واکنش رئیس دانشگاه پیام نور استان به شایعات اخیر درباره تخلف مالی و تنش های مدیریتی در دانشگاه

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی که این روزها مورد انتقادادت مختلف رسانه ای و دانشگاهی درخصوص پاره ای اقدامات خود در این دانشگاه بوده و حتی شایعه تغییر وی نیز سر زبانها افتاده است، سرانجام مجبور شد با دعوت از برخی رسانه ها به شفاف سازی درباره این اتهامات بپردازد.

image_pdfimage_print

استعفای دسته جمعی مدیران مرکز تبریز به دلیل خستگی بود!/ وظیفه نهادهای بازرسی، نظارت است و وظیفه بنده پاسخگویی

با پول بیت‌المال به ارمنستان نرفتم. استعفاء اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور تبریز طبیعی بود!

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی که این روزها مورد هجمه های مختلف برخی محافل رسانه ای و دانشگاهی درخصوص برخی اقدامات مدیریتی خود در این دانشگاه بوده و حتی شایعه تغییر وی نیز سر زبانها افتاده است، سرانجام مجبور شد با دعوت از برخی رسانه ها به شفاف سازی درباره این اتهامات بپردازد.

وی با اشاره به برخی حاشیه های ایجاد شده در رسانه ها ابراز داشت: ازانتقادات برخی پایگاههای خبری و نظرات کاربرانشان استقبال میکنیم و این امر موجب پیشرفت و رفع نقاط ضعف ما میشود و ما در راستای ایجاد رشته های جدید به سمت توسعه رشته هایی میرویم که درسایر دانشگاهها نباشد.

دکتر واحدی در پاسخ به سوالی درباره استعفاء دست جمعی اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور مرکز تبریز و علت کناره گیری آنان از ادامه‌ی کار، گفت: ماجرای استعفای معاونان و رئیس دانشگاه طبیعی است و هرسال اتفاق می‌افتد، حال دسته جمعی یا انفرادی بودن آن هم مهم نیست، ما که به زور نمی‌توانیم بگوییم بمانید!

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص شائبه‌ی هزینه‌ی سی میلیون تومانی رئیس دانشگاه از بیت المال به خاطر سفر خانوادگی به ارمنستان، گفت: در مورد سی میلیون، من هیچ هزینه‌ای شخصی از بیت المال نکرده‌ام و بلکه از جیب خود هم خرج نموده‌ام؛ اگر انحرافی باشد نظارت وجود دارد و دیوان محاسبات کاملا بررسی می‌کند.

واحدی در ادامه بیان کرد: این امور را و اگر اسنادی در راستای تخلف ارائه شود من پاسخگو خواهم بود؛ ماجرای استرداد آن مبلغ هم به بیت المال مربوط به تنخواهی است که در بخش مالی به دانشگاه پرداخت می‌شود.

وی همچنین درباره اتهام مراودات مالی مشکوک با برخی شرکت ها توضیح داد: ما با پنجاه یا شصت شرکت همکاری داریم و از آنان خدمات دریافت می‌کنیم و دستگاه های نظارتی نیز رسیدگی می‌کنند و اگر هم انحرافی باشد انعکاس می‌دهند؛ ما شفافیت مالی داریم و رسانه‌ها نیز برای برقراری آرامش باید به ما یاری رسانند.

واحدی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تبریزبیدار مبنی بر بیانیه اخیر بسیج دانشجویی و اظهارات مسئول نهاد رهبری این دانشگاه در خصوص حاشیه های اخیر پیام نور استان و رسیدگی جدی دیوان محاسبات به ابهامات موجود در این دانشگاه نیز واکنش نشان داده و گفت: اظهارنظر برای هم از جمله تشکل های دانشجویی دانشگاه،  آزاد است و ما معتقدیم بیانیه صادر شده در راستای کمک به دانشگاه بود، ما این همه کار کردیم چرا روی یک نقطه زوم می‌کنید؟

انتهای خبر