نخستین نرم‌افزار کارت اعتباری ارزی در منطقه آزاد ارس رونمایی شد

از نخستین نرم‌افزار کارت اعتباری بر پایه ارزی کشور در منطقه آزاد تجاری ارس رونمایی شد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، نرم‌افزار بومی، تجاری و ارتباطی “کرسی” با تلاش محققان کشور در راستای حمایت از صادرات کالای ایرانی و حل مشکلات مسافران ایرانی که قصد سفر به خارج از کشور دارند به طور رسمی با […]

image_pdfimage_print
نخستین نرم‌افزار کارت اعتباری ارزی در منطقه آزاد ارس رونمایی شد
از نخستین نرم‌افزار کارت اعتباری بر پایه ارزی کشور در منطقه آزاد تجاری ارس رونمایی شد.
به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، نرم‌افزار بومی، تجاری و ارتباطی “کرسی” با تلاش محققان کشور در راستای حمایت از صادرات کالای ایرانی و حل مشکلات مسافران ایرانی که قصد سفر به خارج از کشور دارند به طور رسمی با حضور محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و مسولان منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسید.
در این مراسم نماینده مردم مرند و جلفا با تقدیر از سازندگان این نرم‌افزار گفت: این نرم‌افزار در سال حمایت از تولید ملی بزرگترین کمک به تولید ملی خواهد بود.
حسن‌نژاد افزود: مشکل ما این بود که تجار ما صادرات می‌کردند ولی با توجه به شرایط تحریمی نمی‌توانستند دلار آن را وارد کشور کنند و مجبورا به جای ارز، جنس وارد کشور می‌کردند که این امر تیشه به ریشه کالای ایرانی و تولید ایرانی می‌زد.
وی در ادامه با تشریح عملکرد این نرم‌افزار گفت: با توجه به اینکه در شرایط تحریمی به سختی ارزها می‌توانند وارد سیستم مالی – بانکی کشور شوند در نتیجه باعث افزایش تقاضا و کم شدن ارزش پول ملی کشور می‌شد ولی در این سیستم منبع ارزی این نرم‌افزار دلارهایی خواهد بود که به دلیل مشکل تحریمی نمی‌توانند وارد کشور شوند.
نماینده مردم مرند و جلفا همچنین این نرم‌افزار را گامی بلند برای راحتی مسافران ایرانی که عازم خارج می‌شوند برشمرد و افزود: این کارت وقتی در هر کشوری هستید ارز آن کشور رو در اختیار قرار دهد بسیار عالی خواهد بود.
در ادامه مراسم مخترع این سیستم نوین ارتباطی – ارزی، جلوگیری از خروج میلیاردها دلار ارز به خارج از کشور، عدم تحریم این کارت‌ها توسط کشورهای غربی، مقابله با پولشویی یا پول کثیف، خرید از سایت‌های خارجی و قابل استفاده در کلیه ATMهای خارجی در تمام دنیا را از مزایای این طرح برشمرد.
علیپور همچنین افزود: با این نرم‌افزار در هر کجای دنیا که باشیم می‌توانیم به شکل آنی با پرداخت ریالی ارز مورد نظر خود بدست بیارویم و با استفاده از کارت های اعتباری این نرم افزار که در تمام ATMها و  POS دنیا که سیستم مَسترکارت دارند استفاده شود.
این مخترع از بومی بودن این طرح خبر داد و افزود: در صورت حمایت مسولان در سال حمایت از کالای ایرانی می‌توانیم با این طرح مشکلات تحریمی را به شکل گسترده برطرف کرده و تحویل شگرفی در افزایش صادارت و تولید ملی برداریم.
علیپور همچنین از شروع پژوهش‌ها برای طراحی فناوری مقابله با ریزگردها که یکی از مشکلات استان‌های غربی و جنوبی کشور است خبر داد.
انتهای خبر