رقابتِ سیاسی‌ها در ۲ حوزه‌ انتخابیه آذربایجان‌شرقی/ آغاز ثبت نام از نامزدهای انتخابات در اهر و مراغه

بر این اساس اهالی ۲ حوزه‌ی انتخابیه آذربایجان‌شرقی نیز در آینده‌ای نزدیک کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را شناخته و نماینده مدنظرشان را از بین تائید صلاحیت شدگان انتخاب خواهند کرد.

image_pdfimage_print
آغاز ثبت نام از نامزدهای انتخابات در اهر و مراغه

با آغاز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم، حوزه‌های انتخابیه «اهر و هریس» و «مراغه و عجب‌شیر» بار دیگر شاهد رقابت نامزدها و فضایی پر از تنش و تبلیغات خواهند بود.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در ۴حوزه انتخابیه آغاز شد.

این ۴ حوزه شامل اهر و هریس در آذربایجان‌شرقی، بندرلنگه، پارسیان و بستک در هرمزگان، مراغه و عجب‌شیر در استان آذربایجان‌شرقی و اصفهان هستند و بر این اساس اهالی ۲ حوزه‌ی انتخابیه آذربایجان‌شرقی نیز در آینده‌ای نزدیک کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را شناخته و نماینده مدنظرشان را از بین تائید صلاحیت شدگان انتخاب خواهند کرد.

گفتنی است، آراء حوزه‌ی انتخابیه اهر و هریس در دور دوم انتخابات مجلس دهم به علت پاره ای تخلفات  از سوی شورای نگهبان ابطال شد.

در ماراتنِ سیاسی اوایل سال ۹۵، بیت‌الله عبداللهی و مهدی حسینیان برای رسیدن به کسوت وکالت مردم اهر و هریس با یکدیگر رقابت می‌کردند که نامزد لیست امید توانست با کسب ۳۲ هزار و ۵۸۶ رأی در مقابل ۳۱ هزار و ۱۰ رأی مهدی حسینیان به پیروزی برسد لکن در ادامه‌ی روند و به دنبال اعتراض کاندیدای اصولگرا، آراء بازشماری و وقوع تخلفات موثر ثابت شد.

در حال حاضر احتمال اینکه بار دیگر این دو رقیب دیرینه برای رسیدن به کرسی مجلس شورای اسلامی مقابل هم صف‌آرایی کنند بسیار زیاد است و البته کاندیداهای دیگری هم اسب خود را برای کسب این کرسی زین کرده اند.

در حوزه مراغه و عجب‌شیر نیز، محمدعلی حسین‌زاده منتخب اصولگرایِ مردم این منطقه، هجدهم اردیبهشت ماه هنگام سفر به تهران به منظور حضور در مجلس شورای اسلامی در سانحه تصادف جانِ خود را از دست داد.

این فعال سیاسی فقید با کسب ۵۰ هزار و ۹۸۰ رأی بر رقیب سرشناس خود مهدی دواتگری غلبه کرده بود و در حال حاضر اصلی‌ترین کاندیداهای مختلفی در این حوزه انتخابیه کورس رقابت گذاشته اند.

۷ روز مهلت ثبت‌نام از داوطلبان این انتخابات است که تا روز شنبه ۱۴ اسفند ۹۵ ادامه دارد. برگزاری این انتخابات نیز همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ خواهد بود.

انتهای خبر