دورنمای تحول در نگاه استاندار جدید آذربایجان شرقی _ اختصاصی اعتدال پرس به قلم سردبیر

خدابخش سه اقدام مهم خود را کلید زد

خدابخش تاکید دارد با اصلاح ساختارهای اداری و بازنگری در سند تدبیر توسعه استان جهت بروز کردن و قابلیت اجرایی بالا بخشیدن به این برنامه راهبردی کلان، روح جاندارتری در سیستم اجرایی و برنامه ریزی استان جاری کند.

image_pdfimage_print

 

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)/ همچنانکه از منش مدیریتی استاندار جدید آذربایجان شرقی به اعتبار سوابق گذشته پیش بینی می شد، دکتر خدابخش چند اقدام کاری مهم را سیاست اصلی خود در مدیریت این استان قرار داده است.
بررسی برنامه های استاندار جدید آذربایجان شرقی طی روزهای اخیر که سرفصل دوره کاری جدید وی در این استان است مشخص می کند دکتر خدابخش متناسب با دانش تخصصی(دکترای مدیریت) و تجربه(سابقه اجرایی ۳۰ ساله در حوزه های مختلف عمرانی و سیاسی) خود، سه اقدام مدیریتی اساسی:

۱- اصلاحات نرم افزاری ۲- تحولات مدیریتی ۳- فعالیتهای میدانی را شاخصه های اصلی مدیریت کاری خود قرار داده است.

 اقدامات نرم افزاری :
خدابخش تاکید دارد با اصلاح ساختارهای اداری و بازنگری در سند تدبیر توسعه استان جهت بروز کردن و قابلیت اجرایی بالا بخشیدن به این برنامه راهبردی کلان، روح جاندارتری در سیستم اجرایی و برنامه ریزی استان جاری کند.
اظهارات چندی پیش استاندار در همایش هم‌اندیشی سند تدبیر توسعه استان، موید برنامه ریزی جدی وی در این خصوص می باشد.

 تغییرات مدیریتی:
تغییرات مدیریتی جهت تقویت بدنه سازمانی و ساختار مدیریتی نهادهای اجرایی مهم همچون استانداری، دیگر اقدام اساسی دکتر خدابخش در برنامه کاری خود می باشد. وی در گفتگو با رسانه ها، ضمن تایید انجام برخی تغییرات مدیریتی، این نوع تغییرات را گریزناپذیر دانسته و چند روز پیش نیز اولین تغییر جابجایی خود را در همین راستا انجام داد.

 رویه های اجرایی:
بازدیدهای میدانی مستقیم از پروژه های مهم و سفرهای دوره ای به شهرستانها جهت نظارت بهتر در روند جاری امور استان، سومین فعالیت کاری اصلی استاندار جدید است که در همن راستا طی روزهای اخیر شاهد برنامه های متعدد بازدید از پروژه های عمرانی مهم شهری و استارت سفرهای شهرستانی(با سفر به هشترود و ورزقان) بودیم.

با توجه به نشانه گیری صحیح و هدفمند استاندار محترم که بر اساس نیازسنجی درست از وضعیت استان و برگرفته از اصول مدیریت انجام گرفته، امید می رود این اقدامات مهم منشاء تحول و بهبود در سیمای استان آذربایجان شرقی و ارتقاء شاخصهای توسعه ای این استان برخوردار باشد.

  * بابک محمدزاده علمداری – کارشناس ارشد مدیریت دولتی و سردبیر اعتدال پرس

 

انتهای خبر