گزارش بازی ماشین سازی و نفت تهران

زور رسول به دایی نرسید!

  ماشین در تهران سقوط کرد! هفته هفتم لیگ برتر؛ نفت تهران ۲ – ماشین‌سازی تبریز یک ورزشگاه تختی تهران تماشاگر: نزدیک به یکصد نفر نفت تهران میلاد فراهانی، احمد آل‌نعمه، رضا علیاری، میلاد فخرالدینی، وحید حمدی‌نژاد، علیرضا عزت‌کرامت، اکبر صادقی، ایمان مبعلی، آرش رضاوند، ارسلان مطهری و محمد قاضی سرمربی: علی دایی   ماشین‌سازی […]

image_pdfimage_print

 

ماشین در تهران سقوط کرد!

cms-1463381479

هفته هفتم لیگ برتر؛

نفت تهران ۲ – ماشین‌سازی تبریز یک

ورزشگاه تختی تهران

تماشاگر: نزدیک به یکصد نفر

نفت تهران

میلاد فراهانی، احمد آل‌نعمه، رضا علیاری، میلاد فخرالدینی، وحید حمدی‌نژاد، علیرضا عزت‌کرامت، اکبر صادقی، ایمان مبعلی، آرش رضاوند، ارسلان مطهری و محمد قاضی

سرمربی: علی دایی

 

ماشین‌سازی تبریز

مانوئل فرناندز، ادسون هنریکه، محمد نصرتی، سعید مهدی‌پور، علی دیندار، آندرانیک تیموریان، کاخا کاگاشویلی، حامد پاکدل، امین قاسمی‌نژاد، سامان نریمان‌جهان و مهرداد بایرامی

سرمربی: رسول خطیبی

داور: احمد صالحی؛ کمک‌ها: سجاد طوری، حمید سبحانی  و رضا عادل

 

به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس)، نفت تهران توانست به سه امتیاز حساس و شیرین مقابل ماشین سازی دست یابد و سبزقباهای تبریز را دست خالی روانه تبریز کند.

دو تیم نفت تهران و ماشین سازی تبریز در حالی در ورزشگاه تختی تهران برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، مقابل هم صف آرایی کردند که شاگردان رسول خطیبی برای کسب سه امتیاز و فرار از قعر جدول وارد میدان شده بودند و از سوی دیگر، شاگردان دایی برای صعود به رده های بالای جدول نیاز به پیروزی داشتند.

بازی با حملات تیم میهمان آغاز شد و چندین موقعیت خوب توسط مهاجمان سفیدپوش میدان از دست رفت تا در دقیقه ۱۵، سانتر عالی مبعلی را مطهری با ضربه سری دیدنی وارد دروازه فرناندز کند.

پس از این گل نیز یاران آندو توپ و میدان را در اختیار گرفتند ولی بازهم تعلل، بی دقتی و عدم جاگیری مناسب، مانع از به ثمر رسیدن گل تساوی شد.

با شروع نیمه دوم، خطیبی صادقیان را به جای پاکدل وارد میدان کرد تا شاید بر تکیه بر تجربه و حرکات تکنیکی وی، گرهی از بازی باز شود.

بازی برتر و حملات سفیدپوشان در این نیمه هم ادامه داشت و حتی در دقیقه ۶۲ توسط مدافع پیش تاخته شان به گل رسیدند که داور آن را خطا اعلام کرد و نپذیرفت.

در همین دقایق و برخلاف روند بازی این تیم میزبان بود که در دقیقه ۶۷ و در پی اشتباه مهلک ادسون توسط قاضی به گل دوم دست پیدا کرد.

ادسون در محوطه جریمه دچار اشتباه شد و محمد قاضی باتجربه با توپ ربایی با فرناندز تک به تک شد و با شوتی زمینی دروازه تیم میهمان را باز کرد تا آب سردی بر پیکره تماشاگران حاضر در ورزشگاه که منتظر گل تساوی تیم شان بودند، ریخته شود.

در دقایق باقی مانده شاگردان خطیبی بازهم توپ و میدان را در اختیار داشتند ولی حملات آنها تا محوطه جریمه حریف ادامه داشت و پس از آن اسیر مدافعان پرشمار حریف میشدند.

بالاخره در دقیقه ۸۷ ماشین سازی مزد بازی برترش را گرفت و توسط صادقیان صاحب یک ضربه پنالتی شد.

صادقیان ضربه پنالتی را با ضربه ای آرام و دلهره آفرین وارد دروازه کرد تا امید به اردوی ماشین سازان برگردد.

در دقایق انتهایی علیرغم فشار ماشین سازی، توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا بازی با همان نتیجه دو بریک به سود نفت به پایان برسد.

گرچه شاگردان خطیبی یک بازی زیبا و برتر را به نمایش گذاشتند ولی عدم فرصت طلبی مهاجمان مانع از نتیجه گیری این تیم شد و ثبت یک شکست دیگر رهاورد سفر سبزقباهای دوست داشتنی تبریز، به تهران شد.

با این نتیجه، ماشین سازی با همان۶ امتیاز به رده ۱۵ جدول سقوط کرد تا روزهای سختی را پیش از اولین دیدار جام حذفی مقابل تیم اردکان، سپری کند.

نفت تهران هم جمع امتیازات خود را با این پیروزی، به عدد ۱۲ رساند تا خود را به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی، در رده سوم جدول ببیند.

مسابقات لیگ برتر بازهم به مدت سه هفته تعطیل خواهد بود و این بهترین فرصت برای کادرفنی قدیمی ترین تیم شمالغرب کشور خواهد بود تا یک بازیابی اساسی انجام دهد و خود را آماده ادامه کارزار در لیگ برتر سازد.

عادل جعفرموحد –  دبیر ورزشی اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس)

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر