اژه ای درباره پرونده سیامک نمازی توضیح داد

معاون اول و سخنگوی قوه‌قضائیه درباره پرونده سیامک نمازی متهم ایرانی آمریکایی که به دلیل برخی مسائل امنیتی، دستگیر و هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد، توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره مانور تبلغیاتی رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب مبنی بر بازجویی […]

image_pdfimage_print
معاون اول و سخنگوی قوه‌قضائیه درباره پرونده سیامک نمازی متهم ایرانی آمریکایی که به دلیل برخی مسائل امنیتی، دستگیر و هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد، توضیحاتی را ارائه کرد.
اژه ای درباره پرونده سیامک نمازی توضیح داد

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره مانور تبلغیاتی رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب مبنی بر بازجویی از سیامک نمازی مدیر ایرانی آمریکایی شرکت نفتی کرسنت بدون حضور وکیلش و اینکه به وی اجازه داشتن وکیل داده نشده است اظهار کرد: اولاً در مورد همه متهمان قانون یکسان است. ثانیا بر اساس ماده اصلاح شده قانون آئین‌ دادرسی کیفری، در پرونده‌های امنیتی، وکلایی پذیرش می‌شوند که مورد تایید رئیس قوه‌قضائیه واقع شده باشند.

معاون اول دستگاه قضا افزود: بنابراین چنانچه مطابق با این ماده وکیلی معرفی شود، پذیرفته می‌شود و فرقی هم نمی‌کند در این پرونده باشد یا پرونده دیگر. از سوی دیگر نیز اگر خارج از چهارچوب عمل شود، قطعاً وکیل معرفی شده پذیرفته نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، سیامک نمازی مدیر ایرانی‌ آمریکایی دفتر برنامه‌ریزی استراتژیک کمپانی نفتی «کرسنت»، مهر امسال در تهران بازداشت شد و بنابر اعلام سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل نمازی، پرونده موکلش در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت مطرح رسیدگی است.

علیزاده اتهام نمازی را بر اساس اظهارات مادر موکلش، همکاری با دولت آمریکا عنوان کرده و گفته است اتهامی که برای نمازی گرفته‌اند مانند اتهام جیسون است.

در هنگام آزادی چهار زندانی دوتابعیتی از زندان‌های ایران، از سیامک نمازی به‌عنوان یکی از چهار زندانی نام برده می‌شد.

انتهای خبر