شورای شهر چهارم تبریز آغاز بکار کرد/ سرپرست شهرداری و هیئت رئیسه شورا، انتخاب شدند؛ “نوین” بعد از ۸ سال رفتنی شد+نتایج کامل آراء

صبح امروز با برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای چهارم  شهر تبریز این شورا رسما فعالیت خود را آغاز کرد و در اولین جلسه، اعضای شورا با تعیین سرپرست شهرداری بجای مهندس نوین، نفرات هیئت رئیسه را نیز انتخاب کردند. به گزارش اعتدال پرس، در جلسه امروز شورای شهر، دبیری که در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر […]

image_pdfimage_print

صبح امروز با برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای چهارم  شهر تبریز این شورا رسما فعالیت خود را آغاز کرد و در اولین جلسه، اعضای شورا با تعیین سرپرست شهرداری بجای مهندس نوین، نفرات هیئت رئیسه را نیز انتخاب کردند.

به گزارش اعتدال پرس، در جلسه امروز شورای شهر، دبیری که در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تبریز بیشترین رای را آورده بود  با ۱۳ رأی به عنوان رییس شورای چهارم شهر تبریز انتخاب شد.

979247_PhotoA

شهرام دبیری و علی نوای باغبان کاندیداهای ریاست شورا بودند که دبیری با ۵ رای بیشتر به عنوان رئیس شورا انتخاب شد.

علی محدث و امیر حقیان نیز کاندیداهای نائب رئیس شورا بودند که با رای مشابه با رئیس، محدث موفق شد با ۱۳ رای به عنوان نائب رئیس شناخته شود.

در این جلسه، علی شیاری با ۱۲ رأی در مقابل ۹ رای درسخوان به عنوان دبیر اول ، سعید حاجی زاده با ۱۴ رأی  در مقابل ۷ رای چمنی، به عنوان دبیر دوم و محمدحسن استوتچی بدون رقیب با ۱۵ رأی و ۶ رای ممتنع به عنوان خزانه دار دوره چهارم شورای سالامی شهر تبریز انتخاب شدند.

همچنین، سعید حاجی زاده به عنوان سخنگوی شورای چهارم شهر تبریز انتخاب شد.

نوین رفت/ اکبری سرپرست شهرداری تبریز شد

 این گزارش حاکی است در ادامه اولین جلسه شورای چهارم که بصورت غیر علنی برگزار شد، اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز  مهندس حسین اکبری را به عنوان سرپرست شهرداری تبریز جایگزین علیرضا نوین شهردار فعلی تبریز کردند و بدین ترتیب دوره فعالیت ۸ ساله و پرفراز و نشیب  نوین در عمارت شهرداری به پایان رسید.

در ابتدا، تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز پیشنهاد ابقای نوین در سمت شهردار تبریز را دادند که بعد از رای گیری وی نتوانست نظر موافق شورای چهارم را بدست آورد.

در ادامه و برای انتخاب سرپرست شهرداری تبریز از بین دو گزینه دکتر عادلی و حسین اکبری، آقای اکبری با ۱۷ رأی  برای این سمت انتخاب شد.

حسین اکبری متولد تبریز است و پیش از این در سمت های مختلف شهرداری تبریز فعالیت داشته است.
وی در دوران عبادالله فتح اللهی شهردار وقت تبریز سمت جانشین حوزه خدمات شهری شهرداری تبریز، معاون خدمات شهری در دوران مهندس عظیمی و مهندس فراهنگ پور، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری در دوران آغازین فعالیت علیرضا نوین به عنوان شهردار تبریز را در کارنامه خود دارد.
وی در آخرین سمت خود شهردار منطقه سه تبریز است که با حفظ سمت به سمت سرپرستی شهرداری تبریز انتخاب شد.

شهرام دبیری در پایان این جلسه اظهار کرد: فعلا در این مرحله تصمیم اعضای شورا بر این شد برای کرسی شهرداری تبریز سرپرست انتخاب کنند.

وی افزود: اگر ۱۰ یا ۱۵ روز شهردار را دیرتر انتخاب کنیم بهتر از یک تصمیم عجولانه است که باعث روی کار آمدن نیروی ناکارآمد شود.

دبیری همچنین به معیارهای انتخاب شهردار اصلح برای شهر تبریزاشاره کرد و گفت: معیار ما برای انتخاب شهردار، تعامل شهردار با شورای شهر و همچنین تخصص در مدیریت میان رشته ای با نهادها و ارگان هاست.

رییس شورای شهر تبریز همچنین از انتشار اخبار مربوط به تعطیلی موزه شهر ابراز نارضایتی کرد و تأکید کرد: موزه شهر تعطیل نشده است بلکه به ضلع شرقی ساختمان انتقال یافته است.

وی ادامه داد: محل موقت استقرار اعضای شورای شهر همین ساختمان قدیمی شهرداری خواهد بود.

دبیری همچنین افزود: زمان تشکیل جلسات شورای شهر تبریز روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۰ و سی دقیقه صبح تعیین شد.

 

 

 

انتهای خبر