آخرین خبرها از نتایج انتخابات تبریز و اهر/ گمانه زنی رسانه ها، همچنان داغ!

همزمان با اتمام بازشماری صندوق های رای در حوزه تبریز همچون روزهای گذشته بازهم برخی رسانه ها اقدام به انتشار اخبار متفاوتی درخصوص نتایج این بازشماری و برخی تغییرات صورت گرفته در این راستا نمودند.

image_pdfimage_print
نتایج انتخابات تبریز و اهر چهارشنبه مشخص خواهد شد

عضو حقوقدان شوراى نگهبان گفت:روز چهارشنبه این موضوع در این شورا مطرح و تصمیم گیرى نهایی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، همزمان با اتمام بازشماری صندوق های رای در حوزه تبریز همچون روزهای گذشته بازهم برخی رسانه ها اقدام به انتشار اخبار متفاوتی درخصوص نتایج این بازشماری و برخی تغییرات صورت گرفته در این راستا نمودند. این در حالی بود که مسئولان مربوطه همچنان با پرهیز از اعلام هرگونه خبری در این باره همچون روزهای قبل فقط به تکذیب اخبار منتشره و وعده اعلام رسمی نتایج در آینده می پردازند.
این گزارش حاکی است، “نجات الله ابراهیمیان” عضو حقوقدان شوراى نگهبان عصر امروز شنبه در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اعلام نتیجه بازشمارى آرا در حوزه انتخابیه تبریز اظهار داشت: هیچ گزارشى مبنى بر تغییر آرا و یا نتیجه بازشمارى آرا در حوزه تبریز به شوراى نگهبان واصل نشده است.
وى با اشاره به زمان بررسى نتیجه بازشمارى آرا در حوزه تبریز در شوراى نگهبان تصریح کرد: روز چهارشنبه این موضوع در این شورا مطرح و تصمیم گیرى نهایی اتخاذ خواهد شد.
گفتنی است، نتایج بازشماری قرار است صبح فردا به دست شورای نگهبان برسد.

اتمام بازرسی انتخابات اهر/بازشماری تبریز امروز خاتمه می‌یابد/مردم منتظر اعلام نتایج توسط شورای نگهبان باشند اتمام بازرسی انتخابات اهر و بازشماری تبریز/ مردم منتظر اعلام نتایج توسط شورای نگهبان باشند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی نیز در گفت‌وگویی، با اشاره به تصمیم شوای نگهبان مبنی بر بازشماری کل آرای حوزه انتخابیه “تبریز، اسکو و آذرشهر”، اظهار داشت: بازشماری تبریز امروز به اتمام رسید و نتایج آن به وسیله تیم اعزامی شورای نگهبان به تهران ارسال خواهد شد.

عباسعلی اسدی در مورد نتایج حوزه انتخابیه “اهر و هریس” هم با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از سوی شورای نگهبان، افزود: بازرسی از این حوزه به اتمام رسیده و دو نفر بازرس اعزامی، نتایج را برای طرح و تصمیم گیری در جلسه شورای نگهبان، ارسال کرده‌اند که باید تاکید کرد نتایج را شورای نگهبان اعلام می‌کند و نه سایت‌ها و افراد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نتایج انتخابات در جلسه چهارشنبه‌های شورای نگهبان بررسی خواهد شد؟، گفت: شورای نگهبان در این مورد تصمیم گیرنده است و در صورت صلاحدید، می‌تواند جلسه فوق العاده هم تشکیل دهد.

اسدی با تکذیب برخی اخبار منتشر شده از نتایج، در تعدادی از سایت‌ها، تصریح کرد: سایت‌ها و مردم منتظر اعلام نتایج شورای نگهبان باشند و از انتشار شایعات و مطالب خلاف واقع خودداری کنند.

اخبار مربوط به نتایج انتخابات اهر و هریس شایعه است اخبار مربوط به نتایج انتخابات اهر و هریس شایعه است

به گزارش تسنیم، سید محمد عابدی  با اشاره به بررسی‌های ۲ تن از بازرسان شورای نگهبان در هفته گذشته در انتخابات دومین مرحله مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های اهر و هریس اظهار داشت: بر اساس گزارش‌هایی که این بازرسان از سطح شهرستان‌های حوزه انتخابیه جمع‌آوری کرده‌اند، نتایج به شورای نگهبان ارسال‌شده و منتظر تصمیم‌گیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه روز مشخصی معلوم نیست که نتیجه نهایی در کدام‌یک از روزهای هفته جاری اعلام شود، افزود: هرزمانی که فقهای شورای نگهبان و حقوقدانان جلسه‌ای تشکیل دهند و در آن جلسه گزارش‌های ارسالی را بررسی کرده و نتیجه نهایی را اعلام کنند.

فرماندار اهر هرگونه اخبار که از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شود را شایعه و گمانه‌زنی عنوان کرد و گفت: تنها دو نفر از بازرسان در سطح شهرهای اهر و هریس گزارش‌های میدانی از مردم جمع‌آوری می‌کردند و علاوه بر اینکه با تعدادی از مردم گفت‌وگو داشتند با چند تن از مسئولان شهرستان اهر نیز تحقیقاتی انجام دادند و در پایان با جمع‌بندی گزارش‌ها مجدداً به تهران بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان برای بررسی گزارش‌های بازرسان باید تشکیل جلسه دهد، اما پیش‌بینی بنده این است که به‌ احتمال‌قوی نتیجه نهایی صحت انتخابات مرحله دوم اهر و هریس در هفته جاری از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود.

انتهای خبر