مدعیان جدید شهرداری تبریز/ از زمزمه‌‌ی بازگشت نوین تا طرح نام پوری‌‌حسینی و پورشریفی توسط اصلاح‌‌طلبان

با انتخاب سرپرست برای شهرداری تبریز و عدم اجماع اعضاء شورا بر روی یکی از ۸ نامزد اولیه، اسامی چهره‌‌های سرشناس دیگری برای تصدی پست شهرداری مطرح می‌‌شود. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، بعد از عدم اتفاق‌‌نظر اعضاء شورای شهر تبریز بر روی انتخاب شهردار و تعیین سرپرست، حال آنان ۳ ماه فرصت دارند تا […]

image_pdfimage_print
با انتخاب سرپرست برای شهرداری تبریز و عدم اجماع اعضاء شورا بر روی یکی از ۸ نامزد اولیه، اسامی چهره‌‌های سرشناس دیگری برای تصدی پست شهرداری مطرح می‌‌شود.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، بعد از عدم اتفاق‌‌نظر اعضاء شورای شهر تبریز بر روی انتخاب شهردار و تعیین سرپرست، حال آنان ۳ ماه فرصت دارند تا کلیددار بلدیه‌‌ی شهر را انتخاب نمایند و علاوه بر گزینه‌‌های قبلی، نفرات جدیدی نیز به لیست کاندیداهای مطرح جهت تصدی این پست اضافه شده است.

پیش‌‌تر نام ۸ تن برای ایفای نقش در شهرداری تبریز عنوان شده بود که با انصراف علیرضا رحیمی و نامه‌‌ی خداحافظی صادق نجفی عملاً تعداد آنان به ۶ تن رسید، حال اگر عدم حضور شهرتی‌‌فر در جلسه ارائه‌‌ی برنامه‌‌ها و تمایل او به استمرار فعالیت در فرمانداری را انصراف تلقی کنیم، تعداد نامزدهای اولیه به ۵ تن کاهش می‌‌یابد.

با این شرایط افرادی که کاندیداتوری آنان قطعی است و با اعضاء شورا نیز دیدار رسمی داشته‌‌اند عبارتند از: ایرج شهین‌‌باهر، اصغر الموسوی، مصطفی مولوی، عبادالله فتح‌‌اللهی و مهدی سلیمان‌‌پور.

از منظر برخی رسانه‌‌ها یکی از این ۵ فرد به‌‌عنوان شهردار آینده تبریز انتخاب خواهد شد لیکن از دیدگاه گروهی دیگر هیچ‌‌یک از این افراد شانسی برای شهردار شدن ندارند چراکه اگر اکثریت بر روی یکی از آنان اجماع داشتند، کار به تعیین سرپرست نمی‌‌کشید.

در کنار این اشخاص، شخصیت‌‌هایی همچون علیرضا نوین، شهردار سابق تبریز و پوری‌‌حسینی، رئیس ستاد انتخابات روحانی در آذربایجان‌‌شرقی و رئیس سازمان خصوصی‌‌سازی کشور نیز جزو افرادی هستند که اخیراً نام‌‌شان به لیست کاندیداها اضافه شده و چنانچه نامزدی پورشریفی و مرتضی آبدار را هم جدی بگیریم، عملاً تعداد کاندیداها به ۹ تن افزایش می‌‌یابد.

البته نام افراد دیگری نیز در فضای مجازی مطرح می‌‌شود اما هیچکدام در قواره‌‌ی شهرداری نیستند و در قیاس با کاندیداهای فعلی، اشخاص باسابقه و مطرحی محسوب نمی‌‌شوند./آناج

انتهای خبر