نماینده‌ تبریز: هیأت رئیسه مجلس نام فراکسیون «مناطق ترک‌نشین» را به رسمیت نمی‌شناسد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت رئیسه مجلس نام فراکسیون مناطق ترک‌نشین را به رسمیت نمی‌شناسد.    به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از ایسنا، شهاب‌الدین بی‌مقدار، با انتقاد از برخی حواشی پیش آمده در خصوص فراکسیون مناطق ترک‌نشین، گفت: برخی‌ها از زبان بنده نوشته بودند که «فراکسیون […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت رئیسه مجلس نام فراکسیون مناطق ترک‌نشین را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از ایسنا، شهاب‌الدین بی‌مقدار، با انتقاد از برخی حواشی پیش آمده در خصوص فراکسیون مناطق ترک‌نشین، گفت: برخی‌ها از زبان بنده نوشته بودند که «فراکسیون مناطق ترک نشین منحل شده است» این در حالیست که بنده هیچگاه چنین اظهار نظری نداشتم و تنها در رابطه با به رسمیت شناخته نشدن نام فراکسیون مناطق ترک‌نشین توسط هیأت رئیسه مجلس، حرف‌هایی زده بودم.

 

  وی با بیان اینکه به مردم قول داده‌ام حرف راست بزنم، تصریح کرد: در خصوص نام این فراکسیون حساسیت‌هایی وجود دارد که اخیراً پیگیر این موضوع شده و به ارگان‌های مختلف نامه نوشته‌ام تا در خصوص نام این فراکسیون اظهار نظر کنند.

بی‌مقدار با بیان اینکه تغییر نام فراکسیون مناطق ترک‌نشین به فراکسیون شمال غرب کشور امکان پذیر نیست، اظهار کرد: در سراسر کشور همچون خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان و … هم ترک زبان وجود دارد و پیگیر این هستیم و نمایندگانی از سراسر کشور که گاه خودشان آذری هم نیستند، عضو شدند و به همین دلیل نمی‌توانیم این فراکسیون را تنها به شمال غرب کشور محدود کنیم.

وی با اشاره به کمرنگ شدن حضور اعضای فراکسیون ترک‌نشینان در جلسات، اعلام کرد: ابتدای کار، تمامی نمایندگان به طور جدی در جلسات حاضر می‌شدند که در آخرین جلسه فراکسیون تنها پنج نفر حضور داشتند و سپس اعضاء بهانه آوردند که پیامک برگزاری جلسه را دریافت نکردند؛ البته در جلسه‌ی فراکسیون که به منظور بررسی وزرای پیشنهادی تشکیل شده بود، بیش از ۷۰ نفر از اعضا حضور داشتند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: بنده و سایر نمایندگان پیگیر انتخاب وزرای ترک ‌زبان برای دو وزارت علوم و نیرو هستیم و فردی را هم برای وزارت علوم به دولت پیشنهاد دادیم و مورد قبول هم واقع شد، ولی متأسفانه برخی مشکلات مانع از معرفی فرد مورد نظر به عنوان گزینه‌ی تصدی وزارت علوم شد.

وی افزود: بار دیگر انتخاب وزرای ترک زبان را پیگیری کرده و در این راستا تلاش می‌کنیم، البته هنوز به صورت مصداقی به موضوع ورود نشده است.

بی‌مقدار با بیان اینکه تعدادی از وزرای کنونی ترک زبان هستند، تصریح کرد: آقایان رحمانی فضلی، امیر حاتمی، ربیعی و کرباسیان ترک زبان هستند، هدف ما هم صرفاً تبریز یا استان آذربایجان شرقی نیست، بلکه ترک زبانان کل کشور مدنظرمان است.

انتهای خبر