ادامه بحران آلودگی هوا در تبریز

برای دومین روز متوالی، مدارس تبریز تعطیل شد

کمیته اضطرار آلودگی هوا همچنین در پی آلودگی شدید هوای تبریز ، طرح زوج و فرد خودروها را از روز یکشنبه ۲۶ آذرماه در محدوده طرح ترافیک تبریز اجرا خواهد کرد.

image_pdfimage_print
کلیه مدارس تبریز تعطیل شد
درپی ادامه آلودگی شدید هوا، برای دومین روز متوالی کلیه مدارس تبریز در تمامی مقاطع تحصیلی فردا یکشنبه تعطیل اعلام شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، پیرو مصوبه عصر امروز کمیته اضطرار آلودگی هوا که ساعتی پیش به ریاست فرماندار تبریز تشکیل شد، کلیه مدارس تبریز در تمامی مقاطع تحصیلی فردا یکشنبه ۲۶ آذرماه تعطیل اعلام شد.

در اطلاعیه تعطیلی مدارس تبریز آمده است: به دلیل آلودگی بیش از حد استاندارد، فردا یکشنبه مدارس کلیه مقاطع تحصیلی در نواحی پنجگانه کلانشهر تبریز در شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل خواهد بود.

اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها در تبریز از فردا

 کمیته اضطرار آلودگی هوا همچنین در پی آلودگی شدید هوای تبریز ، طرح زوج و فرد خودروها را از روز یکشنبه ۲۶ آذرماه در محدوده طرح ترافیک تبریز اجرا خواهد کرد.

با اجرای این طرح ،خودروهایی که شماره آخر پلاک خودروشان زوج است حق ورود به طرح ترافیک را نخواهند داشت.همچنین از دیگر مصوبات این جلسه آماده باش اکیپ‌های شهرداری تبریز برای مقابله با زباله سوزی و پسماند سوزی در سطح شهر تبریز می‌باشد.

جزئیات و محدوده طرح زوج و فرد

محدوده ی اجرای این طرح همان محدوده طرح LEZ می باشد که با تابلوهای ویژه نیز مشخص شده است.این محدوده از شمال به بلوار فارابی، از جنوب به بلوار آزادی ،از غرب به بلوار آذربایجان و از شرق به آبرسان محدود می شود.

این محدوده از شمال به بلوار فارابی(چایکنار) از جنوب به بلوار آزادی( کمربندی داخلی)  از غرب به بلوار آذربایجان ( نصف راه) و از شرق به آبرسان ( تقاطع هفت تیر با چایکنار)  محدود می شود.

به این ترتیب، در بازه زمانی اجرای این طرح :
روزهای فرد ( یکشنبه/سه شنبه/پنجشنبه) فقط خودروهایی که شماره آخر پلاکشان فرد است  و در روزهای زوج ( شنبه/دوشنبه/چهارشنبه) فقط خودروهایی که شماره آخر پلاکشان زوج است می توانند وارد محدود طرح ترافیک شوند.

لازم به توضیح است. شاخص آلایندگی در سطح شهر تبریز هم‌اکنون ۱۷۵ بوده که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.کمیته اضطرار آلودگی هوای تبریز از کلیه مردم خواسته است تا حد توان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و از تردد غیر لازم در خیابان ها پرهیز نمایند.

 

انتهای خبر