جنجال بر سر رای یک اصلاح طلب به قالیباف

اعتراض جمعی از بدنه اجتماعی اصلاح طلب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از همان دقایق اول بعد از اعلام نتیجه انتخاب شهردار تهران در جلسه شورای شهر شروع شد و انتقادها بیشتر به رای یکی دو عضو لیست اصلاح طلبان به محمد باقر قالیباف بود که منجر به ابقای وی در شهرداری تهران […]

image_pdfimage_print

اعتراض جمعی از بدنه اجتماعی اصلاح طلب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از همان دقایق اول بعد از اعلام نتیجه انتخاب شهردار تهران در جلسه شورای شهر شروع شد و انتقادها بیشتر به رای یکی دو عضو لیست اصلاح طلبان به محمد باقر قالیباف بود که منجر به ابقای وی در شهرداری تهران شد.

شبکه ایران/ انتخاب شهردار تهران در جلسه شورای شهر و رقابت محسن هاشمی رفسنجانی گزینه اصلاح طلبان و محمد باقر قالیباف گزینه اصولگرایان با حاشیه های سیاسی خاصی مواجه شده است. اعتراض جمعی از بدنه اجتماعی اصلاح طلب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از همان دقایق اول بعد از اعلام نتیجه انتخاب شهردار تهران در جلسه شورای شهر شروع شد و انتقادها بیشتر به رای یکی دو عضو لیست اصلاح طلبان به محمد باقر قالیباف بود که منجر به ابقای وی در شهرداری تهران شد. « الهه راستگو» و «احمد دنیامالی» دو چهره ای بودند که با لیست اصلاحات وارد شورای شهر شدند ولی در مرحله آخر رای گیری برای انتخاب شهردار، رای خود را به قالیباف دادند. همین رای دادن به قالیباف از سوی راستگو کافی بود تا موج انتقادها به وی و دیگر عضو شورای شهر (که البته چهره ای نزدیک به قالیباف محسوب می شد) آغاز شود.
بعد از این اعتراض ها بود که روزنامه های اصلاح طلب هم به این موضوع پرداختند، «چرخش نیم ساعته چگونه رقم خورد؟»، «چرا هاشمی رای نیاورد؟»، “«فضای جلسه رای گیری بسیار ملتهب بود»، «قالیباف چگونه شهردار ماند؟» و چندین تیتر دیگر، تنها بخشی از تیترهای امروز روزنامه های اصلاح طلب در واکنش به رای نیاوردن محسن هاشمی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان برای رسیدن به شهرداری تهران بود.
روزنامه آرمان در گزارش خود با عنوان « به نام اصلاح طلبان، به کام اصولگرایان؛ اولین گام راستگو» وی را عامل عدم کامل نشدن چرخه سیطره اصلاح طلبان بر شهر تهران معرفی کرد. این روزنامه انتخاب مسجد جامعی را شروع کنار زدن اصولگرایان از جایگاه مدیریتی شهر تهران دانست و دو عضو اصلاح طلب را بخاطر این رای به اصطلاح «غیرتشکیلاتی» مورد انتقاد قرار داد.
بعد از این انتقادها اخباری درزمینه اخراج الهه راستگو از حزب اسلامی کار به خاطر رای دادن به قالیباف منتشر شد این در حالی بود که دبیرکل حزب اسلامی کار در خصوص اخراج یا عدم اخراج «الهه راستگو» اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، روزنامه بهار در مطلبی مدعی شده بود عملکرد الهه راستگو در روند انتخاب شهردار تهران روزگذشته ـ همزمان با انتخاب شهردار تهران ـ مورد بررسی قرار گرفت و مقررشد امروز در جلسه‌ای به شکل رسمی اخراج وی از حزب کار اعلام شود.
مهدی جعفری عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار می گوید: بحث اخراج خانم راستگو مطرح است اما این موضوع باید در جلسات حزب اسلامی کار مورد بررسی قرار بگیرد که ما عصر امروز دوشنبه ۱۸ شهریور جلسه هفتگی داریم.ما معتقدیم اقدام خانم راستگو در جریان انتخاب شهردار تهران حرکتی خودسرانه بوده و تلاش‌های فراوان حزب اسلامی کار در حمایت از محسن هاشمی را به هدر داد.
الهه راستگو در گفت‌وگو با فارس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از تصمیم شورای مرکزی حزب کار در مورد رای خود به محمدباقر قالیباف برای شهرداری تهران اظهار داشت: دو گزینه بیشتر نداشتیم. اگر گزینه‌های دیگری بود شاید می‌توانستیم وقت بیشتری بگذاریم اما به هر حال به نظر بنده تنها شخصی که می‌توانست به شهر تهران کمک کند آقای قالیباف بود.
راستگو همچنین گفته است «بنده وامدار مردم هستم بنابراین وامدار هیچ حزب و گروهی نخواهم بود؛ من از روز اول در برابر خداوند متعال قسم خورده‌ام و به آن عمل خواهم کرد؛ آقای مسجدجامعی گفته‌اند که من خائن هستم بنابراین باید مشخص شود که بنده به چه چیزی خیانت کرده‌ام؛ به رای مردم یا چیز دیگری.»
از سوی دیگر برخی رسانه های اصولگرا با سوار شدن بر موج این انتقادات اصلاح طلبان، فرصت را غنیمت شمرده و در غالب حمایت از الهه راستگو و احمد دنیا مالی و رای آنها به قالیباف در راستای حمله به دولت روحانی و اصلاح طلبان تلاش کردند. شجونی در گفتگو با فارس با بیان اینکه اطرافیان روحانی با داس آمده‌اند می گوید: دیکتاتوری اصلاح‌طلبی در پی تلاش برای اخراج راستگو متبلور شده است. زهره الهیان در گفت و گو با مهر می گوید: فشار اصلاح طلبان به خانم راستگو نشان دهنده آن است که اصلاح طلبان تعصبات حزبی و گروهی خود را بر حقوق مردم ترجیح می دهند .
این در حالی است که افراد عضو هر تشکل سیاسی باید به خط مشی و اصول پذیرفته شده حزب پایبند باشند و تخطی از این اصول ممکن است تبعاتی برای آنها داشته باشد. هر چند الهه راستگو شاید انتظار چنین برخوردهایی را از همقطاران اصلاح طلب خود نداشته است. جالب تر اینکه احمد دنیا مالی هم همان اندازه در رای آوردن قالیباف مشارکت داشته است اما موج انتقادات بیشتر راستگو را هدف گرفته است.

انتهای خبر