برد میلیمتری اصلاح طلبان در شورای پایتخت/ مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران شد + حاشیه ها و تفکیک آرای تمام اعضای شورای شهر برای انتخاب رئیس شورا

بالاخره پس ازگمانه زنیهای فراوان و لابی های فشرده دو طیف اصولگرا واصلاح طلب شورای شهر تهران، احمد مسجد جامعی در یک رقابت میلیمتری و با اختلاف تنها یک رای مهندس چمران را پشست سر گذاشته و رئیس جهارمین دوره شورای شهر تهران شد تا اصلاح طلبان بعد از فتح ریاست جمهوری، سکان شورای شهرتهران […]

image_pdfimage_print

بالاخره پس ازگمانه زنیهای فراوان و لابی های فشرده دو طیف اصولگرا واصلاح طلب شورای شهر تهران، احمد مسجد جامعی در یک رقابت میلیمتری و با اختلاف تنها یک رای مهندس چمران را پشست سر گذاشته و رئیس جهارمین دوره شورای شهر تهران شد تا اصلاح طلبان بعد از فتح ریاست جمهوری، سکان شورای شهرتهران را نیز بدست گیرند. طلایی و تقی پور نیز به ترتیب نایب رئیس و سخنگوی شورا انتخاب شدند.

به گزارش اعتدال پرس، اولین روز شورای شهر چهارم فقط به انتخاب رئیس شورای شهر، نایب رئیس ،اعضای هیات رئیسه و سخنگو گذشت و بحث جنجالی و حساس انتخاب شهردار طبق گفته مسجدجامعی به جلسه دوم شورا در یکشنبه هفته آینده موکول شده است.

برای انتخاب شهردار تهران رقابت سختی بین قالیباف و مهدی هاشمی توسط دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب شورا وجود دارد.

این گزارش حاکی است، احمد مسجد جامعی با ۱۶ رای و اختلاف تنها یک رای با مهدی چمران به عنوان رییس شورای چهارم شهر تهران انتخاب شد.

مسجدجامعی رئیس شورا شد/ انتخاب نائب‌‌رئیس،سخنگو و منشی‌احمد مسجد جامعی در سال ۱۳۳۵، در تهران و در قسمت بازار مسجد جامع متولد شد و دوران نوجوانی و کودکی را در آن محله سپری کرد.

وی کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران دارد.مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوم محمد خاتمی (پس از استعفای سید عطاءالله مهاجرانی) بوده است.

مسجد جامعی عضو دوره سوم شورای شهر تهران بود و در دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز منتخب مردم بود.

 

رای عباس جدیدی سرنوشت ریاست شورای شهر پایتخت را تعیین کرد

یک عضو شورای شهر تهران در گفتگو با مهر اظهار داشت: در جلسه رای گیری برای ریاست شورای شهر تهران غیر از شخصیت های سیاسی که رایشان از پیش مشخص بود علیرضا دبیر و حسین رضازاده از قبل اعلام کرده بودند که به چمران رای می دهند و هادی ساعی نیز مشخص بود به مسجد جامعی رای خواهد داد اما عباس جدیدی ورزشکار دیگر عضو شورای شهر که تا چند روز قبل رای خود را چمران اعلام کرده بود در روز رای گیری به مسجد جامعی رای داد تا او به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شود.

طلایی با ۲۲ رای نائب رئیس شورای شهر شد

در ادامه جلسه دو عضو شورای چهارم احمد حکیمی‌پور و مرتضی طلایی به عنوان دو کاندیدای نایب رئیس شورای چهارم ثبت‌نام کردند. اما حکیمی‌پور به هنگام شمارش آرا به نفع طلایی کناره گیری کرد و اعلام کرد که بنده به دلیل اینکه آقای احمد مسجد جامعی به عنوان رئیس شورا انتخاب شدند انصراف خود را از نائب رئیسی اعلام می کنم.

براساس این گزارش آرای مأخوذه ۳۱ رای بوده که طلایی ۲۲ رأی و حکیمی پور ۹ رأی آورد.

ساعی و راستگو منشی‌های هیئت رئیسه شورا شدند

همچنین با رای گیری اعضای شورای شهر هادی ساعی و الهه راستگو منشی‌های هیئت رئیسه شورای شهر شدند.

تقی پور سخنگوی شورای شهر شد

در ادامه رای گیری، تقی پور و سلطانی فر نامزد سخنگوی چهارمین دوره شورای شهر شدند. آرای ماخوذه برای تعیین سخنگو، ۳۱ رای بود که تقی پور با ۱۷ رای سخنگوی شورای شهر شد. مسعود سلطانی فر هم ۱۳ رای کسب کرد.

تفکیک آرای اعضای شورای شهر برای انتخاب رئیس شورا

تفکیک آرای اعضای شورای شهر برای انتخاب رئیس شورا

اما جالب است بدانید در این میان اعضای شورای شهر تهران به چه کسی رای دادند.

تهران پرس نوشت: آرای داده شده به دو نامزد ریاست شورای شهر تهران به تفکیک اینگونه است:

مهدی چمران

مهدی چمران
علیرضا دبیر
حسین رضازاده
حبیب کاشانی
مرتضی طلایی
پرویز سروری
رضا تقی پور
عباس شیبانی
رحمت الله حافظی
اقبال شاکری
مجتبی شاکری
ابوالفضل قناعتی
معصومه آباد
عبدالمقیم ناصحی
محسن پیرهادی

احمد مسجد جامعی

احمد مسجد جامعی
هادی ساعی
الهه راستگو
اسماعیل دوستی
احمد دنیامالی
محمد مهدی تندگویان
محمد سالاری
فاطمه دانشور
احمد حکیمی پور
محمد حقانی
عبدالحسین مختاباد
غلامرضا انصاری
عباس جدیدی
محسن سرخو
مسعود سلطانی‌فر
ولی الله شجاع‌پوریان

صندلی رضازاده شکست/ جنجال برسر انتخاب سخنگو

به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرآنلاین، این جلسه با حاشیه های هم همراه بود:

• قالیباف، تمدن و نیک‌نژاد پیش از آغاز رأی‌گیری صحن شورای شهر را ترک کردند.

• معصومه آباد، الهه راستگو را به عنوان نماینده‌ جبهه بانوان شورا برای عضویت در هیئت‌رئیسه پیشنهاد داد.

• اولین جنجال شورای شهر چهارم تهران با اعتراض به نحوه انتخاب سخنگوی شورا کلید خورد. به طوریکه ولی الله شجاع پوریان به هنگام انتخاب سخنگو عنوان داشت که هیچ ضرورتی ندارد سخنگو حتما در اولین جلسه انتخاب شود اما اسماعیل دوستی تاکید کرد که این انتخاب حتما باید در این جلسه انتخاب شود.

• دنیامالی، حکیمی‌پور را به عنوان سخنگو پیشنهاد داد اما حکیمی‌پور این پیشنهاد را قبول نکرد و سلطانی‌فر را معرفی کرد. پرویز سروری هم، رضا تقی‌پور را برای این سمت معرفی کرد.

. در هنگام رای گیری، حکیمی پور به نفع طلایی کناره گیری کرد. اما دو تن از اعضای شورا یعنی ولی الله شجاع پوریان و احمد دنیا مالی نسبت به این شیوه رای گیری انتقاد کرده و خواستار رای گیری دوباره شدند.در همین حال حسین طلا به عنوان ناظر، رای گیری را درست اعلام کرد و در نهایت مرتضی طلایی با ۲۲ رای به عنوان نایب رئیس شورای شهر تهران انتخاب شد.

• در اواسط جلسه،صندلی رضازاده شکست.

انتهای خبر