جلسه شورای شهر تبریز لغو شد؛ سایه بلاتکلیفی بر پارلمان کلانشهر تبریز/ دبیری: مانده‌ایم چه کار کنیم!

جلسه شورا در حالی لغو شد که فرماندار تبریز اجازه حضور ۴ عضو آزاد شده شورا را در جلسات صادر کرده بود و از سوی دیگر لطفی که چندی پیش با انجام مراسم تحلیف عضو ثابت شورا شد، عنوان کرده بود در جلسه امروز شورا شرکت خواهد کرد!

image_pdfimage_print
شورای شهر تبریز
برای دومین هفته‌ی متوالی جلسه‌ی شورای کلانشهر تبریز با حضور نیافتن اعضایی که به تازگی از محبس آزاد شده‌اند، برگزار نشد تا پارلمان شهری تبریز همچنان تعطیل بماند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، جلسه امروز شورای شهر تبریز همچون هفته قبل برگزار نشد و اعضایی که تازه از زندان آزاد شده‌اند نتوانستند همچون بانوان از بند رها شده، در جلسه شورا حضور یافته و از خود دفاع کنند.

جلسه امروز شورای شهر تبریز که قرار بود رأس ساعت ۰۸:۲۰ در ساختمان شهرداری با حضور تمامی اعضاء برگزار شود بنابه دلایل نامعلوم لغو گردید تا پارلمان محلی شهر همچون هفته قبل در تعطیلی به سر ببرد.

جلسه شورا در حالی لغو شد که فرماندار تبریز اجازه حضور ۴ عضو دستگیر شده شورا را در جلسات صادر کرده بود و از سویی دیگر محمدباقر لطفی که چندی پیش با انجام مراسم تحلیف عضو ثابت شورا شد با انتقاد از عملکرد فرماندار عنوان کرده بود در جلسه امروز شورا شرکت خواهد کرد و تا زمانی که حکم عزل وی کتباً به دست وی نرسد در سمت نمایندگی باقی خواهد ماند.

به نظر می‌رسد آش قضیه به قدری شور بوده که مسئولین امر نتوانسته‌اند ماجرا را تحت کنترل خود درآورند و به خاطر جلوگیری از رسانه‌ای شدن حواشی چاره کار را در لغو جلسه دیده‌اند.

گفتنی است، جلسه هفته قبل شورا نیز به بهانه بهره‌مندی اعضاء شورا از فیوضات ماه مبارک رمضان و تعطیلات عیدفطر لغو شد.

مجوز لازم برای حضور ۴ عضو از زندان رها شده در شورا، صادر نشده است/ مانده‌ایم چه کار کنیم!

دبیری گفت: وزارت کشور تاکنون به صورت کتبی پاسخ استعلام ما را نداده است و از سوی دیگر طبق قانون دو عضو تازه تحلیف شده نیز نماینده مردم محسوب می‌شوند.

شهرام دبیری در گفت‌وگو با آناج با اشاره به لغو جلسه امروز شورای شهر تبریز در تشریح علت تعطیلی شورا، اظهار داشت: به دنبال آزادی اعضاء دستگیر شده از زندان ما مراتب را از وزارت کشور استعلام کردیم تا ببینیم این اشخاص قانوناً می‌توانند دوباره به شورا بازگردند یا خیر، لکن از آنجایی که تاکنون پاسخ استعلام به صورت کتبی به دست ما نرسیده است از برگزاری جلسه امتناع کردیم.

وی افزود: اکنون هر ۴ عضوی که در بازداشت بودند رها شده‌اند و فرماندار تبریز نیز به صورت شفاهی به آنان اجازه داده است تا در جلسات شورا حضور یابند اما از سویی دیگر طبق دستور قبلی فرماندار ۲ عضو علی‌البدل جایگزین نفرات غایب شده بودند و اکنون شورای ۲۱ نفره تبریز، ۲۳ عضو را در خود جای داده است.

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه فرماندار باید کتباً حکم کناره‌گیری ۲ عضو تازه تحلیف شده را به شورا ارسال کند، ابراز کرد: آقایان نورمحمدزاده و لطفی همچنان عضو شورا محسوب می‌شوند و با حضور آنان ما نمی‌توانستیم جلسه‌ای با حضور ۲۳ شخص برگزار نماییم.

وی تاکید داشت: تکلیف قضیه باید هرچه سریع‌تر مشخص شود تا ما شاهد بازگشت آرامش به شورا و انجام امور طبق روال قبل باشیم؛ آقای شهرتی‌فر حتی حکم کتبی بلامانع بودن حضور خانم حضرتی در شورا را صادر نکرده بود و با ارسال نامه‌ای گفته بود حضور وی در جلسه شورا خالی از ایراد است.

انتهای خبر