برنامه گئجه لر از کنداکتور پخش شبکه سهند حذف شد/ عذرخواهی صداوسیمای استان از مردم

روابط عمومی صداوسیمای استان آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی از کج سلیقگی عوامل برنامه «گئجه لر» و توهین به ساحت اهل بیت(ع)، از تعطیلی این برنامه خبر داد.

image_pdfimage_print

صداوسیما

در پی سهل انگاری و کج سلیقگی برخی عوامل برنامه «گئجه لر» و توهین به ساحت اهل بیت(ع) این برنامه از جدول پخش شبکه سهند حذف شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، پس از حاشیه های ایجاده شده در برنامه زنده گئجه لر شبکه سهند و سهل انگاری و کج سلیقگی برخی عوامل این برنامه، صداوسیمای استان آذربایجان شرقی ضمن صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که این برنامه از جدول پخش شبکه سهند حذف خواهد شد. متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

آذربایجان عزیز خطه عشق و ارادت به خاندان رسالت است و این دیار ارجمند بر خود می بالد که از آن به «خانه اهل بیت» یاد می شود. افتخار فرزندان مردم خداجوی آذربایجان در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی این است که در طول سال های متمادی سعی در انعکاس مراسم مختلف عرض ارادت هم استانی های عزیز به ساحت مقدس اهل بیت و قافله سالار شهیدان حضرت امام حسین بن علی – علیه افضل التحیات و السلام – را دارد که نمود آن را در برنامه های مختلف ماه های محرم و صفر و موالید و وفیات ائمه همام – علیهم السلام – می توان دید.

آن چه در برنامه زنده «گئجه لر» مورخه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ اتفاق داد، اقدامی سهوی و سهل انگارانه بود که دل ما و همه عاشقان اهل بیت علیهم السلام را به درد آورد. صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نکاتی چند را متذکر می شود:

۱- جا دارد از غیرت دینی و حساسیت ارزشمند و به موقع جوانان غیرتمند و هیئتی استان، جامعه قرآنی، خادمان اهل بیت و روحانیت معزز تقدیر کرد که بر سبیل «آمرون بالمعروف و ناهون عن المنکر» در صدد تذکر این مهم به فرزندان و برادران و خواهران خود در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بر آمدند.

۲- صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از تمامی بینندگان خود به ویژه عاشقان خاندان رسالت که پخش آیتمی نامناسب در برنامه زنده «گئجه لر» موجب رنجش خاطر ایشان و جریحه دار شدن احساسات پاک دینی آنان شده است، #پوزش_رسمی می طلبد.

۳- با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد هنرمند «عاشیق» میهمان در برنامه زنده با هدف عرض ارادت به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین – علیه السلام – در اثر بی دقتی عوامل تولید برنامه و پخش سیمای مرکز، اقدام به انتخاب شعری نامناسب و اجرای قطعه مذکور نموده است، و عمدی مبنی بر تخفیف جایگاه عزاداری مترتب متصور نیست.

۴- صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ضمن برخورد سریع با سهل انگاری عوامل برنامه مذکور، برنامه «گئجه لر» را از جدول پخش روزانه خود حذف کرد تا در آینده ای بسیار نزدیک برنامه ای جدید برای پخش در ساعت مذکور و از همان محل، طراحی و تقدیم بینندگان فهیم خود نماید.

۵- ضمن سپاس از عزیزانی که در صدد تذکر این خطای سهوی بر آمدند، تلاش صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ارایه برنامه های فاخر مذهبی در مواقفی چون ماه مبارک رمضان، ماه های محرم و صفر، موالید و وفیات ائمه هدی – علیهم السلام – ، هفته دفاع مقدس و سایر مواقف مشابه که بسیاری از این برنامه ها در موعد پخش خود رضایت و تقدیر بینندگان ارجمند شبکه سهند را نیز به دنبال داشته است، یاد آوری می شود.

در خاتمه بر خود فرض می دانیم به ارواح طیبه همه عاشقان خاندان رسالت و شهدای عزیز راه حق و عدالت به ویژه شهدای مدافع حرم درود فرستیم و ضمن آرزوی صحت و عافیت برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی – مد ظله العالی – این دعای همیشگی عاشقان نور و رحمت را متذکر شویم: اللهم عجل لولیک الفرج.
روابط عمومی صداوسیمای استان آذربایجان شرقی

بیانیه سازمان بسیج مداحان سپاه عاشورا در محکومیت اقدام سخیف خواننده عاشیق در شبکه سهند
اقدام سخیف خواننده عاشیق در شبکه سهند/ ذکر مصایب عاشورا با آلات موسیقی تار و دهل!
اقدام سخیف خواننده عاشیق در شبکه سیمای سهند استان باعث جریحه دار شدن دلهای مملو از عشق حضرت سیدالشهدا ارواحناله الفدا گردید.

به گزارش آناج، در پی پخش آیتم موسیقی عاشیق با محتوای مرثیه و ذکر مصیبت برای امام حسین(ع)  از شبکه سهند و جریحه دار شدن احساسات پاک دینی مردم سازمان بسیج مداحان سپاه عاشورا بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد :

بسم الله الرحمن الرحیم
بابی انت و امی و نفسی و اهلی و مالی یا اباعبدالله
اقدام سخیف خواننده عاشیق در شبکه سیمای سهند استان باعث جریحه دار شدن دلهای مملو از عشق حضرت سیدالشهدا ارواحناله الفدا گردید.
کسی نباید به خود اجازه دهد تا ذکر مصایب عاشورا که داغ آن قرنهاست دل شیعیان را سوزاده است با آلات موسیقی تار و دهل بهمراه کف زدن روایت گردد و این حرکت زشت بهیچ عنوان قابل اغماز نیست.
سازمان بسیج مداحان سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی ضمن محکوم نمودن این برنامه از مدیران محترم سازمان صدا و سیمای استان انتظار دارد با عوامل این هتک حرمت برخورد لازم را به عمل آورده و از تکرار چنین حرکاتی بشدت پرهیز گردد.
ضمنا باطلاع مداحان و حسینیان غیرتمند استان نیز میرسانیم طی تماس تلفنی انجام گرفته با برادر لطیفی مسوول محترم شبکه استانی سهند ، مقرر شد تا عذرخواهی رسمی از طریق شبکه استانی از مردم غیور آذربایجان انجام گیرد ، فلذا لازم است با حفظ هوشیاری لازم از هرگونه حرکت نسنجیده اجتناب گردد تا از هرگونه سوءاستفاده دشمنان اسلام و اهلبیت صلوات الله علیهم جلوگیری شود.
یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینون پرچمی
سازمان بسیج مداحان سپاه عاشورا
۲۷ ام تیرماه ۹۵

انتهای خبر