اظهارات صریح یک مسئول ستاد روحانی در استان: حضور در ستاد برای انتخاب مدیران استانی از اوجب واجبات است!/ گزینه نهایی استانداری آذربایجان شرقی پورحسینی است

یکی از دست اندرکاران ارشد ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در آذربایجان شرقی در یک گفتگوی رسانه ای، مواضع همفکران و همکاران خود در خصوص نحوه انتصاب مدیران استانی و استاندار را تشریح کرد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از سهند نیوز، دکترجعفر راستگو فعال سیاسی – فرهنگی و یکی از فعالان شاخص ستاد دکتر […]

image_pdfimage_print

یکی از دست اندرکاران ارشد ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در آذربایجان شرقی در یک گفتگوی رسانه ای، مواضع همفکران و همکاران خود در خصوص نحوه انتصاب مدیران استانی و استاندار را تشریح کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از سهند نیوز، دکترجعفر راستگو فعال سیاسی – فرهنگی و یکی از فعالان شاخص ستاد دکتر حسن روحانی که مسئولیت ستاد استقبال دکتر حسن روحانی در استان آذربایجان شرقی را بر عهده داشتند، به سوالات خبرنگاران هفته نامه های سهند تبریز و امید تبریز در باره آخرین گمانه زنی های استانداری آذربایجان شرقی پاسخ دادند.

دکترجعفر راستگو : « گزینه نهایی استانداری آذربایجان شرقی مهندس مهدی پورحسینی است »

* پایان گمانه زنی در خصوص استاندار آذربایجان شرقی چه زمانی است؟ با چه استدلالی آقای مهندس پورحسینی گزینه منتخب و نهایی برای استانداری آذربایجان شرقی است؟
اولاً عرض سلام و احترام و سپاس از محبت شما و همکاران عزیزتان از بابت فرصتی که در اختیار ما قرار دادید ، خدمت شریفتان عارضم که جواب قسمت اول سؤالتان روشن است . آنگاه که در هیئت دولت مصوب شد تمام گمانه زنی ها و شایعات داغ مطرح در رسانه ها در مورد گزینه های مسند استانداری رخت برخواهد بست.
اما جواب قسمت دوم پرسش شما این است که بنده بعنوان عضو فعال ستاد جناب آقای دکتر روحانی در استان آذربایجان شرقی که مسئولیت ستاد استقبال را برعهده داشتم تا آنجا که مطلعم مراجع ذیصلاح و تصمیم ساز در کارگروه ویژه تعیین استانداران در ستاد مرکزی دکتر روحانی با هیچ گزینه ای بجز مهندس سید مهدی پور حسینی در این رابطه صحبت و یا پیشنهادی قطعاً نداشته اند.

* ورود آقای پور حسینی به فعالیت انتخاباتی دکتر روحانی چگونه و از چه زمانی و نحوه آشنایی ایشان با آقای روحانی به چه شکلی بوده است ؟
سید مهدی پورحسینی رفاقت و همکاری دیرینه ای با شخص رئیس جمهور –دکتر روحانی- دارد و این رفاقت به دوره سوم مجلس شورای اسلامی بر می گردد که هر دوی این بزرگواران عضو کمیسیون دفاع و امنیت ملی بودند که جناب روحانی رئیس کمیسیون و آقای پور حسینی سخنگوی این کمیسیون بودند.
اما زمان و چگونگی ورود ایشان به فعالیت انتخاباتی بهمن ۹۱ یعنی پنج ماه مانده به انتخابات از طرف شخص آقای روحانی بوده که حسب اعتماد و باور توانمندی ایشان در سازماندهی نیروهای فعال سیاسی استان به آقای پورحسینی مأموریت داده شد لذا آقای پورحسینی از السابقون دوران غربت و فضای سنگین سیاسی کشور در حلقه یاران انگشت شمار مورد وثوق آقای روحانی بودند.

* تحلیل شما از دیگر گزینه های مطرح برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی با نگاه مقایسه ای نسبت به آقای پورحسینی چیست ؟
پرسش جالبی است! البته بنده نگاه و تحلیل شخصی خودم را ضمن حرمت نهادن به همه گزینه های مطروحه در رسانه ها و بدون ذکر نامی از آنها به صراحت و جرأت عرض می کنم که در نگاه مقایسه ای پورحسینی را در قیاس با آنها به قیاس مع الفارق تلقی می کنم و دلیل متقن بنده اینست که هیچ کدام از آن گزینه های طرح شده مؤمن و معتقد به برنامه های دولت تدبیر و امید نیستند و نشان به این نشان که در روز امتحان و در آوردگاه نفس گیر و پرمخاطره انتخابات و ایام غربت کجا بودند؟ ! و سوال بنده از آن عزیزان این است با کدام بیانیه و سخنرانی و حضور در ستادهای دکتر روحانی اعتقاد و باور به برنامه های ایشان را ثابت کرده اند، بلکه برعکس برخی از آن گزینه ها از حمایتهای مادی و معنوی خود رقیب جدی انتخاباتی دکتر روحانی را بهره مند فرمودند!
اما جای تعجب است که چگونه به اقناع وجدانی رسیده اند و به خود اجازه میدهند صدرنشین خادمان دولت تدبیر و امید باشند. البته جای حیرت و تعجب نیست که به قول مولانا:
استن این عالم ای جان غفلت است هوشیاری آفت این عالم است

* برتری و مزیت جناب پورحسینی را با توجه به شاخص های مدیریتی در حوزه اجرا نسبت به سایر گزینه ها در چه مواردی می بینید؟
همچنانکه در جواب سؤال قبلی اشاره کردم تأکید دوباره دارم، ایمان و اعتقاد قلبی در مقام عمل به برنامه های دولت تدبیر و امید با مشی اعتدال گرایانه توجهاً به شایستگی های ذاتی و فردی و اجتماعی همچون صداقت، شجاعت، قاطعیت در تصمیم گیری در عین مشورت پذیری و باور به خود جمعی از صفات بارز مهندس سید مهدی پور حسینی است.
همچنین سوابق درخشان و باور به توسعه اقتصادی و صنعتی که از شاخص های تعیین استانداران از سوی وزیر کشور با تأکید رئیس جمهور محترم می باشد مزید بر علت و برتری آقای پورحسینی نسبت به سایر گزینه هاست. چرا که ایشان در مجلس دوره ششم عضو اثر گذار کمیسیون اقتصاد و سخنگوی کمیسیون تلفیق بوده و همچنین تجربه مدیریت کلان اقتصادی با عنوان مشاور و معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی کشور از سوابق برجسته و متمایز ایشان نسبت به سایر گزینه ها می باشد. توجه به سوابق روشن انقلابی در دوران دفاع مقدس در مسئولیت های حساس در کنار سرداران همیشه سرافراز لشگر عاشورا همچون باکری ها و یاغچیان ها و شفیع زاده ها با عنوان رئیس ستاد لشکر عاشورا و فرمانده بسیج شمالغرب کشور قابل تامل است.
پس از پایان دفاع مقدس در دوره سوم مجلس شورای اسلامی با عضویت در کمیسیون دفاع و امنیت ملی به ریاست دکتر حسن روحانی با عنوان سخنگوی کمیسیون انجام وظیفه میکند.
پورحسینی با حضور در مجلس ششم از چهره های اثرگذار در کمیسیون اقتصاد بوده و در تصویب قانون تجمیع عوارض و تصویب منطقه آزاد ارس که امروز شاهد توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه آذربایجان هستیم نقش مؤثر و بسزایی ایفا نموده است.
با این اوصاف با تأکید بر سه شاخص مهم مورد تأکید دولت تدبیر و امید از سوی وزیر محترم کشور
یعنی:۱ – باور و اعتقاد به برنامه های دولت اعتدال ۲- سوابق درخشان انقلابی – اجرائی – مدیریتی
۳- رویکرد مدیریتی بر محور توسعه اقتصادی که در تعیین استانداران ملحوظ و مورد توجه است مهندس پورحسینی را از دیگر گزینه ها ، متمایز و قیاس با آنها را ، مع الفارغ نشان می دهد.

* تحلیل شما از اینکه صرف حضور در ستاد آقای روحانی ملاک انتخاب مدیران استانی بخصوص به عنوان مدیر ارشد استان باشد صحیح است ؟
با توجه به جواب پرسشهای قبل با وجود شخصیت جامع الاطراف به لحاظ مدیریتی در حوزه اجرایی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و نظر به سوابق روشن انقلابی و وفاداری به نظام جمهوری اسلامی در مقام عمل و با تأکید بر باورمندی و اعتقاد به برنامه های دولت تدبیر و امید نه تنها صحیح است بلکه از اوجب واجبات است چرا که ، آنجا که آب باشد باطل بود تیمم !

انتهای خبر