علیرضابیگی: کسانی که فساد مالی داشتند و ارتشا کردند نمی توانند در انتخابات کاندیدا شوند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اعلام کرد: اتهامات وارده به چند تن از اعضای شورای چهارم شهر تبریز که از فعالیت نیز تعلیق شدند، فساد مالی و ارتشا بود و این افراد نمی توانند با این اتهامات کیفری در صورت قطعی شدن در انتخابات کاندیدا شوند و نام نویسی کنند.

image_pdfimage_print
 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: اتهامات وارده به چند تن از اعضای شورای چهارم شهر تبریز که از فعالیت نیز تعلیق شدند، فساد مالی و ارتشاء بود و این افراد نمی توانند با این اتهامات کیفری در صورت قطعی شدن در انتخابات کاندیدا شوند و نام نویسی کنند.
کسانی که فساد مالی داشتند و ارتشا کردند نمی توانند در انتخابات کاندیدا شوند

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران، با بیان اینکه اگر محکومیتی برای فرد قطعی شده ولی غیرموثر باشد، مانع از نامزدی فرد نخواهد شد، گفت: در قانون به صورت کامل محکومیت‌های موثر مشخص و تعیین شده است.

حکمتعلی مظفری اظهار کرد: تمام کاندیداهای شورای شهر، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و هر نوع انتخابات دیگر با ملاک داشتن سابقه محکومیت موثر کیفری نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس دادگستری استان خاطرنشان کرد: اگر افرادی که در شهرداری تعلیق شده‌اند، در انتخابات شورای شهر شرکت کنند، تشخیص و اجازه شرکت بر عهده هیأت اجرایی و نظارت است.

وی افزود: این افراد از فعالیت در امور اجرایی معلق شده‌اند ولی تشخیص صلاحیت آنها توسط هیأت اجرای مشخص می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه از نظر قانونی دادگستری استان فقط وظیفه ابلاغ حکم تعلیقی این افراد را دارد، گفت: پرونده افرادی که عنوان شده با حکم تعلیقی درانتخابات شورای شهر شرکت کرده‌اند به هیأت نظارت ابلاغ خواهد شد تا اطلاع کافی از اینکه این افراد حکم کیفری موثر نداشته ولی معلق از خدمت شده‌اند، داده شود و این به آن معنی نیست که معلق از نامزدی هم شده‌اند.

کسانی که فساد مالی داشتند و ارتشا کردند نمی توانند در انتخابات کاندیدا شوند

احمدعلیرضا بیگی در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار ائل، اظهار کرد: شرکت افراد در انتخابات و نامزد شدنشان اگر سابقه کیفری داشته باشند و محکومیتشان نیز قطعی شده بود، به اتهامات وارده افراد بستگی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر کسی در محکومیت خود به اتهام تصادف رانندگی، دو ماه هم حبس شده باشد، چون جزو محکومیت های موثر نیست، می تواند در انتخابات، کاندیدا شود، اما فردی که حتی به اتهام ارتشا و فساد مالی، حتی ۵۰ هزار تومان نیز محکومیت داشته باشد، چون این نوع محکومیت موثر است، نمی تواند کاندیدای انتخابات شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: اتهامات وارده به چند تن از اعضای شورای چهارم شهر تبریز که از فعالیت نیز تعلیق شدند، فساد مالی و ارتشا بود و این افراد نمی توانند با این اتهامات کیفری در صورت قطعی شدن در انتخابات کاندیدا شوند و نام نویسی کنند.

انتهای خبر