جانشین احتشام حاجی پور در شورای اسلامی استان تعیین شد / شکست عابدزاده از رقیب بنابی

به دنبال تعلیق عضویت ریاست قبلی شورای اسلامی استان، اعضای این شورا در یک انتخابات فشرده و رقابت نزدیک بین دو کاندیدای شهرستان های بناب و تبریز رئیس جدید خود را انتخاب کنند.

image_pdfimage_print

شورای استان رئیس جدید خود را شناخت / جانشین احتشام حاجی پور در شورای اسلامی استان تعیین شد / شکست عابدزاده از رقیب بنابی

به دنبال صدور کیفر خواست احتشام حاجی پور، وی از عضویت در شورای شهر تبریز کنار رفت و متعاقبا ریاست او بر  شورای اسلامی استان نیز پایان یافت تا اعضای این شورا، رئیس جدید خود را انتخاب کنند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، برای ریاست شورای اسلامی استان در یک سال باقی مانده پایان عمر شوراهای دور چهارم، مصطفی برزگران عضو شورای شهر بناب و اصغر عابد زاده، عضو شورای شهر تبریز کاندیدا شده بودند که در یک رقابت نزدیک سرانجام این رقابت به نفع نماینده شورای شهرستان بناب پایان بافت تا وی بر کرسی ریاست شورای اسلامی استان تکیه زند.

در جلسه رای گیری ریاست شورای استان، برزگران در سخنان خود اظهار کرد: شورای ضعیف هماهنگ، بهتر از شورای قوی اما ناهماهنگ است. وی شفاف سازی، پیگیری حق جلسات و ایاب و ذهاب اعضای شورا و همچنین پرداخت بدهی های شورای استان را جزو برنامه های خو در صورت انتخاب برشمرد. و تاکید داشت: تلاش خواهیم کرد تا با شوراهایاسلامی سایر استانها ارتباط مستمر و موثرتری داشته باشیم.

برزگران با اظهار تاسف از اینکه بسیاری از بسیاری از مدیران ارشد اعضای شورای اسلامی استان را نمی شناسند، بر ارتباط بیشتر با مدیران استانی تاکید کرد.

اصغر عابدزاده ، دیگر کاندیدای ریاست شورای اسلامی استان نیز، در سخنانی عنوان داشت: حفظ جایگاه شورای استان باید در عمل باشد نه در حرف!

وی بر ایجاد تعامل درون گروهی در شورای اسلامی استان تاکید کرد و افزود: من شخصا فردی اهل تعامل هستم. عابدز اده، خواستار تشکیل جلسات شورای استان به شکل اقماری در دیگر شهرستان ها شد و بر  دعوت از مسئولین در جلسات شورا تاکید داشت.

عابدزاده پیگیری مصوبات شورای استان را خواستار شد و تاکید کرد: رییس به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و هییت رییسه بال و پر ریاست شوراست.

در این انتخابات ، که با حضور ۱۹ عضو شورای اسلامی استان برگزار شد، مصطفی برزگران توانست ۱۱ رای کسب کند و اصغر عابدزاده نیز ۸ رای به خود اختصاص داد.

گفتنی است شورای اسلامی استان نهاد بالادستی شوراهای شهر و روستا است که متشکل از نمایندگان منتخب شوراهای شهرستان های ۱۹ گانه استان در این نهاد می باشد و وظیفه سیاستگذاری، هماهنگی های استانی و نظارت کلی بر روند فعالیت های شوراها در استان را دارد.

انتهای خبر