تائید صلاحیت برخی ردصلاحیت‌شدگان دردسرساز شد

انتقادات تند حسن‌نژاد از عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراها

تاکنون رئیس هیئت نظارت استان واکنشی به اظهارات حسن‌نژاد نشان نداده و سایر اعضاء هیئت نظارت، نظیر اله قلیزاده و علیزاده نیز در موضع سکوت به سر می‌برند.

image_pdfimage_print
انتقادات تند حسن‌نژاد از هیئت نظارت بر انتخابات شوراها/ خدادادی همچنان در موضع سکوت
نماینده مرند و جلفا گفت: وقتی هیئت نظارت استان خودسرانه عمل می‌کند، بود و نبود ما چه فرقی دارد؛ ما می‌خواستیم کمک کنیم ولی برای کمک که نمی‌توانیم آخرت خود را بفروشیم.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، درپی پایان بررسی شکایات رد صلاحیت‌شدگان انتخابات پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی تنش‌ها افزایش یافته و انتقادات وارده موجب شده نمایندگان استان نیز در فضای رسانه‌ای از عملکرد یکدیگر انتقاد نمایند.

تائید صلاحیت تعدادی از رد صلاحیت‌شدگان در دقیقه‌ی ۹۰ صدای نماینده مرند و جلفا را نیز درآورد و هیئت نظارت این شهرستان‌ها به صورت دست‌جمعی انصراف دادند تا بنابه گفته‌ی خویش در عملکرد هیئت نظارت بر استان شریک نباشند.

در همین‌باره محمد حسن‌نژاد با صدور بیانیه ای و در انتقاداتی شدیدالحن عنوان کرده است: «این مسخره بازی است که وقتی هیئت نظارت شهرستان از هیئت استان دلیل رد یا تایید یک کاندیدا را می‌پرسد، آن‌ها در جواب می‌گویند چون در زیر فشار بودیم. وقتی می‌گوییم کسی پرونده قضایی دارد، می‌گویند چون سرمایه‌گذار بود مجبور شدیم تایید کنیم.»

وی افزوده است: «در قانون ما سفارش‌کردن یک شخص به هیئت نظارت یا همان‌پارتی‌بازی جایی ندارد. وقتی می‌گوییم فلان شخص پرونده قضایی دارد می‌گویند ولی پوشه‌اش خالی است؛ پس باید گفت وای به حال نظارت استانی که پوشه را هم خالی می‌کنند.»

نوک تیز انتقادات نماینده جلفا و مرند به سمت سلمان خدادادی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان بوده اما تاکنون نماینده ملکان واکنشی به اظهارات حسن‌نژاد نشان نداده و سایر اعضاء هیئت نظارت، نظیر قلی‌اله قلیزاده و رضا علیزاده نیز در موضع سکوت به سر می‌برند.

انتقادات وارده به هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان به اینجا ختم نمی‌شود و تائید صلاحیت برخی افراد که پیش‌تر به علت دارا بودن پرونده قضایی و عدم احراز صلاحیت از سوی مراجع چهارگانه رد شده بودند، سوالاتی را در ذهن همگان بر انگیخته است.

مطالب قبلی اعتدال پرس در این خصوص:

انتهای خبر