ارس رتبه‌ی اول جذب گردشگر بین مناطق آزاد را به خود اختصاص داد/ تردد ۷ میلیون نفر به مناطق ‌آزاد در نوروز ۹۶

بیش از ۷ میلیون نفر در نوروز ۹۶ در مناطق ‌آزاد تردد داشتند که بیشترین مسافران در ارس، ماکو و خدافرین حضور داشته‌اند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) ، گمرک ایران اعلام کرد در ایام نوروز هفت میلیون و ۴۷۳ هزار نفر مسافر به مناطق آزاد کشور تردد داشتند. بیشترین تعداد مسافر در مناطق آزاد […]

image_pdfimage_print

تردد 7 میلیون نفر به مناطق ‌آزاد در نوروز 96/ ارس رتبه‌ی اول جذب گردشگر را به خود اختصاص داد

بیش از ۷ میلیون نفر در نوروز ۹۶ در مناطق ‌آزاد تردد داشتند که بیشترین مسافران در ارس، ماکو و خدافرین حضور داشته‌اند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) ، گمرک ایران اعلام کرد در ایام نوروز هفت میلیون و ۴۷۳ هزار نفر مسافر به مناطق آزاد کشور تردد داشتند. بیشترین تعداد مسافر در مناطق آزاد نوردوز، ارس، ماکو و خدا آفرین تردد داشتند و مجموع مسافران ورودی و خروجی در این مناطق سه میلیون و ۳۴۹ هزار نفر بود.

در رتبه بعدی منطقه آزاد قشم قرار دارد که در این ایام یک میلیون و ۵۱۵ هزار مسافر ورودی و خروجی به این مناطق تردد کرده‌اند.

همچنین منطقه آزاد ماکو با ۸۰۰ هزار نفر، منطقه آزاد اروند با ۷۰۰ هزار نفر، منطقه آزاد کیش با ۵۱۳ هزار نفر و منطقه آزاد انزلی با ۵۹۶ هزار نفر در رتبه های بعدی قرار دارند‌.

برپایه این گزارش، میزان ورود و خروج مسافران به گمرکات نوردوز و جلفا به تعداد ۷۹هزار نفر، بیله سوار ۲۰هزار نفر، اینچه برون یک هزار و ۶۲۳، پرویز خان چهار هزار و ۳۸۵ نفر، گمرک رازی ۱۰۳ هزار و ۷۹۸ نفر، آستارا ۴۰ هزار و ۶۱۲ نفر، بازرگان ۱۲۳ هزار نفر و فرودگاه امام خمینی (ره) ۵۲۶ هزار نفر بوده است.

گفتنی است ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و نیز ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی است.

انتهای خبر