مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ی آذربایجان شرقی معرفی شد/ انتقاد معاون عمرانی استاندار از وضعیت آذربایجان‌شرقی در حوزه زیرساخت

پورمهدی تاکید کرد: ما تمایل داریم مسؤولان استانی جزو نیروهای بومی استان باشند ولی اگر نمی‌توان مدیر بومی تربیت کرد، باید از نیروهای خود مجموعه کشوری استفاده کرد.

image_pdfimage_print

مدیر کل جدید اداره راهداری و حمل و نقل جاده ی آذربایجان شرقی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان معرفی شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، طی مراسمی که با حضور کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان و مدیران استانی برگزار شد، منوچهر سلمان زاده به عنوان مدیر کل جدید راهدای و حمل و نقل جاده ی آذربایجان شرقی معرفی شد و از خدمات جهار ساله داریوش باقر جوان مدیر کل سابق نیز قدردانی به عمل آمد.

سلمان زاده پیش از این به عنوان مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ی استان چهارمحال و بختیاری انجام وظیقه می کرد.

داوود کشاورزیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اگرچه به دلیل پایان دولت یازدهم جابه جایی مرسوم نیست ولی به علت بازنشستگی مدیرکل هرمزگان، مهندس باقر جوان به هرمزگان رفته و در آنجا خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وضع عوارض بر سوخت ضروری به نظر می‌رسد/برای نگهداری راه‌ها به اعتبارات پایدار نیاز داریم/آذربایجان‌شرقی هیچ‌گونه آزادراه ساخته شده توسط بخش خصوصی ندارد

وی با بیان اینکه با تشکیل اداره کل راهداری، نگهداری راه‌های شهری و روستای بر عهده این اداره کل است، گفت: فقط آزادراه‌هایی که توسط بخش خصوصی ساخته شده، توسط این بخش نیز نگهداری می‌شود که استان آذربایجان‌شرقی هیچ‌گونه آزادراه ساخته شده توسط بخش خصوصی ندارد.

کشاورزیان در این آیین با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت : ازجمله این این فعالیت ها قرارداد آزاد راه زنجان – تبریز است که برای  نگهداری آن ۵۰ درصد از اعتبارات ملی و ۵۰ درصد از اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

وی افزود: در دولت دوازدهم در زمینه تأمین منابع اعتباری پایدار جهت نگهداری و بهسازی راه‌ها باید چاره‌اندیشی شود و پیشنهاد می کنیم با دریافت عوارض سوخت از ناوگان، بخشی از هزینه‌های مربوط به نگهداری راه‌ها تأمین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از تجهیزات مدرن درجاده‌های کشور جهت مدیریت سفر و ترافیک را مهم توصیف کرد و افزود  : مقرر شده  سامانه هوشمند در کل راه های شریانی کشور که بالای ۵۰ درصد تردد ها از آن ها انجام می گیرد ، به طور کامل نصب شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ی با تأکید بر ارتقای خدمات بخش حمل‌و‌ نقل مسافری درکشور و استان آذربایجان شرقی ، اظهار داشت: براساس آیین‌نامه طرح هم‌نامی شبکه سیر شرکت‌های مسافربری، شرکت‌های اصلی و مادر می‌توانند در تبریز فعالیت کنند و به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها خدمات‌رسانی کنند.

معاون عمرانی استاندار : وضعیت آذربایجان‌شرقی در حوزه زیرساخت خوب نیست

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی هم  در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حمل و نقل جزو زیرساخت‌های توسعه است، گفت: با توجه به نقش جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی، در رابطه با منطقه باید به عنوان کریدور اصلی صنعت در نظر گرفته شود که در شاخه‌هایی زیادی مطرح شود.

پورمهدی تاکید کرد: ما تمایل داریم مسؤولان استانی جزو نیروهای بومی استان باشند ولی اگر نمی‌توان مدیر بومی تربیت کرد، باید از نیروهای خود مجموعه کشوری استفاده کرد، با توجه به سبقه و تحصیلات مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، می‌توان پیشرو در اقتصاد مقاومتی هم شد.

وی با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ و  تصویب  آن توسط دولت همچنین تشکیل ستاد استانی و ملی در این راستا بیان کرد: برای تبریز ۲۰۱۸، پنج محور تعریف شده برای مسیرهای تبریز، مرند، جلفا، کلیبر، میانه، بستان‌آباد و سراب را داریم که نیاز شدید به رسیدگی جاده‌ای دارند و درخواست می‌کنیم با دستور از وزارتخانه، عنایت ویژه‌ای به این محورها شود تا وقتی مسافر به استان می‌آید مشکلی در رابطه با جاده نداشته باشد.

گفتنی است، براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور از سال گذشته ساختار ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استانی با انتقال وظایف معاونت راه داری اداره کل راه و شهرسازی، به ادارات راهدای و حمل و نقل جاده ی استان تغییر یافته است .

انتهای خبر