بازگشت پیکر فهمیده آذربایجان “شهید جنگجو” به آغوش مادر

پیکر مطهر شهید والامقام «حسن جنگجو» مشهور به فهمیده آذربایجان پس از ۳۴ سال به وطن باز می گردد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، پیکر مطهر شهید جنگجو امروز ۱۴ شهریور ساعت ۹ صبح در فرودگاه بین‌المللی تبریز در سالن حجاج با استقبال مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور آذربایجان وارد تبریز می‌شود. مراسم وداع با این […]

image_pdfimage_print

پیکر مطهر شهید والامقام «حسن جنگجو» مشهور به فهمیده آذربایجان پس از ۳۴ سال به وطن باز می گردد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، پیکر مطهر شهید جنگجو امروز ۱۴ شهریور ساعت ۹ صبح در فرودگاه بین‌المللی تبریز در سالن حجاج با استقبال مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور آذربایجان وارد تبریز می‌شود.

مراسم وداع با این شهید عزیز همانروز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد شهید شمعچیان- خیابان عباسی بالاتر از توانیر برگزار خواهد شد.

آیین تشییع شهید فهمیده آذربایجان نیز روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ساعت ۹:۳۰ از میدان شهدا به سمت میدان ساعت انجام می‌شود.

همچنین مراسم بزرگداشت این شهید روز پنج‌شنبه ۱۶ شهریور از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در مسجد شهید شمعچیان برگزار می‌شود.

این شهید والامقام در یک خانواده مذهبی در تبریز به دنیا آمد و دوران شیرین کودکی را در محیط ساده خانواده سپری کرد و روز ۲۹ بهمن ۵۶ انقلاب اسلامی ایران فصل جدیدی در زندگی وی آغاز شد.
با آغاز جنگ تحمیلی او و چند تن از دوستان مسجدی عازم دزفول شدند و بعد از طی دوره آموزشی، مسؤولان مربوطه به علت کوچک بودن جثه و قد وی از اعزام او به خط مقدم جبهه خودداری کردند؛ ولی او این آتش اشتیاق را تاب نیاورد و حضور در خط مقدم را بر اقامت در تبریز ترجیح داد و دوباره با اصرار بسیار وارد گروه شهید چمران شد.
حسن در عملیات «فتح المبین» و«مسلم بن عقیل» شرکت فعال داشت و در عملیات «مسلم بن عقیل» از ناحیه صورت و در عملیات «والفجر ۴ »از ناحیه پا و برخی قسمت‌های بدن شدیدا زخمی شده بود و هنوز کاملا بهبود نیافته بود که دوباره عازم جبهه شد.

در موقع اعزام از او خواستند تا خوب شدن پایش صبر کند اما او چنین فریاد برآورد:« پای برهنه با دشمن خواهم جنگید.»

این شهید نوجوان در آخرین وداعش به خانواده گفت: «این بار شهید خواهم شد.» و خداحافظی کرد و رفت و در عملیات پیروزمندانه خیبر شرکت کرد و همچنان که گفته بود بنا به اظهار همسنگران خود پا برهنه در جزایر مجنون گام نهاد و جنگید و به ندای سرور شهیدان، امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) لبیک گفت و در بستری از خون غلتید و از جام شهادت سیراب شد.
از ۹۸۷۵ هزار شهید آذربایجان شرقی هنوز پیکر ۵۰۸ نفر به وطن بازنگشته است.

انتهای خبر