سفر یکروزه رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

بازدید رئیس جمهور از مناطق سیل زده آذربایجان شرقی بدون حضور رسانه های غیردولتی

روحانی رئیس‌ جمهوری صبح امروز روز چهارشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت سیل‌زدگان آذربایجان شرقی و افتتاح چندین طرح و پروژه استانی وارد تبریز شد.

image_pdfimage_print

رئیس جمهور بدون اطلاع قبلی و بدون حضور رسانه های غیردولتی از پل مرگ «غله زار» بازدید کرد و به سمت شهرستان عجب شیر رفت.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، روحانی رئیس‌ جمهوری صبح امروز روز چهارشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت سیل‌زدگان آذربایجان شرقی و افتتاح چندین طرح و پروژه استانی وارد تبریز شد.

یکی ازحاشیه های حضور دکتر روحانی در تبریز را می توان به عدم حضور خبرنگاران دیگر رسانه ها در پوشش اخبار این سفر اشاره کرد که فقط خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری رسمی دولت اجازه حضور در این بازدیدها و جلسات را پیدا کرده اند.

روحانی در ابتدا به همراه وی وزرای کشور، نیرو و راه و شهرسازی، مشاور امور زنان و خانواده، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران استانی و تعدادی از نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس جهت بازدید از مناطق سیل زده در شهرهای آذرشهر و عجب شیر حضور پیدا کرد.

طبق اعلام رسانه ها، آقای روحانی امروز حضور چند دقیقه ای و بدون اعلام قبلی در محل حادثه سیل آذرشهر داشت و از پل معروف غله زار که باعث شد تا چندین خودرو به همراه سرنشینان شان طعمه سیل شوند، بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید با مردم منطقه و سیل زدگان نیز گفتگویی انجام نداد و سریعا به سمت شهرستان عجب شیر حرکت کرد.

رییس جمهوری پای صحبت زنان روستای مهماندار عجب شیر

رییس جمهوری کشورمان در ادامه این سفر، پای صحبت ها و درددل های زنان روستای مهماندار شهرستان سیل زده عجب شیر نشست.

روحانی همچنین در بازدید از روستای زلزله‌زده چنار در جمع اهالی منطقه با تسلیت به خانواده‌های داغدیده، ابراز کرد: خداوند توفیقی داد تا همراه وزرا و مسئولین استان خدمت شما مردم برسیم، کسانی که در حادثه‌سیل جان خود را از دست دادند خواهران و برادران ما بودند و همه از این بابت متاثر شدیم.

رئیس‌جمهور از اعطای تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به روستاییان خسارت‌دیده خبر داد و عنوان کرد: به بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی دستور داده‌ام سریعاً عملیات ساخت و بازسازی خانه‌های تخریب شده را از همین فردا در دستور کار خود قرار دهند.

بارش باران سیل آسا در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته موجب جاری شدن سیل سهمگین در مناطق مختلف آذربایجان شرقی شد.

سیل علاوه بر ایجاد خسارت های مالی در شهرهای مختلف استان، در شهرستان های آذرشهر و عجب شیر موجب مرگ ۴۲ نفر شد که تاکنون پیکر ۳۷ نفر پیدا شده است.

  • حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در حالی بازدیدی چند دقیقه ای از پل غله زار آذرشهر محل اصلی حادثه دیدگان سیل اخیر این شهرستان انجام داد که روابط عمومی استانداری خبرنگاران محلی و عکاسان خبری استان برای پوشش این مراسم بصورت کاملا محدود و گزینشی دعوت کرده بود و اکثر عکاسان و خبرنگاران حاضر از تهران و از طرف رسانه های دولتی همراه رئیس جمهور به تبریز آمده بودند! رویه ای که در سفرهای قبلی نیز متاسفانه اتفاق افتاده بود.

 

انتهای خبر