توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی زیربنای توسعه گردشگری روستایی

بهره‌برداری از ۶۳ اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان شرقی/ توسعه بوم گردی در ارس

آبدار گفت: پروژه مطالعاتی ظرفیت‌‌های بوم گردی استانی در ۳حوزه اقامتگاه‌های بوم گردی روستایی، عشایری و طبیعی توسط گروه مشاوره تخصصی در حال اجراست.

image_pdfimage_print

نتیجه تصویری برای گردشگری بوم گردی

مدیرکل گردشگری آذربایجان‌شرقی توسعه اقامتگاه های بوم گردی را یکی از زیرساخت های اساسی توسعه گردشگری روستایی و عشایری عنوان کرد.

به گزارش اعتدال پرس، آبدار گفت: فعالیت اقامتگاه‌‌های بوم گردی و اقامت گزینی گردشگران در این مکان‌‌ها، سبب آشنایی بیشتر و عمیق‌تر گردشگران با فرهنگ اصیل روستایی خواهد بود، لذا توسعه اقامتگاه‌‌های بوم گردی و فراهم سازی موقعیتی مناسب برای فعالیت روستاییان در این حوزه، بسیار مهم و ضروری است و در این راستا هماهنگی های لازم با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: با توجه به نبود اقامتگاه‌‌های بوم گردی در استان از اواخر سال گذشته با اهتمام اداره کل میراث فرهنگی استان و حمایت دستگاه‌‌های ذیربط، مجوز ۶۲ اقامتگاه بوم گردی روستایی و یک اقامتگاه عشایری صادر شده و همگی به بهره برداری رسیده‌اند.

به گفته وی، پروژه مطالعاتی ظرفیت‌‌های بوم گردی استانی در سه حوزه اقامتگاه‌های بوم گردی روستایی، عشایری و طبیعی زیرنظر اداره کل توسط گروه مشاوره تخصصی در حال اجراست که خروجی آن برنامه راهبردی بوم گردی استان خواهد بود.

آبدار در پایان با اشاره به اینکه توسعه کمی اقامتگاه های بوم گردی می بایست همراه با صیانت از ظرفیت‌‌های فرهنگی و معنوی روستاها و عشایر باشد گفت: مطالعات یاد شده در این راستا صورت می گیرد که توسعه بوم گردی مبتنی بر مولفه های توسعه پایدار صورت پذیرد.

نتیجه تصویری برای گردشگری بوم گردی نتیجه تصویری برای گردشگری بوم گردی

   توسعه بوم گردی در ارس

مدیر شرکت هولدینگ گردشگری فلامینگو از آمادگی برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه بوم گردی ارس خبر داد.

امروز همچنین خبر رسید، رقیه حاتمی پور در جلسه با معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در جلفا با اشاره به آشنایی قبلی نسبت به ظرفیت های گردشگری ارس، گفت: زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت گردشگری ارس وجود دارد و آماده همکاری در توسعه صنعت توریسم و همچنین بوم گردی در ارس هستیم.

وی ارس را یکی از زیباترین نقاط ایران برای اجرای تورهای گردشگری متنوع برشمرد و گفت: برنامه های فلامینگو برای اطلاع رسانی و تبلیغ ایران زیبا به مردمان سراسر جهان بوده و تاکنون برنامه های مختلف در سطح ملی و بین المللی برگزار کرده است.

  * گزارش اعتدال پرس حاکی است، منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در حاشیه رودخانه ارس زمینه ساز فعالیت های اقتصادی در بخش های تولید، تجارت، گردشگری، کشاورزی، صادرات و بازرگانی بوده و به دلیل وجود ظرفیت های بالقوه گردشگری و امکان سرمایه گذاری در بخش های مختلف این صنعت، همواره مورد توجه آژانس های گردشگری ایرانی و خارجی می باشد.
روستاهای تاریخی و طبیعت بکر منطقه آزاد ارس موجب ارائه مشوق های سرمایه گذاری برای رونق صنعت توریسم از سوی سازمان منطقه آزاد ارس شده و توجه طرفداران این صنعت و محیط زیست را به ارس جلب کند.

 خاطرنشان می کند، اولین خانه بوم گردی منطقه آزاد ارس در نوروز امسال در محدوده نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) این منطقه آغاز بکار کرد و انتظار است در توسعه این بخش از صنعت گردشگری در ارس گام های بزرگ و اساسی برداشته شود.

انتهای خبر