جابجایی مدیریتی جدید در استانداری آذربایجان شرقی

فرماندار سابق، مدیر کل جدید بازرسی استانداری شد

شبستری با قدردانی از تلاش‌های رسول مباشر جنت، مدیرکل پیشین دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی، مدیرکل جدید این دفتر را معرفی کرد.

image_pdfimage_print
قاری زاده مدیر کل بازرسی استانداری آذربایجان شرقی شد

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، سعید شبستری در آیین معارفه مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی، افزود: متاسفانه گاهی دیده می‌شود که برخی از ادارات با استناد به قانون از رسیدگی به مشکلات مردم سرباز می‌زنند، در حالی که قوانین برای تسهیل امور مردم است و باید به این فکر کنیم که با کدام راهکار قانونی می‌توانیم گرهی از مشکلات مردم باز کنیم.

وی با بیان این که فلسفه وجودی ادارات، خدمت به مردم است، گفت: مدیران و کارکنان ادارات باید نگاه مثبت به قوانین داشته و برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم رقابت کنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نظارت دقیق بر عملکرد ادارات، گفت: هدف از این نظارت‌ها باید پیشگیری از وقوع تخلفات باشد نه مچ‌گیری و بگیر و ببند.

وی با بیان این که بسیاری از تخلفات اداری ناشی از مشکلات و تنگناهاست و سوء نیتی در کار نیست، افزود: مشکلات ادارات باید به صورت شفاف مورد رسیدگی قرار گرفته و برای حل این مشکلات و پیشگیری از وقوع تخلف، همفکری و مشاوره لازم به مدیران ارایه شود.

شبستری تاکید کرد: امروز یکی از مشکلات اصلی نظام اداری کشور، بحث عدم نظارت است که بسیاری از تخلفات شهرداری‌ها، فسادهای مالی گذشته و بحث اخیر در خصوص فیش‌های نجومی، ناشی از این مشکل است و اگر نهادهای نظارتی به وظایف خود عمل می‌کردند امروز چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد.

وی با تاکید بر این که دولت در مقابل تخلفات سکوت نخواهد کرد، افزود: دولت در مبارزه با فساد و تخلف عزم جدی دارد و خوشحالیم که امروز فضای شفافی ایجاد شده است تا دولت با تخلفات برخورد کند.

وی تصریح کرد: قانون، فصل‌الخطاب است و باید نسبت به پیاده شدن قانون احساس مسوولیت کنیم و بدانیم که در روز قیامت پاسخگوی عملکرد خود خواهیم بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مجموعه ادارات دولتی و نهادهای حاکمیتی اعضای یک خانواده هستند، افزود: هیچ یک از اعضای این خانواده نباید در مقابل مشکلات بی‌تفاوت باشند و باید دست در دست هم برای افزایش رضایت‌مندی مردم تلاش کنند.

وی با بیان این که دفتر بازرسی استانداری وظایف سنگینی بر عهده دارد، افزود: دفتر بازرسی رابط بین مردم و دستگاه‌های اداری است و از همکاران این دفتر انتظار داریم با نگاه قانونی، برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنند.

شبستری در پایان با قدردانی از تلاش‌های رسول مباشر جنت، مدیرکل پیشین دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی، یدالله قاری‌زاده را به عنوان مدیرکل جدید این دفتر معرفی کرد.

قاری‌زاده نیز با اشاره به رسالت سنگین دفتر بازرسی استانداری، گفت: این دفتر می‌تواند پشتوانه خوبی برای استانداری و مجموعه دستگاه‌های دولتی استان باشد و با همکاری کارکنان این مجموعه تلاش می‌کنیم این دفتر به وظایف خود به نحو احسن عمل کند.

گفتنی است قاری زاده، قبلا فرماندار بستان آباد بود که چندی پیش از این سمت تودیع شده بود.

انتهای خبر