موج تخلفات شهرداری ها در دور چهارم شوراها

شهردار بناب دستگیر شد/ پرونده رشوه و تبانی در شهرداری و شورای شهر بناب پیچیده تر شد

با بازداشت این ۳ نفر، دستگیر شدگان پرونده رشوه و تبانی در شورای شهر و شهرداری بناب به ۱۸ نفر رسید و تحقیقات در این مورد همچنان ادامه دارد.

image_pdfimage_print
شهردار بناب دستگیر شد/ تعداد بازداشتی‌ها به 18 نفر رسید
در ادامه دستگیری‌ها در بناب، امروز شهردار بناب و دو کارمند شهرداری دستگیر شدند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بناب، با اعلام خبر دستگیری شهردار بناب گفت: با دستگیری این سه نفر، تعداد دستگیر شدگان پرونده رشوه و تبانی در شورای اسلامی شهر و شهرداری بناب تاکنون به ۱۸ نفر رسید و تحقیقات نیز در این مورد همچنان ادامه دارد.

در بین این ۱۸ نفر، نام شهردار، معاون شهردار، یکی از اعضای شورا شهر بناب، ۱۰ نفر از کارکنان شهرداری بناب و ۵ نفر دیگر نیز از افراد ساخت و ساز شهر بناب به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، هنوز مبلغ پرونده رشوه و تبانی در شورای اسلامی شهر و شهرداری بناب مشخص نشده است.

فرماندار بناب با تایید این خبر گفت: موضوع دستگیری شهردار بناب، موضوع پیچیده‌ای است و بنده نیز همان اطلاعاتی را دارم که شما دارید.

ولی فرج اللهی افزود: دستگیری شهردار بناب را تایید می‌کنم ولی انتظار دارم این موضوع را از دستگاه‌های مربوطه همچون استانداری و قوه قضاییه پیگیر باشید.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بناب در ادامه افزود: ما جهت انتخاب سرپرست شهرداری بناب منتظر نظر نهایی استاندار هستیم.

با اینکه به نظر می‌‌رسد با دستگیری افرادی از شهروندان پرونده وارد فاز جدیدی شده است اما آنچه مهم است اینکه شهروندان بنابی ضمن قدردانی از برخوردکنندگان با فساد اداری در شورای اسلامی شهر و شهرداری بناب خواستار برخورد ریشه‌‌ای با فساد اداری در این مجموعه و سایر مجموعه هستند.

هم اکنون ۴۱۷ نفر در شهرداری بناب کار می کنند و همچنین تعداد اعضای شورای اسلامی شهر بناب ۹ نفر است.

گفتنی است، موج تخلفات مالی در شهرداری‌ها و شوراهای دور چهارم در استان آذربایجان‌شرقی با دستگیری‌ تعدادی از عوامل شهرداری و اعضای شوراها در برخی شهرهای استان(تبریز، مرند، اهر، بناب…) و نیز انحلال چندین شورا(مرند، کشکسرای، اسکو) همراه بوده و نگرانی های زیادی بین افکار عمومی ایجاد کرده است که لازم است از سوی کارشناسان و صاحبنظران امر بخصوص مسئولان ذیربط مورد بررسی و آسیب شناسی دقیق قرار گیرد تا بیش از این شاهد ادامه این رویه تاسف انگیز نباشیم.

انتهای خبر