دکتر حسن نژاد: راه‌اندازی معدن مس و طلا مسجدداغی جلفا با ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار/اختصاص ۲۵۰میلیارد تومان بودجه از محل رودخانه‌های مرزی به هادیشهر

حسن نژاد از اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد ریال بودجه از محل رودخانه‌های مرزی به هادیشهر خبر داد و گفت: معدن مس و طلا مسجدداغی جلفا با ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار راه‌اندازی می‌شود.

image_pdfimage_print

2500 میلیارد ریال برای دشت هادیشهر اختصاص یافته است

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس از اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه از محل رودخانه‌های مرزی به هادیشهر خبر داد و گفت: معدن مس و طلا مسجدداغی جلفا با ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار راه‌اندازی می‌شود.

محمد حسن‌نژاد عصر امروز در جشنواره انار و انجیر نوردوز از اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه از محل رودخانه‌های مرزی به دشت هادیشهر خبر داد و اظهار داشت: در حالی که کل بودجه شهرستان جلفا ۶۰ میلیارد ریال بوده و در ۱۰ سال گذشته ۵۷۰ میلیارد ریال برای پروژه آب ارس و دشت هادیشهر اختصاص یافته بود، با لطف مقام معظم رهبری، امسال این رقم ۴۰ برابر شده است.

وی وجود منطقه آزاد ارس را نعمتی بزرگ برای آبادانی منطقه دانست و گفت: اختصاص دو هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد ارس برای پروژه‌های مختلف عمرانی، زیربنایی، انرژی، حمل و نقل و سایر زمینه‌ها موجب شده شهرستان جلفا چهره‌ای بسیار متفاوت نسبت به شهرهای دیگر داشته باشد.

گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس حاکی است، دکترحسن‌نژاد ضمن ابراز امیدواری برای آغاز عملیات اجرایی فرودگاه ارس، خواستار اختصاص بودجه به پروژه‌های مناطق جدید الحاق شده به ارس شد و گفت: با وجود مشکل قانونی برای اختصاص بودجه ملی به پروژه های عمرانی و راهسازی بین مناطق منفصل در مناطق آزاد و الحاق هادیشهر، هرزندات، ایری و سیه رود به ارس، تأمین بودجه این پروژه‌ها برعهده سازمان منطقه آزاد ارس خواهد بود.

وی بر همکاری برای راه‌اندازی معدن مسجد داغی تأکید کرد و گفت: پیمانکار معدن مسجد داغی با ۲۵ هزار میلیارد ریال برنده مناقصه این پروژه شده و باید با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شاهد رونق بیش از پیش فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی در این منطقه باشیم.

عرب باغی مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز در این جشنواره با بیان اینکه آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و آب فراوان نیازهای اصلی صنعت کشاورزی است، گفت: نیازهای اصلی صنعت کشاورزی در این منطقه وجود دارد و باید با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده، گام‌های موثری برای توسعه و رونق این صنعت برداشته شود.

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره انار و اولین جشنواره برداشت انجیر در مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس و سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد. شهرستان جلفا دارای ۲۰۰ هکتار باغات انار و ۳۷ هکتار باغ های انجیر است.

ذخیره قطعی مس معدن مس مسجد داغی بالغ بر ۸۰ میلیون تن با عیار ۰٫۴۲ درصد است. ذخیره احتمالی این معدن نیز ۱۲۵ میلیون تن با عیار ۰٫۲۳ درصد برآورد می‌شود.

براساس این گزارش میزان ذخیره طلای احتمالی این معدن نیز ۹میلیون تن با عیار ۴۴/۰ ppm است و ذخیره احتمالی آن نیز ۱۱میلیون تن با عیار ۲۱/۰ ppm خواهد بود.

برگزاری جشنواره انار و انجیر در مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس

انتهای خبر