سخنگوی شورای شهر تبریز: انتخاب شهردار شاید ۳ ماه هم طول بکشد/ پشت پرده اختصاص موزه شهر برای اعضای شورا

سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: حداکثر تا پایان فرجه ۳ماهه انتخاب شهردار، سکان دار شهرتبریز انتخاب می شود. حاجی زاده در گفتگوی تلفنی با اعتدال پرس با تاکید بر اینکه عزم اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار در سریعرین زمان ممکن می باشد، تاکید کرد البته برای انتخاب اصلح و مورد اجماع حداکثری، شاید هم […]

image_pdfimage_print

سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: حداکثر تا پایان فرجه ۳ماهه انتخاب شهردار، سکان دار شهرتبریز انتخاب می شود.

حاجی زاده در گفتگوی تلفنی با اعتدال پرس با تاکید بر اینکه عزم اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار در سریعرین زمان ممکن می باشد، تاکید کرد البته برای انتخاب اصلح و مورد اجماع حداکثری، شاید هم این کار تا ۳ ماه به طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بحث و گزینه خاصی در این خصوص مطرح نشده است، افزود: در اولین مرتبه طبعا باید معیارها و ضوابط انتخاب شهردار مورد نظر از سوی اعضای شورا بررسی و تصویب شود تا گزینه های مدنظر امکان طرح در جلسات را داشته باشند.

سعید حاجی زاده افزود: جلسه روز یکشنبه این هفته سرآغاز بحث های جدی و رسمی شورای شهر درخصوص انتخاب شهردار جدید تبریز خواهد بود.

ساختمان معاونت اداری مالی سابق شهرداری محل استقرار تمام اعضای شورای چهارم شد 

شهرداری  به گزارش اعدال پرس، سعید حاجی‌زاده همچنین در گفت‌وگوی دیگری با فارس اظهار کرد: امروز از مجموعه مکان‌هایی که برای ساختمان شورا به سرپرست شهردار ارائه شده بود ساختمان قدیم اداری مالی در خیابان ارتش به عنوان محل استقرار دفاتر تمام ۲۱ نفر اعضای شورای چهارم کلان شهر تبریز انتخاب شد.

وی افزود: این محل در حال تجهیز است و طی ۲ یا ۳ روز آینده به اعضای شورا چهارم استقرار تحویل داده می‌شود.

حاجی‌زاده با اشاره به شیطنت‌هایی که در رابطه با مکان استقرار شورای جدید در بدو کار شورا صورت گرفت، گفت: اعضای شورا اصراری به مستقر شدن در عمارت شهرداری و یا موزه نداشتند و متاسفانه موضوع انتقال موزه و تعیین آن برای شورا برنامه‌ای از پیش تعیین شده بود که تعدادی از اعضای جدید از همان ابتدا با این موضوع مخالفت و اعلام کردند که در صورت حتمی شدن استقرار در این مکان آنها به هیچ عنوان در محل موزه و یا اتاق‌های آن مستقر نخواهند شد.

وی تاکید کرد: اعضای جدید در مقابل تصمیم گرفته شده در رابطه با موزه به خاطر قانونی نبودن درزمان این تصمیم‌گیری نتوانستند واکنش نشان دهند و به نوعی مقصر این موضوع نیز قلمداد شدند چرا که چنین تعبیر شد اعضای جدید نمی‌خواهند در مکانی غیر از عمارت شهرداری مستقر شوند در حالی که این موضوع واقعیت نداشت.

این عضو شورای کلان شهر تبریز یادآور شد: محل استقرار شورا باید قبل از آغاز بکار شورا تعیین می‌شد که اگر این اتفاق می افتاد به راحتی بسیاری از روندهای کنونی سریع‌تر اتفاق می‌افتاد و شورا یک قدم در انجام امور جلوتر بود.

در روزهای گذشته بخشی از دومین موزه جهان در تبریز تخلیه شده بود تا اعضای شورای شهر تبریز به عنوان دفاتر از آن استفاده کنند که پیگیری‌ های مستمر خبرگزاری فارس در استان آذربایجان شرقی و رسانه‌های استان امروز نتیجه داده و قرار شده این ساختمان دوباره به موزه شهر بازگردانده شود.

امروزه یکی از محل‌های پر رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی شهر تبریز موزه بزرگ شهرداری تبریز واقع در میدان ساعت است. این موزه دارای بخش‌های مختلفی است که به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌ گردشگری شهر تبریز در چند سال اخیر توسط شهرداری تبریز تجهیز و ایجاد شده است.

انتهای خبر