به دنبال بارش های سیل آسا 24 ساعت گذشته اتفاق افتاد

سیل آبروی کلانشهر تبریز را برد! +تصاویر سیل تبریز

بارش های تند و سیل آسا که از دیشب تبریز را فرا گرفته، باعث جاری شدن سیل در سطح شهر و آبگرفتگی اغلب معابر و محلات شده و مشکلات حاد و عدیده ای را برای شهروندان تبریزی به وجود آورد.

image_pdfimage_print

Image title

بارندگی مستمر طی شبانه روز گذشته، تبریز را در وضعیت شبه بحرانی قرار داد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، بارش های تند و سیل آسا که از دیشب تبریز را فرا گرفته، باعث جاری شدن سیل در سطح شهر و آبگرفتگی اغلب معابر و محلات شده و مشکلات حاد و عدیده ای را برای شهروندان تبریزی به وجود آورد.

این بارندگی که تا اواخر امشب ادامه داشت، موجب طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی بسیاری از کوچه ها و حتی خیابان های مرکزی و اصلی تبریز همراه با آسیب رسیدن به منازل برخی شهروندان و حتی قبور آرامستان وادی رحمت تبریز گردیده و همچنین نشست زمین در دو نقطه از مناطق پایین شهر را در پی داشت.

بسیاری از تقاطع‌ها بخصوص زیرگذرهای کلانشهر تبریز غرق در آب است و لیز بودن زمین باعث تصادف خودروهای بسیاری در نقاط مختلف شهر شده است.

 یک دستگاه مینی بوس هم در خیابان ۴۰ متری تبریز به دنبال بارش شدید باران در زمین فرونشست که با کمک عوامل امدادی بیرون آورده شد.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز گفت: به دنبال بارش سنگین باران که از شب گذشته آغاز شده است به برخی از مزارهای موجود در آرامستان وادی رحمت خسارت  وارد شده است که در حال رفع آنها هستیم.

 

سیل در تبریز

 

هر چند مسئولین امر با  هشدار به شهروندان برای خارج نشدن از منازل و همچنین حضور به موقع در صحنه حوادث پیش آمده از بروز اتفاقات ناخوشایند بزرگتر جلوگیری کردند اما در این میان طعنه های مردم به مسئولین حکایت از مساله ای دیگر دارد.

دست به دست شدن عکس های سیل امروز تبریز در شبکه های اجتماعی با واکنش های مختلف شهروندان تبریزی همراه بوده و آمادگی این شهر برای رویداد تبریز ۲۰۱۸  کاملا زیر سوال برد! حکایت تلخی که علیرغم تذکر همیشگی منتقدان و عموم مردم با گذر از بحران های طبیعی تبریز به فراموشی سپرده می شود.

سیل در تبریز

هنوز اذهان عمومی صحنه های آسیب دیدن منازل و  پر شدن تقاطع های غیر همسطح تبریز در سیل سال گذشته را از یاد نبرده اند و فراموش نشده است مسئولین از اقدامات برای جلوگیری از تکرار مشکلات این حوادث خبر دادند اما هنوز یک سال نشده بار دیگر حادثه ای در ابعاد کوچکتر تبریز را دچار بحران کرد. هفته گذشته همین ساعات بود که زلزله سفید سنگ مشهد هم  لرزه بر دل نیم میلیون حاشیه نشین تبریز انداخت .

اما سوال اینجاست چرا کاری صورت نمی گیرد؟ چرا مسئولینی که این روزها از امادگی کامل تبریز  برای رویدا بزرگ تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی سخن می رانند، برای زیرساخت های کهنه و معیوب تبریز کاری نمی کنند؟ تبریز با وجود آنکه کهن شهر است اما کهنه نیز هست و همین کهنه بودن زیر ساخت ها، با هر حادثه زنگ خطر بروز فاجعه ای را به صدا در می آورد.

سیل در تبریز

انتهای خبر