تکمیلی۳: آخرین خبرها از حمله مسلحانه به ساختمان مجلس و حرم امام(ره)/ پایان عملیات و اعلام آمار نهایی شهدا /تصاویر درگیری مهاجمین در داخل ساختمان مجلس و عاملین حملات انتحاری حرم امام

سرپرست اورژانس کشور از شهادت ۱۲ ایرانی در حوادث تروریستی حرم مطهر و مجلس خبر داد و اعلام کرد: عملیات امدادی اورژانس در محل حوادث رو به اتمام است.

image_pdfimage_print
7 شهید و 4 گروگان در مجلس/ تیراندازی و انفجار انتحاری در حرم امام خمینی/ ادامه تیراندازی در مجلس/ انفجار در طبقه 5 مجلس (+عکس و فیلم)
صبح امروز دو تیم تروریستی در عملیاتی جداگانه اقدام به حمله مسلحانه به مجلس و حرم امام خمینی(ره) کردند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از منابع مختلف، صبح امروز (۱۷ خرداد ماه ۹۶) افرادی با ورود به ساختمان مجلس شورای اسلامی در بهارستان به سمت نیروهای حفاظت و کادر مجلس تیراندازی کرند.

طبق آخرین اطلاعات، این افراد در پوشش مراجعه‌کننده و با لباس زتانه بعد از تیراندازی در درب ورودی وارد راهروی مجلس شده و با تیراندازی های ممتد خود چند تن را مجروح و به شهادت رسانده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است، ضاربان سه نفر هستند که دو نفر آنها مسلح به سلاح کلاشینکف و یک نفر کلت کمری داشته‌اند.

دقایقی بعد از این اتفاق افراد مسلح نیز با ورود به حرم امام خمینی(ره) و تیراندازی چند تن را مجروح و شهید کردند که یک تن از آن‌ها دستگیر یک نفر به هلاکت رسید و یک فرد نیز خود را منفجر کرده است.

در پی تیراندازی در مجلس، برخی رسانه گزارش دادند که هم اکنون نهاد ریاست جمهوری تدابیر حفاظتی و امنیتی بیشتری برای تردد مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ساعتی قبل ضیافت مجلس را به مسعود پزشکیان سپرده بود، با حضور در صحن علنی پارلمان به گفت‌وگوی کوتاهی با پزشکیان و برخی نمایندگان مجلس پرداخت و صحن علنی را ترک کرد اما پس از دقایقی مجدداً در صحن علنی حضور یافته و ریاست جلسه را بر عهده گرفت.

از زمان شنیده شدن صدای تیراندازی در راهروهای پارلمان، همه خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان به داخل صحن علنی هدایت شدند و هم‌اکنون اجازه خروج به آنها داده نمی‌شود.

۱۳:۳۲- ۷ شهید و ۴ گروگان در مجلس: منابع خبری به خبرنگار تسنیم مستقر مجلس گفته‌اند: تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون ۴ نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده اند.

معاون وزیر کشور:

تروریست‌ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند/ اعلام آماده باش در سراسر کشور

 

 معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه تروریست‌ها با پوشش زنانه وارد مجلس شورای اسلامی شده‌اند، گفت: تا ساعتی دیگر این مساله به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه چهار تروریست با پوشش زنانه از مسیر محل تردد ارباب رجوع وارد مجلس شدند، اظهار کرد: آنها از همان درب ورودی به نیروهای محافظ تیراندازی کردند و نیروها را هدف قرار دادند، اما نیروهای حفاظت سپاه بلافاصله وارد عملیات شدند و صحن مجلس و کمیسیون‌ها را کنترل کردند.

وی افزود: تروریست ها ناچارا به مسیر دفاتر نمایندگان رفته و از آنجا افراد را مورد هدف قرار دادند. بر اساس گزارش اورژانس حدود ۳۰ نفر مجروح شدند و تا این لحظه شهادت دو نفر  هم تایید شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: تروریست‌ها چهار نفر بودند که یک نفر از آنها قطعا کشته شده و اعلام می شود که یک نفر دیگر نیز خود را منفجر کرده که هنوز این خبر تایید نشده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون محوطه مجلس تحت کنترل است، اظهار کرد: ما احتمال دادیم که برخی از اعضای تیم تروریستی نیز بیرون از مجلس حضور داشته باشند بنابراین از تجمع مردم جلوگیری کردیم. در سراسر کشور اعلام آماده باش کردیم و تمام مراکز مهمی که احتمال دادیم اقدام تروریستی ممکن است انجام شود را تحت نظارت گرفتیم. یگان ویژه نیروی انتظامی (نوپو) وارد عملیات شدند.

معاون امنیتی وزیر کشور همچنین درباره حادثه تروریستی در حرم مطهر امام (ره) گفت: دو نفر وارد محوطه حرم شدند که پس از شناسایی توسط نیروهای امنیتی یک نفر خود را منفجر کرد که این اقدام منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت چند نفر شد. نفر دوم هم به وسیله نیروهای حفاظتی به هلاکت رسید.

ذوالفقاری با بیان اینکه پس از این اقدام تروریستی شورای تامین استان تهران برگزار شد و شورای امنیت کشور هم تا ساعتی دیگر برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: گروه‌های تروریستی و تکفیری در سه سال گذشته تلاش زیادی کردند که فضای کشور را نا امن کنند. ده‌ها گروه تروریستی قصد عملیات در کشور داشتند که با اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی تمام اقدامات آنها خنثی شد.

شهادت ۱۲ هموطن در حوادث تروریستی حرم مطهر و مجلس

سرپرست اورژانس کشور از شهادت ۱۲ ایرانی در حوادث تروریستی حرم مطهر و مجلس خبر داد و اعلام کرد: عملیات امدادی اورژانس در محل حوادث رو به اتمام است.
آمار مصدومان به ۳۹ نفر رسیده که همه آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فوری/ پایان عملیات تروریستی در مجلس / مهاجمان کشته شدند

دقایقی پیش نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند.

در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی ساختمان پارلمان هستند.

داعش مسئولیت تیراندازی مجلس را به عهده گرفت

العربیه -دفتر لیبی مدعی شد: منابع از سوی فرماندهی جنگجویان داعش مسئولیت حمله مسلحانه به مجلس شورای اسلامی ایران را بر عهده گرفته است و گفته است که این آغاز راه است.

 

 

 العربیه -دفتر لیبی مدعی شد:  منابع از سوی فرماندهی جنگجویان داعش مسئولیت حمله مسلحانه به مجلس شورای اسلامی ایران را بر عهده گرفته است و گفته است که این آغاز راه است.

۱۳:۲۹- تکذیب خبر انفجار دوم در اطراف حرم حضرت امام / در پی بروز برخی شایعات و اخبار منابع غیر موثق  مبنی بر انفجار انتحاری دوم در اطراف حرف مطهر حضرت امام ،بدینوسیله این خبر تکذیب میشود./ خواهشمند است اخبار را از منابع موثق پیگیری کنید./ جماران

۱۳:۲۴- وزارت اطلاعات: انفجار جدید در مجلس، انتحاری بود

۱۳:۱۸- دیده شدن دود  بنفش رنگ از ساختمان محل درگیری مجلس/ خبرنگار عصرایران

7 شهید و 4 گروگان در مجلس/ تیراندازی و انفجار انتحاری در حرم امام خمینی/ ادامه تیراندازی در مجلس/ انفجار در طبقه 5 مجلس (+عکس و فیلم)

۱۲:۵۸- تیراندازی رگباری در مجلس/ عصر ایران

۱۲:۵۵-انفجار در طبقه ۵ مجلس/  صدای انفجار در اطراف مجلس / دود سفید رنگ مشاهده می شود/ خبرنگار عصرایران در اطراف مجلس

۱۲:۳۸- تیم رهایی گروگان ⁧ سپاه ⁩ با نفوذ به میان تروریستها در داخل مجلس،موفق شدند یکی از ۴ تروریست را به هلاکت برسانند. /تسنیم

۱۲:۳۲- ۷ شهید و ۴ گروگان در مجلس: منابع خبری به خبرنگار تسنیم مستقر مجلس گفته‌اند: تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون ۴ نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده اند.

رنجبزاده عضو هیات رئیسه مجلس: عاملان تیراندازی ۴ نفر بودند

الیاس حضرتی نماینده تهران گفت: ضاربان سه نفر بودند که مجهز  به دو قبضه کلاشینکف و یک قبضه سلاح کمری (کلت) بودند/ خبرگزاری صداوسیما

حضور  دادستان تهران در محل حادثه تیراندازی در مجلس

7 شهید و 4 گروگان در مجلس/ تیراندازی و انفجار انتحاری در حرم امام خمینی/ ادامه تیراندازی در مجلس (+عکس و فیلم)

۱۲:۲۵- تعداد کشته شدگان تیراندازی مجلس به ۲ نفر رسید/ در حادثه تیراندازی مجلس شورای اسلامی تاکنون ۱۰ نفر مجروح شده‌اند/نیروهای حفاظت با جلیقه‌های ضد گلوله در حال تامین امنیت هستند اما اجازه خروج از مجلس به هیچ عنوان داده نمی‌شود

۱۲:۲۱ – افراد مسلح با خروج از مجلس، به صورت بی هدف و به صورت مردم شلیک می کردند/ مردم نیز به روی زمین دراز کشیده اند.

۱۲:۰۲- صدای تیراندازی از داخل ساختمان مجلس شنیده می شود

۱۱:۵۸- فضای ملتهب در اطراف مجلس/ تیراندازی در مجلس ادامه دارد

۱۱:۴۸- مهاجمان مسلح وارد خیابان های اطراف مجلس شد و در حال تیراندازی است/ مردم روی زمین دراز کشیده اند/ خبرنگار عصرایران در اطراف مجلس

7 شهید و 4 گروگان در مجلس/ تیراندازی و انفجار انتحاری در حرم امام خمینی/ ادامه تیراندازی در مجلس/ انفجار در طبقه 5 مجلس (+عکس و فیلم)

 

۱۱:۱۳ – ضارب حرم امام خود را منفجر کرد

تیراندازی و انفجار انتحاری در حرم امام خمینی/ ادامه تیراندازی در مجلس / یک کشته و تعدادی زخمی (+عکس و فیلم)

تصویر عامل انتحاری به هلاکت رسیده در حرم امام خمینی(ره)

تیراندازی و انفجار انتحاری در حرم امام خمینی/ ادامه تیراندازی در مجلس / یک کشته و تعدادی زخمی
انتهای خبر