حواشی نوار صوتی منتسب به یکی از نمایندگان استان و لزوم اظهار نظر صریح نهادهای نظارتی

در روزهای اخیر فایل صوتی منتسب به یکی از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس منتشر شده که جنجال زیادی در پی داشته است.

image_pdfimage_print

مکالمه چند دقیقه ای منتشر شده که منسوب به یک نماینده مجلس می باشد؛ بشدت در فضای مجازی منتشر شده و ضریب داده می شود و اذهان عمومی با علامت های سوال بسیاری روبرو شده اند و لزوم رسیدگی سریع به مساله از سوی نهادهای نظارتی را می طلبد.

لزوم اظهار نظر نهادهای نظارتی جهت تنویر فضا / سواستفاده سیاسی یا تضییع حق یک زن؟

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ائل در روزهای اخیر فایل صوتی منتسب به یکی از نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی منتشر شده بود که ادعا شده بود وی دست به آزار جنسی یک زن زده است.

یک فایل صوتی جنجال آفرین با منشا نامعلوم

در این فایل صوتی که مکالمه رد و بدل شده با این نماینده مجلس(البته ادعا شده که نماینده مجلس می باشد) و یک خانم به زبان ترکی می باشد؛ برخی عبارات زشت بکار برده شده و این رجل سیاسی با لحنی تطمیع کننده و آمیخته با تهدید، خواهان پس گرفتن شکایت از خود می باشد.

بدنبال نشر این فایل صوتی در فضای مجازی که البته منشا آن نیز نامعلوم می باشد؛ بازتاب های گسترده ای در فضای رسانه ای و افکار عمومی شکل گرفت و شان نمایندگی ملت، زیر سوال رفت.

در نهایت رسانه ها بدنبال کشف حقیقت ماجرا شتافته و سعی در روشن شدن ماجرا با اثبات صحت و سقم این سوژه جنجالی و البته تاسف بار کردند.

تکدیب ماجرا توسط آقای نماینده

نماینده مورد ادعای این فایل صوتی در گفتگو با پایگاه خبری آناج ضمن رد این ادعا و بی اخلاقی خواندن انتساب این موضوع به وی، گفت: مردم مرا انتخاب کرده اند و می شناسند اما بعضی زورشان می رسد و از این کارها می کنند، البته من این فایل صوتی را نشنیده ام

 وی با بیان اینکه دفتری در محل مورد ادعای فایل صوتی ندارد، خاطرنشان کرد: موضوع را پیگیری کردم. یک سایت ضد انقلاب فایل قبلی را منتشر کرده بود، انگیزه آنها را نمی دانم اما پلیس فتا در حال پیگیری است و من توجهی به این چیزها ندارم و کار خودم را می کنم.

علی ایحال این مکالمه چند دقیقه ای بشدت در فضای  مجازی منتشر شده و ضریب داده می شود و اذهان عمومی با علامت های سوال بسیاری روبرو شده اند؛ چرا که رسوایی(در صورت اثبات) برای یک وکیل ملت، تبعات منفی برای جامعه داشته و لزوم رسیدگی سریع به مساله را می طلبد.

در برهه کنونی مطالبه مردم از دستگاه های نظارتی از جمله هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و قوه قضائیه، ورود جدی به موضوع و پیگیری قاطع و عادلانه آن است تا منشا نشر این فایل مشخص شده و نسبت به صحت یا کذب بودن آن اظهار نظر شود و پاسخ پرسش های بی پاسخ داده شود.

توطئه یا تضییع حق؟

انتظار این است که مراجع ذیصلاح با رسیدگی دقیق به قضیه و اطلاع رسانی آن به مردم، دوگانگی توطئه برای نماینده ملت یا واقعیت داشتن این اتهام را اعلام کرده و در هر دو صورت با عاملین ماجرا(اتهام زنندگان و یا فرد خاطی) برخورد قانونی صورت پذیرد.

کمین کردن دشمنان برای بدبین کردن مردم به مسئولین نظام

در هر صورت در این موضوع مطروحه، دو فرضیه پیش رو است و عبارتست از سواستفاده سیاسی و توطئه یا تضییع حق فردی یک شهروند که در هر حالت اظهار نظر و تصمیم گیری قانونی و عدالت محور دستگاه های ناظر و قضائیه را می طلبد.

بی شک دست به دشن شدن چنین کلیپی در فضای مجازی و بازتاب های منفی آن در جامعه، موجب تشدید سواستفاده های کینه توزان دشمنان شده و مردم را نسبت به مسئولین کشور بدبین می کند لذا برخورد قانونی و سریع با نماینده مورد ادعا در صورت اثبات اتهام و یا تهمت زنندگان در صورت تبرئه نماینده، به همه حواشی خاتمه می دهد.

انتهای خبر