شورای پنجم و اعضایی که نباید باشند

شورا باید از لوثِ آن‌هایی که آمده‌اند تا به آب و نانی برسند و فاقد تخصص و تعهد لازم می‌باشد پاک شود. یادداشت/ عمر شورای چهارم رو به اتمام است و از هم‌اکنون صدها چهره آمادگی خود را برای رقابت در انتخابات ۹۶ اعلام کرده‌اند. اکثریت نفرات حاضر در شورای شهر تبریز در دور بعدی […]

image_pdfimage_print
شورا باید از لوثِ آن‌هایی که آمده‌اند تا به آب و نانی برسند و فاقد تخصص و تعهد لازم می‌باشد پاک شود.

یادداشت/ عمر شورای چهارم رو به اتمام است و از هم‌اکنون صدها چهره آمادگی خود را برای رقابت در انتخابات ۹۶ اعلام کرده‌اند. اکثریت نفرات حاضر در شورای شهر تبریز در دور بعدی نیز کاندیدا خواهند شد و نه تنها رقابت ۲۱ تن برای رسیدن به ۱۳ کرسی در نوع خود دیدنی است، ورود اشخاص مطرح به انتخابات بر هیجان صف‌آرایی افزوده است.

آنچه که مبرهن می‌باشد، بی‌تفاوتی اشخاص نسبت به انتخابات شورا چیزی جز خسران درپی ندارد و چنانچه شهروندان با تفکر «همه سر و ته یک کرباس‌اند» و با تاسی از ماجرای دستگیری و عزل ۴ تن از اعضاء شورا، در انتخابات شرکت نکنند، عده‌ای با حداقل رأی در این شهر تصمیم‌ساز می‌شوند.

برای جلوگیری از ورود اشخاص ناصالح و بی‌دغدغه به شورای شهر تبریز عموم مردم باید شاخصه‌های یک نماینده خوب را درنظر بگیرند و بدون نگاهِ تعصبی، سیاسی و قبیله‌ای، بهترین‌ها را راهیِ پارلمان محلی نمایند.

قطعاً ظاهر اشخاص و صرفِ تعهد آنان برای رسیدن به مقام وکالت اکتفا نمی‌کند و کاندیدایی که هنوز تکلیفش با خود معلوم نیست و نمی‌داند برای چه می‌خواهد شورا بیاید، نمی‌تواند تصمیم‌گیر لایقی باشد.

فردی که به معنای واقعی کلمه متعهد باشد، هیچ‌گاه کاری را که در آن تخصص ندارد برعهده نمی‌گیرد و زیرِ بار مسئولیت نمی‌رود. باید اذعان داشت عده‌ای شورا را نردبان موفقیت خود می‌دانند و سعی دارند با کسب آراء لازم، از طریق پارلمان محلی بر قدرت سیاسی و مالی‌شان بیفزایند.

بی‌شک چنین منفعت‌طلبانی در صورت پیروزی در انتخابات، به خاطر تحقق اهداف شخصی‌شان به آسانی هرچه تمام‌تر منافع عمومی را پایمال کرده و پایِ طرح‌ها و لوایح و نامه‌هایی را امضاء خواهند زد که سرانجام آن در راستای مصلحت شهروندان نیست.

نباید انتخابات شورا را دست‌کم گرفت و این نهاد را مجموعه‌ای بی‌ارزش و فاقد منفعت برای شهر دانست، همین اعضاء شورا که با انتخاب امثال من و شما حقِ رأی تحصیل می‌کنند، چنانچه دست‌شان در جایی که باید بلرزد، نلرزد، میلیون‌ها تَن تاوان خواهند داد.

منبع: آناج

انتهای خبر