای صحیح و آقای رضا علیزاده با ۱۵ هزار و ۸۹۲ رای حائز اکثریت آرا شد.

در این رقابت، الهوردی دهقانی و محمد الیاسی به ترتیب با کسب ۱۲۹۰۱ رأی و ۷۷۲۱ رأی در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

پیش از این الهوردی دهقان وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشت.

۵- از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر از مجموع ۱۵۳ هزار و ۵۶۶ رای ماخوذه، ۱۴۲ هزار و ۵۵ رای صحیح و آقایان مهدی دواتگری با ۲۹ هزار و ۶۶ رای و محمدعلی حسین‌زاده با ۲۶ هزار و ۵۱۲ رای به دور دوم راه یافتند.

پیش از این دواتگری  وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشت.

۶- از حوزه انتخابیه بناب از مجموع ۷۷ هزار و ۲۳۷ رای ماخوذه، ۷۴ هزار و ۶۸۸ رای صحیح و آقای ضیاءالله اعزازی با ۲۶ هزار و ۳۸۳ رای حائز اکثریت آرا شد.

براساس این نتایج باقری بنابی ۱۴۳۵۲ رأی کسب کرده و بعد از آن پورصادق با کسب ۱۳۴۵۲ رأی در جایگاه سوم قرار گرفته است. همچنین؛ حقیقت دوست ۱۰۶۱۳ رأی، جدی ۴۹۵۲ رأی، منصوری ۲۷۰۰ رأی و اختگان و دلیر به ترتیب ۱۷۲۴ و ۵۶۶ رأی کسب کرده اند.

پیش از این بنابی وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشت.

۷- از حوزه انتخابیه ملکان از مجموع ۶۷ هزار و ۷۶۱ رای ماخوذه، ۶۶ هزار و ۷۱۷ رای صحیح و آقای سلمان خدادادی با ۳۳ هزار و ۱۳۲ رای حائز اکثریت آرا شد.

پیش از این شهروز افخمی وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشت.

۸- از حوزه انتخابیه سراب از مجموع ۷۴ هزار و ۷۶۵ رای ماخوذه، ۷۳ هزار و ۴۹ رای صحیح و آقایان یوسف داودی با ۱۶ هزار و ۲۸۴ رای و مجید نصیرپور سردهایی با ۱۵ هزار و ۱۵ رای به دور دوم راه یافتند.

پیش از این مهناز بهمنی وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشت.

۹- از حوزه انتخابیه بستان‌آباد از مجموع ۶۴ هزار و ۵۴۸ رای ماخوذه، ۶۲ هزار و ۷۲۱ رای صحیح و آقای محمد وحدتی هلان با ۲۰ هزار و ۶ رای حائز اکثریت آرا شد.

پیش از این غلامرضا نوری وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشت.

۱۰- از حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق از مجموع ۵۵ هزار و ۵۴۹ رای ماخوذه، ۵۴ هزار و ۷۴۷ رای صحیح و آقای سید حمزه امینی با ۱۵ هزار و ۵۸ رای حائز اکثریت آرا شد.

در این رقابت اسفندیار صادقی ۱۴ هزار و ۲۹ رای، غفار اسماعیلی ۱۱ هزار و ۶۱۲ رای، غلامحسین شیری علی‌آباد با ۱۰ هزار و ۴۲۸ رای و فرامرز امیریان با ۳ هزار و ۲۲۹ رای کسب کردند. براساس این گزارش سیدحمزه امینی در انتخابات مستقل شرکت کرده بود و تمایل به اصولگرایی دارد.

پیش از این شیری وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشت.

۱۱- از حوزه انتخابیه میانه از مجموع ۹۶ هزار و ۹۶۷ رای ماخوذه، ۹۴ هزار و ۵۶۶ رای صحیح و آقایان فردین فرمند با ۲۴ هزار و ۹۹۶ رای و یعقوب شیویاری با ۲۳ هزار و ۹۱۹ رای حایز اکثریت آرا شدند.

در این شهرستان سعید محمدی و بولود حسینی از دیگر شانس های رسیدن به مجلس دهم بودند که به ترتیب ۲۲۰۴۷ و ۲۰۰۷۸ رأی کسب کردند.

گفتنی است شیویاری در لیست اصولگرایان استان قرار داشت و فرمند به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده بود.

پیش از این بهلول حسینی و مددی وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشتند.

۱۲- از حوزه انتخابیه اهر و هریس از مجموع ۸۶ هزار و ۳۷۴ رای ماخوذه، ۷۹ هزار و ۸۹۳ رای صحیح و آقایان بیت‌اله عبدالهی با ۱۷ هزار و ۷۲ رای و مهدی حسینیان سراجه‌لو با ۱۳ هزار و ۳۴۱ رای به دور دوم راه یافتند.

پیش از این مهندس فلاح وکالت مردم این شهرستان را بر عهده داشت.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از مشارکت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط رأی دادن در استان در انتخابات هفتم اسفند خبر داد و گفت: در شهرستان تبریز بیش از ۶۰۰ هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند.

دکتر شبستری، پیش از این میزان واجدان شرایط انتخابات در استان برای شرکت در انتخابات را ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر اعلام شده بود.

در جدول زیر گرایش سیاسی منتخبان مشخص شده‌ است.

همچنین حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند با علامت * ستاره متمایز شده‌اند.

آذربایجان شرقی
حوزه انتخابیه نامزد(ها) گرایش سیاسی دور دوم تعداد کرسی
ورزقان رضا علیزاده اصولگرا ۱
ملکان سلمان خدادادی مستقل نزدیک به اصولگرا ۱
هشترود و چاراویماق سید حمزه امینی مستقل
تبریز، اسکو و آذرشهر مسعود پزشکیان اصلاح‌طلب ۶
احمد علیرضا بیگی اصولگرا
محمد حسین فرهنگی اصولگرا *
علیرضا منادی مستقل
محمد اسماعیل سعیدی اصولگرا
زهرا ساعی اصلاح‌طلب
علی الموسوی اصلاح‌طلب *
محمدرضا میرتاج‌الدینی اصولگرا
شهاب‌الدین بی‌مقدار اصلاح‌طلب
عباس عباس‌زاده اصلاح‌طلب
سراب و مهربان مجید نصیر پور اصلاح طلب * ۱
یوسف داوودی مستقل نزدیک به اصولگرا
بناب ضیاالله اعزازی اصولگرا ۱
بستان‌آباد محمد وحدتی مستقل ۱
مرند و جلفا محمد حسن‌نژاد اصولگرا
کریم شافعی اصلاح‌طلب ۱
مراغه و عجب شیر مهدی دواتگری اصولگرا
محمدعلی حسین‌زاده اصولگرا * ۱
میانه فردین فرمند مستقل ۱
یعقوب شیویاری اصولگرا ۱
کلیبر و هوراند الله قلی قلیزاده اصولگرا ۱
اهر و هریس بیت‌الله عبدالهی اصلاح‌طلب * ۱
مهدی حسینیان اصولگرا
شبستر علی لو اصولگرا * ۱
آقاپور مستقل نزدیکبه اصلاح طلب
انتهای خبر