آزادسازی۱۳۵۰۰هکتار از اراضی تحت حفاظت محیط زیست در منطقه آزاد ارس

صدور چنین مصوبه های زیست محیطی اتفاقی بسیار نادر در کشور محسوب می شود و ناشی از پیگیری های مستمر و ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد ارس است.

image_pdfimage_print


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آزادسازی بخشی از اراضی تحت حفاظت محیط زیست در منطقه آزاد ارس، خبر داد.

به گزارش اعتدال آذربایجان( اعتدال پرس)، محسن نریمان با اشاره به اهمیت بالای این خبر گفت: با پیگیری سازمان منطقه آزاد ارس و مساعدت های سازمان حفاظت محیط زیست کشور، ۱۳۵۹۱هکتار از اراضی کیامکی و مراکان در محدوده منطقه آزاد ارس آزادسازی شد.
وی افزود: این اراضی، شامل بیش از ۱۱۱۶۲هکتار از اراضی معتلق به پناهگاه حیات وحش کیامکی آذربایجان شرقی و ۲۴۲۹هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده مراکان آذربایجان غربی می شود.
نریمان با اشاره به اینکه این اراضی در تداخل با محدوده منطقه آزاد ارس بوده است، تصریح کرد: با توجه به آزادسازی صورت گرفته، این مقدار از اراضی برای تعیین کاربری‌های مورد عمل در اختیار سازمان منطقه آزاد ارس قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه گفت: با واگذاری این اراضی، ارزش دارایی های منطقه آزاد ارس افزایش یافته و محدودیت های قبلی ناشی از تداخل این اراضی با مناطق مورد حفاظت محیط زیست، برای سرمایه گذاران جدید به خصوص در حوزه گردشگری و حمل و نقل از بین می رود.
نریمان ضمن تشکر صمیمانه از مساعدت‌های عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تاکید کرد: صدور چنین مصوبه های زیست محیطی اتفاقی بسیار نادر در کشور محسوب می شود و ناشی از پیگیری های مستمر و ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد ارس است.
وی با اشاره به نتایج و دستاوردهای آزادسازی اراضی اشاره شده، گفت: به دنبال این اقدام منطقه آزاد ارس با توجه به استعداد بالقوه از نظر داشتن وسعت سرزمینی، در زمینه وسعت اراضی قابل واگذاری به سرمایه گذاران در رده اول مناطق آزاد کشور قرار می گیرد.

گفتنی است، در طول یک ماه گذشته، با برگزاری آخرین جلسه فی مابین سازمان منطقه آزاد ارس با ادارات کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، تمام تعارضات زیست محیطی بین ارس و این استان‌ها، رفع شده و تفاهم نامه ای در این زمینه به امضای دو طرف رسیده بود.

 

انتهای خبر