دادگستری استان کردستان اعلام کرد: حکم اعدام اعضای گروهک تروریستی تکفیری “توحید و جهاد” ‌اجرا شد

دادگستری کل استان کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد حکم اعدام محکومان گروهک تروریستی تکفیری موسوم به توحید و جهاد که دست‌شان به خون تعدادی از هم‌وطنان آلوده بود، اجرا شد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از تسنیم، دادگستری کل استان کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد حکم اعدام محکومان گروهک تروریستی تکفیری موسوم به توحید […]

image_pdfimage_print
دادگستری کل استان کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد حکم اعدام محکومان گروهک تروریستی تکفیری موسوم به توحید و جهاد که دست‌شان به خون تعدادی از هم‌وطنان آلوده بود، اجرا شد.
حکم اعدام اعضای گروهک تروریستی تکفیری

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از تسنیم، دادگستری کل استان کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد حکم اعدام محکومان گروهک تروریستی تکفیری موسوم به توحید و جهاد که دستشان به خون تعدادی از هموطنان آلوده بود، اجرا شد.

در اطلاعیه صادره از سوی دادگستری کل استان کردستان آمد‌ه است: با استعانت از خداوند متعال و در راستای اجرای حکم شریعت الهی و دفاع از حکم مظلومین و مردم ستمدیده کردستان احکام اعدام محکومین گروهک تروریستی تکفیری موسوم به توحید و جهاد در سحرگاه سه‌شنبه دوازدهم مردادماه ۹۵ اجرا گردید.

این اطلاعیه می‌افزاید: به منظور تنویر افکار عمومی و تبیین اهمیت اجرای احکام این محکومین ذیلاً به بخشی از جنایات این گروهک تروریستی و ضد مردمی اشاره می‌گردد.

دادگستری کردستان با برشماری جنایات این گروه تروریستی تاکید کرد: راه‌اندازی گروهک تروریستی تکفیری به قصد محاربه و انجام عملیات‌های مسلحانه در داخل کشور، ترور و کشتار مردم بی‌گناه و بعضی از علمای عزیز کردستان از جمله شهیدان ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی، به شهادت رساندن تعدادی از محیط‌بانان شهرستان سنندج، ربایش و به شهادت رساندن برخی از شهروندان از جمله خلیفه فرهادی اهل قروه و هدایت حسن‌خانی اهل ایلام، تهیه سلاح‌های مختلف و متعدد جنگی و ساخت بیش از ۵۰ بمب آماده انفجار، تهیه بیش از ۱۰ تن مواد پیش‌سازه ساخت بمب و مواد منفجره، بمب‌گذاری در نقاط متعدد شهرستان سنندج، انجام چندین فقره سرقت مسلحانه از طلا فروشی های شهرهای قروه، زنجان و بیجار، توزیع مواد غذایی مسموم برای ترور برخی شهروندان کردستان، حمله به مراکز انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سنندج که منجر به شهادت ۱۱ تن و زخمی شدن ۲۰ نفر گردید، چندین فقره تلاش ناموفق برای سرقت مسلحانه از بانک های سطح استان و تیراندازی کور و بی هدف به سمت مردم در میدان آزادی سنندج که در این اقدام تروریستی ۱۴ تن شهید و زخمی شدند از جمله این جنایت‌ها بوده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: اقدامات این گروه منجر به شهادت ۲۱ تن و زخمی شدن حدود ۴۰ نفر از شهروندان بی‌گناه و پرسنل نظامی و انتظامی در سنندج، قروه، همدان و زنجان گردید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: شایان ذکر اینکه پرونده مذکور به دلیل ابعاد گسترده جنایت و نیز وجود وجوه مختلف حقوقی و تعدد آسیب‌دیدگان و نیز به منظور رعایت حداکثری جوانب حقوق شهروندی بیش از ۶ سال به طول انجامید که نهایتاً پس از طی تمام مراحل مختلف قضایی و تکمیل تحقیقات پرونده و رفع ایرادات و حفظ و رعایت کامل حقوق دفاعی و استفاده آنان از وکلای متعدد در تمام مراحل دادرسی به این مرحله رسید که البته با نظر رأفت اسلامی و تخفیف در مواردی که قانوناً زمینه آن وجود داشت مجازات برخی از محکومین تخفیف یافت.

دادگستری کردستان با اعلام اینکه امید است اجرای احکام محکومین مذکور موجب تسلی خاطر و کاهش دردها و آلام داغدیدگان و جانبازان جنایات این گروهک و عموم مردم کردستان گردد تأکید کرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر دستگاه‌های مسئول در اجرای حکم الهی و دفاع از حق مردم از هیچگونه اقدامی فروگذار نکرده و نخواهد کرد».

انتهای خبر