واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز به مدار آمد

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی گفت: واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز نیمه شب گذشته پس از چهار شبانه روز تلاش بی وقفه نیروها، به شبکه متصل شد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از ایرنا، ناصر معینی خاطرنشان کرد: واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز چهارشنبه گذشته در اثر آتش سوزی کلید ۶kv […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی گفت: واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز نیمه شب گذشته پس از چهار شبانه روز تلاش بی وقفه نیروها، به شبکه متصل شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از ایرنا، ناصر معینی خاطرنشان کرد: واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز چهارشنبه گذشته در اثر آتش سوزی کلید ۶kv ورودی ترانس ۱LTC از مدار خارج شده بود.
وی اظهارکرد: علاوه بر تعمیر و بازسازی تجهیزات آسیب دیده، در پاره ای موارد با اتکا بر دانش فنی پرسنل و تجارب آنها، ابداعاتی در نحوه اتصالات بکار برده شد که در نوع خود کم نظیر است.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجانشرقی که در طول چهارشبانه روز، نیروگاه را ترک نکرد، گفت: کار بسیار بزرگی انجام شد و تمامی کلیدها در عرض چهار روز به طور کامل سرویس و آسیب دیدگی آنها رفع شد.
معینی با تاکید بر اینکه کاری که پرسنل نیروگاه حرارتی تبریز در مدت چهار شبانه روز انجام داده اند، به هیچ عنوان قابل توصیف نیست، اضافه کرد: این پرسنل با کار جهادی جانفشانی کردند.
به گزارش ایرنا، پس از حادثه آتش سوزی در نیروگاه حرارتی تبریز، گمانه زنی های فراوانی مبنی بر زمانبر بودن تعمیرات نیروگاه به مدت حداقل سه ماه وجود داشت و بعضی تفاسیر کارشناسی نیز این پیش بینی را تایید می کرد ولی از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری پرسنل در کنار تعهد و تخصص آنها باعث شد تا واحد یک نیروگاه تبریز پس از چهار شبانه روز به شبکه متصل شود.
نیروگاه ۷۰۰مگا واتی حرارتی تبریز دارای دو واحد با ظرفیت تولید هرکدام ۳۵۰MW می باشد که نقش بسیار موثری در تامین انرژی الکتریکی منطقه و پایداری شبکه دارد.
واحد دوم نیروگاه حرارتی تبریز هم در پی حادثه روز چهارشنبه به صورت اتوماتیک از مدار خارج شده بود که بعدازظهر پنجشنبه پس از خنک کاری به شبکه برگشت.

انتهای خبر